کد خبر: ۴۱۴۴۹
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: متاسفانه اکنون در حوزه اعتباری شرایط مطلوبی نداریم/ برای اولین بار در کشور ادارات دامپزشکی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی گفت: سال گذشته شاهد کاهش 18 درصدی ابتلا دام‌ها به بیماری‌های شایع سال‌های گذشته در سطح کشور بوده‌ایم .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» در سفر خود به کاشمر با بیان اینکه حوزه دامپزشکی همیشه در آماده باش است، به تاثیرات خشکسالی در حوزه دامی کشور اشاره کرد و گفت: دو دهه است که خشکسالی در کشور وجود دارد.

وی در همین خصوص از تشکیل کارگروه ویژه خشکسالی با ریاست استاندار خبر داد و گفت: در حوزه کشاورزی به رئیس سازمان جهاد کشاورزی تفویض شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اعلام اینکه در این کارگروه اعضاء مختلفی از جمله دامپزشکی عضو هستند که مسائل حوزه خود را مطرح می کنند، بیان کرد: در این کارگروه هر طرحی که همانند واکسن، ویتامین ها و مواد معدنی بتواند به حوزه دامی کمک کند و مقاومت دام‌ها از جمله زنبور عسل، کرم ابریشم، دامداری‌های مختلف، آبزی پروری و... را به خاطر خشکسالی افزایش دهد مطرح و در خصوص آنها تصمیم گیری می‌شود و براین اساس اعتبار مورد نیاز جهت خریداری و تهیه واکسن و یا مواد مورد نیاز در اختیار گذاشته می شود.

وی با بیان اینکه خشکسالی می تواند عوامل بیماری زا را در حالت طغیان و خطرناک تری قرار دهد، ادامه داد: سالهاست بسیاری از واکسن‌های استراتژیک از جمله هاری، تب برفکی، سیاه زخم و یا شاربن و... به صورت رایگان انجام می‌شود.

رفیعی‌پور با اشاره به اینکه سال گذشته در حوزه دامی بسیار موفق بوده ایم، بیان کرد: سال گذشته شاهد کاهش 18 درصدی ابتلا دام‌ها به بیماری‌هایی که سال های قبل با آن مواجه بوده ایم بودیم.

وی با بیان اینکه کانون‌های بیماری‌زا از 7900 در سال 95 به 6500 کانون در سال گذشته کاهش یافته اند، افزود: متاسفانه در حوزه طیور بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تمامی زحمات متخصصین حوزه دامپزشکی و مرغداران را دچار مشکل کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی در ادامه به مشکلات پیش روی دامپزشکی اشاره کرد و افزود: دامپزشکی به خاطر مسئولیت سنگین و به دلیل ماهیت کاری که دارد، با جان و مال مردم سروکار داریم.

وی با اشاره به اینکه در این راستا باید در تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه اعتباری بهترین شرایط را داشته باشد، اظهار کرد: متاسفانه اکنون در حوزه اعتباری شرایط مطلوبی نداریم.

رفیعی پور گفت: تمام تلاش ما براین است تا ارتباط بین خانواده دامپزشکی که شامل مرکز تحقیقات، دانشگاهها، NGOها، تشکل‌ها و... می شوند همکاری بیشتری داشته باشند تا برخی مشکلات کمتر شود و نفع آن به دامداران برسد.

وی با اشاره به اینکه دامپزشکی با حوزه اقتصادی و امنیت غذایی سروکار دارد، افزود: از استانداران درخواست داریم به اعتبارات حوزه دامپزشکی توجه بیشتری داشته باشند.

برای اولین بار ادارات دامپزشکی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند

رفیعی‌پور در ادامه با بیان اینکه وقتی می‌خواهیم درخواستی را مطرح کرده و یا موضوعی را بیان کنیم، بسیار مهم است که طرف مقابل هم با این شرایط مواجه بوده یا نه، گفت: در سفرهای شهرستانی به دنبال رسیدن به واقعیت‌های مشکل و موفقیت‌ها هستم.

