کد خبر: ۴۱۳۵۰
دیدار رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور و وزیر جهاد کشاورزی:
«سردار جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی در محل این وزارتخانه دیدار و گفتگو کرد ...
 

حکیم مهر: در دیدار رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور و وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد پیگیری های لازم جهت تکمیل و راه اندازی آزمایشگاه های سطح 3 سازمان دامپزشکی که طبق موافقت نامه کار مشترک با حمایت مالی سازمان پدافند غیرعامل طراحی و عملیات اجرایی آن انجام شده، توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایداری ملی، «سردار جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی در محل این وزارتخانه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر جهاد کشاوری در خصوص موسسه رازی گفت: موسسه رازی توانمندی های ویژه ای دارد که از 100سال پیش در حوزه های تحقیقات و تولید فعالیت نموده است.

وی با تاکید بر حمایت از تولید داخلی اظهار داشت: وزارت کشاورزی بر این باور است که تولید باید توسط دانشمندان داخل انجام گیرد و تصدی گری دولت در امر تولید باید حذف شود و برای این امر طرح جامع ایجاد کرده ایم.

حجتی خاطرنشان کرد: ما قائل به تولید داخل کشور هستیم و به دنبال واردات نمی باشیم و استراتژی ما این است که بجای واردات محصول نهایی به کشور، محصول واسطه را وارد کنیم و بطور مثال در موضوع چغندر قند این تجربه موفق داشتیم.

«سردار جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این دیدار ضمن اشاره به توانمندی های موسسه رازی، تاکید کرد: زمان بازمهندسی موسسه رازی خیلی دیر شده است و باید در این بازمهندسی، قابلیت های اصلی مانند سوش ها را از دست ندهیم.

سردار جلالی افزود: موسسه رازی در کشور مونوپل می باشد و چون در ماموریت های آن تنوع تهدیدات مشاهده می شود، لذا تولیدات زیادی دارد که این قابلیت ها نباید از دست برود و در این بازمهندسی موسسه رازی جوان شود تا بتواند با منابع انسانی فعال و زیرساختی که دارد تهدیدات سخت تر را پاسخ دهد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر حمایت از موسسه سرم سازی رازی گفت: نگرانی ما بخش های حاکمیتی است که بایستی در رازی بماند.

در این جلسه بر تشکیل کارگروه مشترک برای تنظیم تفاهمنامه در حوزه های مشترک از جمله واکسن سازی، بذر (زنجیره تولید تا مصرف) تراریخته، و واگذاری بخش های تولیدی سود ده به بخش خصوصی در موسسه رازی با حفظ بخش های حاکمیتی از جمله سوش ها و تهیه یک بانک پشتیبان تاکید شد.

همچنین مقرر شد پیگیری های لازم جهت تکمیل و راه اندازی آزمایشگاه های سطح 3 سازمان دامپزشکی که طبق موافقت نامه کار مشترک با حمایت مالی سازمان پدافند غیرعامل طراحی و عملیات اجرایی آن انجام شده، توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام شود.

 
 
نظر شما
ادامه