کد خبر: ۴۱۴۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر



در بازدیدی که «دکتر موحدی» مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان از شهرستان فریدونشهر داشت، در دیدار با اسدی فرماندار شهرستان فریدونشهر با اشاره به خشکسالی که استان اصفهان با آن روبرو است را یکی از مهمترین عوامل افزایش بیماری دامی و بالاخص بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان مثل تب کریمه کنگو اعلام کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان فریدونشهر، در ابتدای بازدید دکتر موحدی از شهرستان فریدونشهر، در محل فرمانداری این شهرستان با فرماندار دیدار صمیمانه‌ای داشت و در خصوص برخی مسائل مرتبط با دامپزشکی دو طرف به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

دکتر موحدی ضمن اشاره به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی توسط مقام معظم رهبری، اظهار داشت: با توجه به سابقه دامپروری در استان و بخصوص در شهرستان‌هایی مثل فریدونشهر، حمایت از این صنعت در اشتغال زایی در استان می تواند بسیار موثر باشد.

وی در ادامه ضمن تشکر از فرماندار بدلیل حمایت هایی که از دامپزشکی شهرستان ها داشته، افزود: در سال گذشته با تمهیداتی که دامپزشکی در خصوص پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان اصفهان داشت، باعث شد این بیماری در تعدادی محدودی از شهرستان‌ها بروز کند، که بی شک بدون حمایت مدیران سیاسی این اتفاق نمی‌افتاد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در ادامه با تاکید بر امنیت و ایمنی غذایی که کشور در راستای خودکفایی به آن نیاز دارد، خاطر نشان کرد: باید در خصوص تولید با کیفیت بهداشتی فرآورده‌های دامی گام‌های موثری برداشته شود که علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید از حذف این فرآورده‌ها بدلیل عدم کیفیت بهداشتی جلوگیری شود.

در این دیدار اسدی ضمن خوش آمدگویی و تبریک سال نو به دکتر موحدی، بیان داشت: خشکسالی در فریدونشهر با توجه به ارتفاع بالا و متکی بودن شهرستان به آب‌های سطحی بسیار شدید می‌باشد و با توجه به میزبانی این شهرستان از دام‌های عشایر، نگاه ویژه دامپزشکی در خصوص تامین واکسن مورد نیاز دامداران در کنترل بیماری‌ها می‌تواند بسیار مهم باشد.

وی در ادامه با تاکید بر ادامه همکاری و حمایت از شبکه دامپزشکی شهرستان، افزود: اکثر مردم ما، به نقش مهم دامپرشکی در سلامت و بهداشت جامعه اذعان دارند و بی شک اگر نظارت‌های دامپزشکی بر تولید فرآورده‌های خام دامی که منبع اصلی تامین کننده پروتئین می‌باشد، نبود وضعیت مناسبی در تغذیه و کنترل شده بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان نداشتیم.

در ادامه این بازدید دکتر موحدی با حضور در شبکه دامپزشکی شهرستان فریدونشهر با پرسنل این شبکه در جلسه ای صمیمانه، با کمبودها و مشکلات پرسنل جهت ارائه خدمات به بهره‌برداران آگاه شد و ضمن تشکر از تلاش‌های کارکنان قول مساعدی در جهت رفع این مشکلات داد.

در پایان این بازدید دکتر موحدی به همراه فرماندار شهرستان از چند واحد تحت نظر دامپزشکی شهرستان بازدید و ضمن بررسی مشکلات تولیدکنندگان، مشاوره و راهنمایی‌های را در راستای موارد مرتبط با بهداشت این مراکز ارائه کرد.


 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
0
0
مبارزه با کنه یک استراتژی خاصی را می طلبد که بیشتر مربوط به حوزه جامعه شناسی و روانشناختی است تا مبارزه بیولوژیک.
این موجودات تا مغز استخوان جامعه و افراد رسوخ کرده اند و به این سادگیها هم از بین نمی روند.فی الواقع بصورت شبکه ای و تصاعدی عمل می کنند و به هیچ اصول اخلاقی معتقد نیستند فلذا باید شبکه و ادمینها را باید شناسایی کرد تا حداقل جلوی تکثیرشان را گرفت.
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
0
0
بالاخره این کنه ها هم زندگی دارند دیگه.اجازه دهید به زندگی انگلی شان ادامه دهند
نظر شما
ادامه