وی با اشاره به اینکه گفتن مشکلات بسیار راحت است اما راهکاری ارائه نمی شود، بیان کرد: متاسفانه بسیاری مواقع واقعیت‌ها گفته نمی‌شود و سانسور می‌گردد در صورتیکه نباید این گونه باشد.

رئیس سازمان دامپزشکی با اعلام اینکه در 440 شهرستانی که در کشور داریم تمامی مشکلات را استخراج می‌کنم، عنوان کرد: در این شهرستان‌ها بررسی می‌شود که نیروها تا چه اندازه کیفی هستند، همگن سازی نیرو چه اندازه درست بوده، تجهیزات و امکانات چگونه است، توزیع عدالت تا چه اندازه رعایت شده، و چند مورد دیگری که مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پس از بررسی‌های انجام شده عدالت را جاری و ساری می‌کنیم، افزود: بسیاری از شهرستان‌ها شاید مشکلات کمتر و برخی شهرستان در شرایط سخت تری کار کنند.

رفیعی‌پور با اشاره به اینکه برای اولین بار در کشور ادارات دامپزشکی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، عنوان کرد: به رغم اینکه در سطح کشور 7000 نفر نیروی دولتی و 29 هزار نفر نیروی بخش خصوصی با تمام توان فعالیت می‌کنند اما نمی‌شود منکر وجود مشکلات شد.

رئیس سازمان دامپزشکی با تاکید اینکه نباید هیچ کاری روی زمین بماند و باید به موقع انجام شود، گفت: همیشه طرح مشکل و موضوع مسائل و کمبودها با یک راهکار و پیشنهاد باید مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد سال‌ها زبان گفتارشان فقط بیان مشکلات بوده و پیشنهادی نداده اند، گفت: کسانی که فقط مشکلات را بیان می کنند و پیوست راهکاری و پیشنهادی ندادند عضو و جزئی از آن مشکل هستند.

رفیعی‌پور با اعلام اینکه 28 شهرستان استان خراسان باید بتوانند با رایزنی و ارتباط با فرمانداران اعتبارات بیشتری را جذب کنند، افزود: استان خراسان رضوی از محدود استان‌های کشور با این تعداد شهرستان است.

 
 
