کد خبر: ۴۱۱۹۵
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: دامپزشکی تنها یک عضو از اجزای صنعت دام و طیور است؛ همه در این راستا مسئول هستند و اگر بیماری شایع شد، نباید دامپزشکی سیبل هجمه‌ها قرار گیرد ...



حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: دامپزشکی کردستان در زمینه رضایتمندی همکاران ستادی، بخش خصوصی و مردم از حوزه عملکردی، استان نمونه کشور است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی اداره‌کل دامپزشکی استان کردستان اظهار کرد: بیش از 400 خدمت برای سازمان دامپزشکی در حوزه ملی و بین‌المللی تعریف شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تقدیر از هماهنگی و همکاری صمیمانه کارکنان اداره‌کل دامپزشکی استان کردستان، گفت: تقدیرنامه‌های فراوان از اداره‌کل دامپزشکی کردستان دال بر میزان رضایتمندی از این دستگاه است که جای افتخار برای سازمان است.

وی تصریح کرد: رسیدن به این جایگاه رضایتمندی در استان کردستان را به مجموعه دامپزشکی استان تبریک می گویم و امیدوارم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی به کسب تقدیرنامه‌های مختلف در سطح استان اشاره کرد و افزود: کسب این میزان تقدیرنامه ملی و استانی نشان از این دارد که کار در تمام حوزه ها به نحو احسن در این سازمان در حد موفقی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: اگر تلاش شبانه‌روزی در حوزه فنی و نظارتی برای مقابله با یک نوع بیماری و پیشگیری از این بیماری دارید، به مراتب کمتر از زمانی است که این ویروس به استان ورود پیدا کند.

رفیعی‌پور با بیان اینکه توانی که برای پیشگیری از یک بیماری صرف می‌شود چندین برابر کمتر از زمان آلوده‌شدن استان به بیماری خواهد بود، گفت: باید از زمان به نحو مطلوب در بازدیدها و نظارت‌ها استفاده شود تا به دلیل درگیرشدن با بیماری‌های مختلف با مشکلات جدی مواجه نشویم.

وی اظهار کرد: در سال گذشته 100 درصد واحدهای مرغداری تخم‌گذار آذربایجان شرقی معدوم‌سازی شد و این نشان از اهمیت پیشگیری برای مواجه‌شدن با چنین بحران‌هایی است.

وی با بیان اینکه دامپزشکی باید از آن حوزه مظلومیت و گمنامی خروج پیدا کند، گفت: امروز رسانه‌ها به کمک ما آمده‌اند و همه ما باید در میدان حضور داشته باشیم.

وی اذعان داشت: باید همه متولیان این حوزه را وارد میدان کنیم و هر بخش به رسالت و وظیفه‌ای که در حوزه صنعت دام و طیور دارند، عمل کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تمام اعضایی که در ستاد مقابله با بیماری آنفلوانزا تاثیرگذار هستند، باید به صورت مستمر گزارش ارائه کنند.

رفیعی‌پور با بیان اینکه صنعت طیور، دام، زنبور عسل و غیره تشکیل شده از اجزای مختلف است که دامپزشکی تنها یک عضو از این اجزا است، تاکید کرد: همه در این راستا مسئول هستند و اگر بیماری شایع شد، نباید دامپزشکی سیبل هجمه‌ها قرار گیرد.

به گفته وی، هر نوع کم‌کاری در این حوزه از سوی اعضای ستاد باید به خبرنگاران انتقال داده شود و همه به نحو احسن انجام دهند.

رئیس سازمان‌دامپزشکی کشور با بیان اینکه دامپزشکی روترین و صادق‌ترین دستگاه در کشور است، گفت: جان و مال مردم چیز کمی نیست تا بخواهیم در این زمینه مخفی کاری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: خیلی از بیماری‌ها در حوزه دام و طیور وجود دارد که راهکاری برای درمان و مقابله با آن وجود ندارد و تنها کاری که دامپزشکی می‌تواند در این زمینه انجام دهد، اطلاع‌رسانی برای مصون‌سازی است.

رفیعی‌پور با بیان اینکه در کردستان 100 درصد تب کنگو وجود دارد، گفت: اگر ویروس این بیماری خود را در استان نشان نداده به دلیل واکسیناسیون به موقع و اقدامات دامپزشکی است.

رئیس سازمان‌دامپزشکی کشور اضافه کرد: یکی از اتفاقات بسیار خوب در کردستان موفق بودن این استان در بحث کارمندمحور بودن است که در این حوزه به بهترین شیوه عمل کرده است.


