کد خبر: ۴۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۳ نظر



مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری گفت: حضور مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در رستوران‌ها، مشکلات بهداشتی و تقلباتی که در برخی از رستوران‌ها اتفاق می افتد را کاهش می‌دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل دامپزشکی استان ضمن عرض خوشامدگویی به مدیرکل و معاون تعزیرات حکومتی استان اظهار داشت: در راستای ماده 19 (حقوق و دستمزد) مسئولین فنی بهداشتی و بکارگیری آن‌ها در مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی، می‌تواند بسیاری از مشکلات بهداشتی و تقلباتی که در این مراکز اتفاق می‌افتد، از بین خواهد رفت.

«دکتر عبدالمحمد نجاتی» گفت: با توجه به اینکه برخی از رستوران‌ها به جای گوشت گوسفندی، سنگدان و برخی آلایشات به گوشت اضافه می‌کنند با حضور و نظارت مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در رستوران‌ها می توانند مشکلات بهداشتی و تقلبات را در این مراکز کاهش دهند.

دکتر عبدالمحمد نجاتی همچنین گفت: از افرادی که حاضر به سرمایه‌گذاری برای صادرات فراورده‌های خام دامی هستند حمایت می‌کنیم، همچنان که در سال گذشته 200 تن ماهی استان به کشوری با شرایط سخت گیرانه مانند روسیه صادر شده است.

دکتر نجاتی از اقدامات سال گذشته تعزیرات در پیشبرد اهداف دامپزشکی تقدیر کرد.

وی با اشاره به مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در استان اظهار داشت: مرغدارانی که مرغ بدون آنتی‌بیوتیک پرورش می‌دهند، در سه مرحله ابتدا، میانی و انتهای دوره پرورشی تست آنتی بیوتیک و نمونه گیری می‌شود سپس با مجوز دامپزشکی کشتار و روانه بازار مصرف می‌شود، همچنان که تنها در استان چهارمحال و بختیاری بر بر روی تمامی مرغ‌های کشتاری این موضوع رعایت و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

در ادامه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: با توجه به اجرایی شده سامانه سماط، افرادی که خرید و فروش و کشتار را در این سامانه ثبت ننمایند و بدون مجوز این فراورده‌ها را وارد استان نمایند خارج از شبکه محسوب و با متخلفین برخورد می‌شود و در موضوع سلامت نباید اغماض کرد.

عمرون گفت: متاسفانه بیشتر جریمه بازدارنده نیست که این مشکل به زودی اصلاح می‌شود؛ تلاش می کنیم تا از نظر قانونی همکاری بیشتری با دامپزشکی داشته باشیم.


 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
حمید
|
Canada
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
0
0
دامپزشکی با داشتن چنین مدیرانی به دشمن احتیاج ندارد.اصلا مسوول فنی اونم در یک رستوران در حد یک دکتر دامپزشک است؟ چرا قدر کار خود را نمیدانید.اشتغال زایی به چه قیمتی؟ دامپزشک یعنی کلینیسین، یعنی بیطار، یعنی طبیب حیوانات. اگر کسی طبابت بلد نیست دلیل ندارد برایش کار کاذب ایجاد کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
بخشی از آموزش دوره دکترای عمومی در تمام دنیا،
سلامت مواد غذایی مصرفی انسان است که تنها و تنها با توجه به درک عمیق پاتوفیزیولوژیک نقش انواع میکروارگانیسمها در یک تحصیلات آکادمیک استاندارد قابل حصول است.
بنابراین بخشی از علم طبابت و حکمت دامپزشکی و البته نه
عنوان تاریخ گذشته، سخیف و توهین آمیز بیطار؟!!،
هدایت مردم به استفاده از مواد غذایی سالم و قابل اعتناد است!
و اینکه رستورانها با دکتر دامپزشک مانند مرغداریها، دامداریها و کشتارگاه ها قرارداد روزانه یا هفتگی مدیریت و تحت نظارت بهداشتی داشته باشند، ایده ای بسیار مترقی و پیشرفته همگام با جهان متمدن است و واقعا جای تشکر و قدردانی و دست مریزاد دارد !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
0
0
دوست عزیز و گرامی دامپزشکی فقط طبابت نیست.بخشی از کار ما طبابت است
بخشی دیگر در زمینه علوم پایه است
بخشی دیگر هم کنترل کیفی و بهداشتی ( سلامت مواد غذایی ) است.
خود همکار دامپزشک است که تعیین کننده این است کهعزت و احترامش چقدر است و خودش ابهت کار خودش را تعیین میکند
نظر شما
ادامه