کد خبر: ۴۱۲۷۷


مديرکل دامپزشكی استان يزد از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ۲۲ استان کشور خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر علی ‌اکبر حدادزاده» در رابطه با شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان یزد، گفت: این آنفلوانزا یک نوع ویروس جدید بوده که در سطح کشور شایع شده و ۲۲ استان را درگیر کرده است.

وی در خصوص ۲۲ استان درگیر شده اظهار داشت: درگیری ۲۲ استان نشان از فوق‌العاده واگیردار بودن این ویروس است؛ لذا در راستای پیشگیری از شیوع این ویروس آموزش‌های لازم و پیام‌های متعددی به مرغداران داده‌شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد افزود: تاکنون ۱۲ هزار پیام به مرغداران یزدی در راستای محافظت از سالن‌های مرغداری داده‌ شده است؛ لذا به نظر می‌رسد مهم‌ترین راه پیشگیری در استان یزد ایمن‌سازی واحدهای مرغداری است.

دکتر حداد زاده با تأکید بر مرغداران در راستای محافظت از واحدهای خود، خاطرنشان کرد: در این راستا طرحی با هماهنگی‌های کارگروه سلامت استان یزد و ستاد آنفلوانزای استان مصوب شده است که طی این طرح واحدهای مخاطره‌آمیز تعیین تکلیف شده و ساماندهی‌های بهداشتی در واحدهای مرغداری صورت خواهد گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون شش کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان یزد مشاهده‌شده است، اظهار داشت: موارد مشاهده‌شده در شهرستان‌های یزد، مهریز و میبد است.

وی در پایان نقش مرغداران در مهار آنفلوانزا را بسیار مؤثر دانست و یادآور شد: در مواردی مشاهده می‌شود که این نوع آنفلوانزا با گرما از بین می‌رود؛ لیکن در سال گذشته شاهد فعالیت این آنفلوانزا در فصل تابستان بوده‌ایم؛ لذا به مرغداران توصیه می‌شود شرایط امنیت زیستی را در واحدهای خود فراهم سازند.


نظر شما
ادامه