 

انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
کیوان نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
0
0
براستی که جوانی بنام دکتر مجتبی ورمقانی مدیرکل دامپزشکی استان کردستان طی این دو سال توانسته تمامی بخش ها و حوزه های دامپزشکی را سر و سامان بدهد و ارزش و اعتبار صنف دامپزشکی را در بین شهروندان استان بخوبی به مردم بشناساند.
بابا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
0
0
بطور یقین برطرف نمودن معضلات و مشکلات فعلی دامپزشکی کشور خصوصاً در بخش دولتی امری تقریباً غیر ممکن می باشد. اگر کسانی که در این سیستم کار میکنند یا بنوعی ارتباط و اطلاع از آن دارند بخوبی می دانند این موضوع سابقه و ریشه ایی قدیمی در قسمت های گوناگون دامپزشکی کشور از آموزش گرفته تا بخش های اداری و اجرایی دارد. بجز دوران کوتاهی ( از سالهای 70 تا 80 ) که تاحدی توسط مسئولین وقت سازمان دامپزشکی به جایگاه و اهمیت این رشته توجه و رسیدگی شد ، متاسفانه بعد از آن دوران نه تنها در راستای توجه و اعتلای آن ، هیچ تفکر و اقدامی نبود بلکه به شکل کاملاً برعکس ،آشکار، مغرضانه و به شیوه های متعدد و گوناگون نسبت به تخریب سیستم دامپزشکی تلاشی وافر گردید.....
آثار و تبعات این موضوع در تمامی قسمت های دامپزشکی دولتی کشور و به تبع آن بخش خصوصی دامپزشکی دیده می شود. اثراتی که در برخی موارد بطور یقین غیر قابل بازگشت می باشد. بزرگترین قسمت و بخشی که صدمه دید، نیروی انسانی و مدیریت صحیح آن بود. متاسفانه نیروهای متخصص ، کارآمد ، با انگیزه ، دلسوز و متعهد بخش دولتی به اشکال و اسامی مختلف تخریب، تضعیف و منزوی و برخی نیروهای ضعیف، غیر متعهد و غیر فعال و ... جایگزین گردیدند....( امری خدا پسندانه..!!) عده ایی از کارشناسان با تجربه و ارزشمند قدیمی هم که بر اساس قانون ، بازنشسته و از سیستم خارج شده و می شوند.
از سویی بودجه ها و اعتبارات مالی مورد نیاز بخش سیستم دولتی دامپزشکی روز به روز تحلیل رفت و کمتر و کمتر شد .
حمایت و پشتیبانی های لازم از سوی وزارت خانه مربوطه در حوزه های مختلف نیز تبدیل به اعتراض و مخالفت و عیب جویی و ... شد.
مدیریت های غیر علمی ،سلیقه ایی ،قدیمی و جناحی در بخش های مختلف حوزه ستادی و استانی روز به روز شدید تر گشته و می گردد.
اینها تنها بخش کوچکی از فاجعه ایی است که در مورد دامپزشکی رخ داده و در جریان است . حال بخش آموزش و دانشگاه بماند که چه بود و چه شد. البته ظاهر همه چیز خیلی زیبا، قشنگ، خوب ، بی نقص، خدا ، دولت و مردم پسند است ...!!! ولی در باطن...؟؟؟؟
فکر نمی کنم حل این معما و سئوال سخت باشد و نیازمند به تفکر و بررسی و تحلیل ریاضی که تا ببینیم آخر امر دامپزشکی کشور به کجا ختم می شود. جابجایی وزارتخانه ایی و تغییر رئیس و مدیر و اینگونه مسکن ها ، تغییر حالی برای این بیمار محتضر ایجاد نخواهد. مشت بر سندان نکوبید عزیزان...
البته ناگفته نماند یک زمانی تا اینگونه صحبت ها به میان می آمد فریاد وامصیبتا بلند میشد که چرا زحمات پرسنل زحمتکش، ایثارگر، جهادی، مظلوم و ..... دامپزشکی را با این گونه حرف ها از بین می برید و نابود و ضایع می کنید ولی همه کسانی که در سیستم دامپزشکی دولتی کار می کنند یا بنوعی شناخت دارند خوب می دانند که الآن اوضاع چگونه است و بقول معروف چه خبر است...!!!
عزیزان دامپزشک و وابسته ،
لطفاً خیلی اینگونه مصاحبه ها و اخبار و حرف ها را جدی و به دل نگیرید. سریع واکنش نشان ندهید و احساسی نشوید . باید زده شوند ، اطلاع رسانی! کنند و بقولی اگر برای ما آب نمی شوند برای عده ایی نان و اسباب دلخوشی باشند.
این نیز بگذرد....
مشکلی نیست که آسان نشود ......................
ناشناس
|
Finland
|
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
0
0
چرا شعار میدید.. واقعا صادق ترین از دید کی.. ............... چرا هیچ وقت از بدبختیها و حق خوری ها کارفرماها در این رشته چیزی گفته نمیشه.. واقعا کدوم مسئول فنی این حرف قبول داره.. تنها ارگانی که از فارغ التحصیلانش دفاع نمیکنید و از حق کارفرما حمایت میکنه سازمان دامپزشکیه.. چه همکارمان که بخاطر یه بازدید ساده کتک خوردن و مسولین این رشته عین خیالشون نبوده ...............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
0
0
دامپزشکی چگونه از مظلومیت و گمنامی خارج شود وقتی در گوشه ای از جهاد کشاورزی به صورت سازمانی مهجور زیر نظر مهندسین کشاورزی اداره می شود. وقتی از بودجه های بهداشتی کشور به دلیل اینکه قسمتی از سیستم بهداشتی نیست، بی نصیب است. دامپزشکی بیمار و مظلوم و بدون حامی و پشتیبان سالهاست که در کمای بی توجهی جان میدهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
0
0
دامزرشکی مظلوم
متعجبم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
0
0
رفیعی‌پور با بیان اینکه در کردستان 100 درصد تب کنگو وجود دارد، گفت: اگر ویروس این بیماری خود را در استان نشان نداده به دلیل واکسیناسیون به موقع و اقدامات دامپزشکی است
آیا در ایران و استان کردستان واکسن برای تب کریمه کنگو استفاده می شود
...........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
0
0
صادق بودن در دستگاه های دیگه بیشتر لازمه. بخور بخور تو دامپزشکی هر کاری کنه خیلی کمتر از نفت و بیمه و معادن و ذخایر و غیره اتفاق می افته. اونجایی که باید شفاف سازی بشه،کاملا پوشیده است. ایران کشور پارتی ها،راندخواری ها و غیره.سال 97 مبارک!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
0
0
درود
اقای

