کد خبر: ۴۱۱۵۸
 

مدیرکل دامپزشکی استان گیلان گفت: در استان گیلان تا امروز هفت کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مربوط به پرندگان روستایی شناسایی و حدود 2000 قطعه طیور معدوم شده‌اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر سهراب عاقبتی» با بیان اینکه غرامت طیور معدوم‌شده پرداخت شده، افزود: از اعتبارات ملی سازمان 42 میلیون تومان به صاحبان طیور غرامت پرداخت‌شده است.

به گفته مدیرکل دامپزشکی استان گیلان مراقبت فعال و پایش ها در گیلان همچنان ادامه دارد و آخرین کانون مشاهده‌شده در استان 14 اسفند بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز درباره ابعاد بهداشتی موضوع، بیشترین اپیدمی بیماری آنفلوانزا را در ماه‌های بهمن و اسفند و اوایل بهار نام برد و اظهار کرد: در یک ماه گذشته ما اعلام کردیم که با توجه به در پیش بودن فصل بهار و شیوع احتمالی بیماری آنفولانزای فصلی مردم برای مقابله به بیماری واکسن موردنیاز را از داروخانه‌ها تهیه کنند.

 «دکتر محمد عباسی» با بیان اینکه در فصل بهار مخصوصاً ماه‌های فروردین و اردیبهشت یک اپیدمی بیماری به دلیل ازدحام مردم و دیدوبازدیدها وجود دارد، افزود: توصیه ما این است که مردم مراقب باشند و حتی‌المقدور از روبوسی کردن‌های عیدانه بپرهیزند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: واکسن زدن در این برهه از زمان گرچه ضرر ندرد اما نمی‌تواند کارا نیز باشد چون برای اینکه واکسن در بدن جذب شود و بتواند مقدار کافی پادتن تولید کند حدود دو ماه طول می‌کشد .
 
 
نظر شما
ادامه