کد خبر: ۴۱۴۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد از برخورد قانونی با متخلفان و معرفی به مراجع قضایی ذیصلاح افرادی که به صورت غیرمجاز و بدون مجوزهای لازم اقدام به ویزیت و درمان دام می نمایند خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، «دکتر چهارلنگ» با اعلام این خبر در جلسه توجیهی رابطین اداره دارو و درمان اداره کل دامپزشکی استان اظهار کرد: با متخلفان و افرادی که به صورت غیرمجاز و بدون مجوزهای لازم اقدام به ویزیت و درمان در امور دامپزشکی می نمایند، برخورد قانونی خواهد شد و به مراجع ذیصلاح ارجاع خواهند شد.

وی افزود: ابراز نگرانی مطرح شده در دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور دامپزشکی، به عنوان یک اصل دارای اولویت همواره یکی از دغدغه های این اداره کل بوده و خواهد بود .

رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: این اداره کل در سال جدید با تمام توان بمنظور جلوگیری از تضییع حقوق کلینیسین ها دارای صلاحیت و مجوز، از تمام ابزار قانونی و حقوقی جهت جلوگیری از بی نظمی ها و تخلفات استفاده خواهد نمود.

دکتر چهارلنگ بیشترین دخالت ها را در امور درمانی عنوان کرد و گفت: دامپزشکان فاقد مجوز فعالیت، کارشناسان علوم دامی، تکنسین های دامپزشکی و تکنسین های تلقیح مصنوعی بیشترین دخالت ها را در امور درمانی دامپزشکی داشته که شایسته است بهره برداران و دامداران عزیز از واگذاری درمان به این گونه افراد که فاقد هرگونه صلاحیت علمی در امور درمانی دامپزشکی هستند امتناع نموده و امور درمانی دامهای خود را به کلینیک ها و مراکز درمانی استان که دارای مجوز لازم از طرف اداره کل دامپزشکی استان هستند واگذار نمایند.

وی گفت : هر فردی که بخواهد در حوزه بهداشت و درمان مداخله‌ای انجام دهد، صلاحیت حرفه‌ای او باید از طریق مراجع ذیصلاح همچون سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی تایید شود، در غیر این صورت اداره تشخیص و درمان می‌تواند با آن فرد برخورد کند و آن را به نام مداخله غیرمجاز در امر درمان تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد افزود: بهره برداران و دامداران می توانند هرگونه شکایت و انتقاد را از طریق سامانه 1512 به اداره کل دامپزشکی استان گزارش دهند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
0
0
«دامپزشکان فاقد مجوز فعالیت»! وقتی دامپزشکی ملک نداره که مجوز مطب بگیره و از اون طرف هم مجوز سیار نمی دن، و مجوز همکار هم مستلزمه اینه که یک کلینیک ایشون رو به عنوان همکار بخواد و کلی نامه نگاری کنه که نمیکنه، بفرمایید دامپزشک مذکور(ه) چطور پول نان و آب (نه بیشترا، فقط نون + آب) خانواده خود را تامین نماید؟ با تشکر و امتنان
نظر شما
ادامه