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
0
0
آقای دکتر، جنابعالی قطعا دارای صفات نیکو و پسندیده و احتمالا قدرت تحلیل بالایی بوده اید که توسط وزارت متبوع بعنوان رئیس سازمان برگزیده شدید. ولی جای تعجب دارد که قضاوت جنابعالی نسبت به افراد منتقد به این صراحت فرموده اید: برخی افراد سال‌ها زبان گفتارشان فقط بیان مشکلات بوده و راهکار و پیشنهادی نداده‌اند/ این افراد عضو و جزئی از آن مشکل هستند.
یعنی میفرمائید بعضی فقط اننقاد میکنند. که صد البته حرف درستی است .ولی بخش ناخوشایند و مغفول بیان جنابعالی اینست که شما چگونه متوجه شدید که برخی هیچ پیشنهادی ندارند؟ مگر شما به انتقاد ها گوش سپردید که حالا قضاوت میفرمائید؟ مثالی بزنم وقتی جنابعالی به این موقعیت منسوب نشده بودید، هیچ انتقادی به عملکرد مدیران وقت سازمان نداشتید؟ آیا در آن دوره اگر مدیران وقت همین حرف جنابعالی را میزدند، شما چه قضاوتی میکردید؟ الان ما هم همین قضاوت را میکنیم. البته ممکن است بفرمائید که انتقادهای من فرق میکرد. که البته مشخص اشت قضاوت را جنابعالی نمیتوانید در خصوص عملکرد خود و انتقادهای خود داشته باشید. راستی جنابعالی کی و در کجا انتقادهای افراد را شنیدید که اینگونه قضاوت کردید. اصولا همه افرادی که عادت به صحبت های یک طرفه دارند قضاوت شان در خصوص منتقدین نیز بسیار شبیه جنابعالی است. آقای دکتر هر کسی و در هر کشوری مستواند براحتی در خصوص انتقادها همین جمله را بگوید و گفتن آن نیز نه شجاعت زیادی می خواهد و نه هوش سرشار. بلکه اگر بنا را بر این بگذاریم که هر انتقاد مشفقانه ای هدیه ایست برای شما، قطعا قضاوت شما طور دیگری بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
0
0
راه حل میخواید: ایجاد بستر ارتباطی مستمر با نمایندگان مجلس, طوری که بتوانید راحت تر بودجه بگیرید, تامین نیرو کنید, تجهیزات تهیه کنید و.. نه این که نماینده ی کمیسیون کشاورزی! بگوید یک نامه هم از سازمان دامپزشکی به کارتابلش نیامده و ناراحت از ارتباط نداشتن با شما باشد
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
0
0
جناب آقای دکتر
با سلام و احترام فراوان
راهکار رفع اون مشکلات و حذف ضعف مدیریتی و گاها مدیران کل مشکل ساز است. از این بهترراه حل مشکلات. روسای قبلی هم تسامح و تساهل کردند. چرا از واقعیت ها فرار کنیم. در بدنه دامپزشکی ضعف مدیریت صحیح در همه سطوح بیداد میکند. تنها راه حل تزریق مدیران قوی و نوسازی مجموعه است. والسلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
0
0
کسانی که سالها بیان مشکلات کرده اند نصف راه را رفته اند و شجاعت بیان ان را داشته اند اما مگر بخش خصوصی قدرت اجرایی داشته که مشکل را حل کند؟!شما بودید که از این گوش شنیدید و از ان گوش درکردید
ناشناس
|
Finland
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
0
0
اینکه رییس سازمان اعتراف میکند که " در بسیاری مواقع وافعیتها گفته نمیشود و سانسور میگردد" نکته مثبتی است اما به هر حال طبق مثل معروف " حقیقت تلخ است " و به همین دلیل برای شنیدن حقایق و واقعیتها باید تحمل شنیدن و چشیدن تلخی را باید داشت وگرنه تا ابد در برهمین پاشنه کتمان واقعیتها خواهد چرخید .
متاسفانه حتی رسانه ها نیز از جمله حکیم مهر بر خود سانسوری و خودداری از بیان حقایق گاها" اصرار میورزند بدون آنکه متوجه باشند وظیفه رسانه بیان واقعیتها و حقایق بدون گزینش است هر چند تلخ و برخورنده باشد و چه بسا با همین کتمان حقایق بر خسارات و عمیق شدن مشکلات افزوده گردد و با بیان تلخی ها فرصت اصلاح و رسیدن به شیرین کامی عمومی فراهم گردد !!
اما در باب عدم ارائه راهکار هم باید توجه کرد که خود بیان مشکلات نیمی از راه حل است اگر به آن توجه شود !! بعضی وقتها مشکل در عملکرد غلط سیستم است و بعضی وقتها راه حل فقط در توقف انجام بعضی اعمال و رفتارها است و خیلی وقتها تاکید میکنم اکثر مواقع مشکل در عدم تمکین به قانون از طرف مسئولین و مجریان است و بس . اغلب مشکلات ناشی از دور زدنهای مکرر قوانین است و تفسیر به رای آنها و اجرای ناقص قوانین و عدم توجه به روح قوانین و هدف اصلی آنهاست !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
