کد خبر: ۴۱۴۴۵



امروزه برخی مزارع سراسر دنیا یک گام به ‌جلو گذاشته و با تجهیز خود به جدیدترین تکنولوژی‌های پیشرفته تلاش کردند میزان بهره‌وری خود از فرآورده‌های گوشتی و لبنی حیوانات را افزایش دهند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایران آنلاین، یکی از جدیدترین این تکنولوژی‌ها، فناوری پوشیدنی است که همانند یک حلقه به گردن گاوها بسته می‌شود. این دستگاه شبیه سیستم ردیاب تناسب اندام و تخمین میزان سلامتی انسان‌ها عمل کرده و تمامی حرکات، تناسب، میزان خوردن و چگونگی فعالیت حیوانات را در طول روز محاسبه می‌کند. با نصب یک اپلیکیشن روی رایانه یا تلفن همراه، تمامی داده‌ها جمع‌آوری شده و در صورت رخداد شرایطی خاص از جمله گرمای زیاد بدن حیوان و بهترین زمان برای پرورش، سیستم هشدار این دستگاه به صدا درمی‌آید.

این فناوری با توجه به بررسی زمانبر وضعیت سلامت تک تک گاوها در هر روز، قادر است میزان زمان بررسی وضعیت سلامتی حیوانات را کوتاه‌تر کرده و همچنین میزان بهره‌وری محصولات را با توجه به داده‌های مطمئن و علمی افزایش دهد.

این سیستم در عین حال با دور شدن چند مایلی حیوانات از مزرعه فعال شده و هشدار می‌دهد. با استفاده از این فناوری می‌توان وضعیت گاوهای ماده را به نحوی دقیق‌تر بررسی کرده و با این اقدام میزان تولید گوساله‌های سالم و همچنین میزان بهره‌وری آنها بخصوص در زمینه پرورش گوشت و لبنیات را افزایش داد.

این فناوری در حالی به کمک مزرعه داران آمده است که هنوز برخی مزارع ایالت‌های امریکا به شکلی سنتی از جمله بررسی میزان گرمای بدن تک تک حیوانات و همچنین شیر آنها وضعیت سلامت آنها را بررسی می‌کنند، روشی که در عصر حاضر به هیچ وجه علمی و قابل اعتماد نیست.

در حال حاضر این فناوری با هزینه‌ای بالغ بر 150 دلار به بازار عرضه شده و برای نصب سیستم آن در یک مزرعه نیز باید مبلغی در حدود 7000 دلار هزینه کرد.


نظر شما
ادامه