ای کاش در برابر دو صد گفته نیم کردار باشه!!!
اقای دکتر رفیعی پور سازمان دامپزشکی هم به مانند بسیاری از دستگاههای دیگر شفافیت لازم رو در مرحله عمل نداره و امیدواریم شما به این مهم توجه بفرمایید.
اکثر مدیران استانی شما پشت درهای بسته مدیریت می کنند و بهره چندانی از خرد جمعی نمی برند و پاسخگوی تصمیمات و اقدامات خود نیستند.
ناشناس
|
Finland
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
0
0
چه بگویم که نگفتنش بهتر است.. دامپزشک بیکار..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
0
0
عزیزان
بقول معروف خانه از پای بست ویران است.
شما در چه فکری هستین و قضاوت می کنید.
لطفاً جهت اطلاع کامل از وضعیت دامپزشکی کشور اگر فرصت دارید و گذاشتند بروید داخل ، یک سری به سازمان دامپزشکی بزنید و سرکی به داخل بخش ها و اتاق های مختلف اون بزنید.
خیلی چیزها را متوجه خواهید شد و می فهمین دنیا دست کیه....
بنابراین زیاد خودتونو ناراحت نکنین...
همه چی آرومه....
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
0
0
توصیه می‌کنم به همکاران گرامی که فیلم سینمایی «بدون تاریخ، بدون امضا» رو حتماً تماشا کنند. موضوع مرگ مشکوک یک کودک هشت ساله بر اثر یکی از دو عامل تصادف و یا مسمومیت غذایی بوتولیسم ناشی از خوردن مرغ فاسد و بیمار کشتارگاهی!! در چندین سکانس فیلم در کشتارگاه پیرامون این موضوع کارگران و رئیس کشتارگاه صحبت می‌کنند. در نهایت همه بررسی های مرغ بیمار و یا تصادف در پزشکی قانونی و توسط پزشکان بررسی میشه!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
0
0
برخی هستند با کلی گویی و مغلطه گویی طولانی و کسل کننده خود، در نهایت به اینجا می رسند که حرف اضافی موقوف!
سرنوشت محتوم و ابدی شما دامپزشکان سوختن و ساختن در وزارت جهادکشاورزی ست!
همه جا مثل وزارت جهادکشاورزی است!

خوب گر اینطور باشد که نیست!
شما دیگر از چه چیز نگرانید؟!!
شما چرا وقت خودت و مخاطبان را برای اثبات بی پایه این نظریات تلف می کنید؟
عجیب نیست!
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
0
0
رفیعی‌پور با بیان اینکه در کردستان 100 درصد تب کنگو وجود دارد، گفت: اگر ویروس این بیماری خود را در استان نشان نداده به دلیل واکسیناسیون به موقع و اقدامات دامپزشکی است.
نتیجه :
استانهایی مثل آذربایجان شرقی که بیشترین تلفات آنفولانزا را داشتند به موقع عمل نکرده و قصور در کار داشته اند
پس باید پاسخگو باشند
نظر شما
ادامه