0
به نظرم فرصت خوبیه در این مدت حتما بیشتر سفر برین ومشکلات رو بررسی کنین.چون قبل از انتصاب نیاز نداشتین از مشکلات مطلع بشین.الان هم نگران نباشین ......................... مهم داشتن روحیه مثبت اندیش و دوری از نا امیدی هست
دکتر راغب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
0
با سلام خدمت همکاران دلسوز
دوستان اگر مقدمات مباحث ایمنی شناسی را به یاد داشته باشند(بنده که فرمایشات استاد حق پرست را در دانشکده فردوسی از ۱۷سال پیش به یاد دارم) وقتی پاتوژن وارد بدن شود این سیستم MHCs یا سیستم ایمنی بافتی است که ماکروفاژها را بیدار می کند تا با پاتوژن مقابله کنند
اگر با عنایت به این مثال منتقدین را سیستم ایمنی بافتی بدانیم که درد آنها حذف پاتوژن ها و اشتباهات است قاعدتا باید ممنون آنها بود که ورود و خروجهای اشتباه به سیستم را مشخص می کنند و در عالم خلقت تکلیفشان فقط و فقط همین است پس عاقلانه رفتار کنیم نه اینکه سیستمهای حذف پاتوژن را به جون سلولهای خودی و سیستم ایمنی بافتی بیندازیم
البته این منشور اخلاقی دولت تدبیر هم هست برخورد با منتقدین ۵ساله همینه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
0
دکتر عزیز این همه تلاش و تکاپوی شما قابل تحسین است که در حال بازدید از تمامی استانها از نزدیک و لمس مشکلات هستید ولی بدانید با توانی که از شما سراع دارم و اینکه هر مدیری که انتخاب میشود از کانالهای مختلف فیلتر و پالایش میگردد پس در واقع نوعی نبوع نسبت به اطرافیان خود داشته از اینرو باید از این استعداد در شناسایی مشکلات عمده سازمان خود و اولویت بندی انها بهره بگیرد و نیز با بکارگیری افراد متعهد ودلسوز در سازمان و بعبارتی یارگیری مناسب و استفاده از انها در جای مناسب نسبت به حل مشکلات اقدام نماید که البته تا بدین جای کار خیلی موفق عمل کرده اید و بنطرم حرف اول و اخر را شما میزنید و با توجه به توان بالای شمامطمئنم موفق خواهید شد یه مقایسه فوتبالی انجام بدیم تیم استقلال منصوریان همان تیم شفر است ولی تفاوت تفکرات و استفاده بهینه از پتانسیل های افراد در جای مناسب بهمراه رواشناسی و نظم شگفتی افرید و این تیم را متحول ساخت.امیدوارم کماکان موفق باشید
دامپزشک با تجربه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
0
جناب آقای دکتر سلام. به همین سادگی جا زدید و خسته شدید؟ راه حل را که جنابعالی که قاعدتا با تجربه ترین دامپزشکی بودید در کشور به اعتقاد وزیر جهاد کشاورزی و متولی دامپزشکی کشور شدید بفرمایید. تعارف نکنیم. تا اغلب مدیران کل دامپزشکی رو در سطح کشور تعویض و اصلاح ساختار نفرمایید مانند روسای قبلی بزودی خواهید رفت و کسی هم به نیکی یاد نمی کند از شما. دلیل برای صبر و مجال وجود ندارد
همکار مطلع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
انگار در رتبه بندی عملکرد استانها مشکلی پیش آمده بوده که جناب رییس شخصا به موضوع وارد شده و در صدد حل آن بر آمده اند.
دامپزشک .............
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
دوستان و همکاران عزیز درست میفرمایند. جناب آقای دکتر رفیعی اصلاح ساختار بدنه دامپزشکی که فرسوده و ضعیف همچون ساختمان دوراهی یوسف آباد است و تغییر مدیران کل در سطح سازمان و استانها تنها راه حل مشکل در ابتدا امر است. دیگر همه عادت کرده اند که بد کار کنند و در آخر رئیس سازمان فقط عوض شود. ببینید در این چند سال چند رئیس سازمان عوض شده ولیکن مدیران کل همان آدمهای قبلی هستند. عوض بفرمایید این دوستان عزیز را خواهش میکنم
ناشناس
|
Brazil
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
0
آقای دکتر عزیز جنابعالی هم قبلا یکی از کسانی بودید که فقط انتقاد می کردید حالا که در راس پیکان قرار گرفته اید مسلما باید چنین بگویید . اما راهکار اصلی .............. است چرا که باید انتخاب رییس سازمان و مدیران کل براساس قاعده و اصولی مشخص باشد باید افراد یکسری ضوابط و صلاحیت های لازم را کسب کنند تا بتوانند سکان دار پست های مدیریتی شوند. اینکه فلانی پسر خوبی است یا مثلا خوش اخلاق یا مثلا با با ما رفیق است و ....... یا فاکتورهای این چنین که نمی شود ...................
نظر شما
ادامه