کد خبر: ۴۱۲۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

پس از عدم حضور تقریبا سه ماهه، سویه HPAI H5N8 به بخش طیور کشور ایتالیا بازگشته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، براساس گزارش سازمان تحقیقات و سلامت ایمنی غذا و سلامت حیوان IZSVe ، در گله ای با بیش از ۹۶ هزار مرغ تخمگذار در منطقه برگامو لمباردی، نشانه هایی از افزایش مرگ و میر و کاهش تخم مرغ مشاهده شده و نتیجه آزمایش سویه H5N8 در آن مثبت بوده است.

در سال ۲۰۱۷، ۸۳  مورد HPAI تایید شده مربوط به این نوع ویروس در مزارع پرورش طیور ایتالیایی گزارش شده است.

فقط یک هفته پس از اعلام رهایی بلغارستان از ویروس H5N8 H5N8 به OIE ، مقامات دامپزشکی کشور یک ویروس H5 HPAI را در مزرعه ای با ۱۳،۹۰۰ پرنده در استان دوبریچ در شمال شرقی این کشور تأیید کردند. حدود ۳۵۰۰ پرنده از بین رفتند و بقیه آنها نیز نابود شدند.

براساس آخرین گزارش رسمی سازمان OIE،  چهار مورد جدید شیوع آنفلوانزای پرندگان با بیماریزایی خفیف از نوع H5N2 با بررسی هایی در گله های مرغ آبی خانگی فرانسوی نمایان شد. این مسئله تعداد شیوع بیماری های مرتبط با این ویروس را به عدد ۵۲ می رساند. تمام مناطق تحت تاثیر در غرب فرانسه بودند.

در هلند، تمام اقدامات اعمال شده برای کنترل گسترش ویروس مشابه، لغو شده است. وزارت روابط اقتصادی  هلند به OIE گزارش داد که سه ماه  پس از تمیز و ضد عفونی کردن تنها مزرعه آلوده در اکتبر سال گذشته، هیچ مورد جدیدی  یافت نشده است.

منبع: https://www.wattagnet.com

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
0
0
لطفا سطح درگیری فقط در حد چند هزاری قطعه ای پرندگان

کشور ایتالیا را با تلفات حداقل 25 میلیون قطعه ای آنفلوانزا را در ایران با هم مقایسه کنید!

در ایتالیا سازمان دامپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت

و در ایران زیر نظر جهادکشاورزی است؟!!
نظر شما
ادامه