کد خبر: ۴۱۴۳۳



تعداد ۲۴ لاشه گوسفند که در اثر مسمومیت مجبور به کشتار آنها شده بودند، ضبط و با هماهنگی مقام قضایی در واحد پودر ضایعات کشتارگاه طیور معدوم شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور، «دکتر علی سلیمانی» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور گفت: دام‌های مذکور در اثر مصرف بی‌رویه داروی ضد انگل و بدون توجه به میزان مصرف آن توسط افراد ناآگاه دارو خورانده و متعاقب آن ذبح شده بودند که با اطلاع شبکه دامپزشکی اکیپ بررسی و نظارت این شبکه به محل اعزام و پس از بررسی و معاینه دام‌ها نسبت به ضبط آنها اقدام و با هماهنگی مقام قضایی لاشه‌های مذکور در واحد پودر ضایعات کشتارگاه معدوم شد .

دکتر سلیمانی به دامداران توصیه نمود: از مصرف بی‌رویه هرگونه دارو بدون تجویز دامپزشک جدا خودداری نموده و هنگام مصرف آن به میزان و نوع مصرف دارو که توسط دامپزشک تجویز شده است دقت نمایند تا از بروز خسارات احتمالی جلوگیری بعمل آید .

وی افزود: داروخانه‌های دامپزشکی نیز هنگام نسخه‌پیچی ملزم به توضیح کامل میزان و نحوه مصرف و شرایط نگهداری دارو برای دامدار بوده و از فروش هرگونه دارو بدون نسخه دامپزشک باید جدا پرهیز نمایند.


نظر شما
ادامه