کد خبر: ۴۱۰۹۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
در آستانه آغاز سال نو:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور به مناسبت فرا رسیدن نوروز سال ۱۳۹۷ به خانواده دامپزشکی پیام تبریک صادر کرد ...


حکیم مهر: «دکتر علیرضا رفیعی پور» رییس سازمان دامپزشکی کشور به مناسبت فرا رسیدن نوروز سال ۱۳۹۷ به خانواده دامپزشکی پیام تبریک صادر کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، در متن این پیام آمده است:

یامُقَلّب القُلوب وَ الاَبصار یامُدَبّر الیل وَ النَهار

یا مُحَول الحَول وَ الاَحوال حَوِّل حالَنا اِلی اَحسَن الحال

بهار فصل رویش است و شادابی، فصل ایمان و شکوه جلوه خداوند است، آری بار دیگر نشانه ای بدیع از آیات الهی در جهان متجلی گشته و زمین آیه های سر سبزی و حیات را به تلاوت نشسته است و این رستاخیز دل انگیز فصل بهار و موسم شکفتن پرطراوت حیات از شاخسار طبیعت، نشان رویش زندگی از کالبد جهان مادی است.

تقارن سالروز شهادت هادی الائمه حضرت امام محمد تقی علیه السلام با طلیعه بهار طبیعت جلوه دیگری است از بزرگواری روح بلند ایرانی در پاسداشت هم زمان از سنت های ناب اسلامی و آئین های نیکوی ملی و پیوندی است از شادابی زمین با سوز زمان.

در این هم زمانی حزن و نشاط، از آفرینشگر زیبایی ها می خواهیم که روح تشنه ما را با مودت خاندان عصمت و طهارت درآمیزد و بر زندگی ما رنگ الهی بیفشاند تا احیاگر سنت های نیکوی خاندان عصمت و طهارت باشیم.

سالی سرشار از نعمات، تاییدات و توجهات الهی را به برکت نیت و همت خالصانه و مجاهدانه همکاران عزیزم در بخش های دولتی و غیر دولتی پشت سر نهادیم؛ به نحوی که توانستیم صحنه های غرورآفرین مجاهدت و خدمت خالصانه را در عرصه سلامت دام و فراورده های دامی در میهن اسلامی ایران فراهم نماییم.

حضور پررنگ در عرصه اقتصاد مقاومتی با پشتیبانی تخصصی و نظارت بهداشتی در صیانت از بهداشت عمومی جامعه و مردم در جهت حمایت از تولید و اشتغال در عرصه دام و فراورده های دامی کشور و همسویی با برنامه های اقتصادی دولت تدبیر و امید، دامپزشکی را در موقعیت و جایگاهی خطیر قرار داده است.

در سال 96 اگرچه شاهد حادثه غم انگیز زلزله در استانهای کرمانشاه و کرمان بودیم اما حضور به موقع و همدلانه همکارانم در بخش های مختلف دولتی و خصوصی از سراسر کشور در کاهش آلام مردم ،روستائیان و دامداران عزیز، دفن بهداشتی دام های تلف شده و امداد ، نجات و درمان حیوانات مجروح و آسیب دیده، تبلور روحیه مجاهدت و خدمت صادقانه در عرصه دامپزشکی کشور بود.و خانواده بزرگ دامپزشکی در این راه برخی از همکاران ارزشمند خود را از دست داده است

برگزاری جلسات و نشست های متعدد با ذی نفعان عرصه دامپزشکی کشور اعم از پیشکسوتان، نخبگان، اساتید دانشگاهی و نمایندگان تشکلها و سندیکاهای مرتبط ، همچنین تشویق تاسیس و ارتقاء تشکل های صنفی حرفه دامپزشکی نشانه عزم جدی ما برای بکارگیری خرد جمعی و تشریک مساعی برای حل چالش ومسائل پیش روی دامپزشکی کشور بود و بر ادامه این مسیر پایبند خواهیم بود.

در سال 96 همچنین شاهد افزایش حمایت و پشتیبانی مجلس و دولت محترم به خصوص مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی از برنامه ها و سیاست های سازمان دامپزشکی کشور در توسعه نظارت های بهداشتی بر فرایندهای تولید و عرضه دام و فراورده های مربوط به آن در کشور بودیم و امیدواریم بتوانیم با این حمایت، ضمن تقویت تلاشهای مجاهدانه همکاران در جهت بهبود معیشت آنان نیز گام های موثری برداریم.

در سالی که گذشت با وجود تلاشهای فراوان همکارانم در بخشهای مختلف دولتی و خصوصی، شیوع بیماری های مختلف دامی اعم از تب برفکی و به ویژه سویه جدید بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خسارات سنگینی را بر عرصه تولید دامی کشور وارد کرد لکن با مشورت و خرد جمعی نخبگان و ذینفعان ؛ استراتژیهای مناسبی را اتخاذ کردیم تا هم بر کاهش تلفات موثر باشیم و هم در سالهای آتی بتوانیم برخورد مناسبتری با این گونه رخدادها داشته باشیم.

با توجه به اینکه شرح همه اقدامات و عملکرد دامپزشکی در طول یکسال گذشته در این فرصت کوتاه نمی گنجد، به حکم وظیفه و در مقام ادای دین لازم می دانم از یکایک همکاران صدیق، صبور و خردمند خود در عرصه دامپزشکی کشور به خاطر همکاری و همراهی صمیمانه و بی دریغ شان در انجام وظایف و ماموریت محوله قدردانی نمایم و از اینکه نتوانستم متناسب با زحمات و خدمات شایسته و مخلصانه آنها در پاسداشت سلامت میهن اسلامی ، پاسخگوی نیازها و تامین خواسته هایشان باشم ، پوزش می طلبم .

از خداوند منان می خواهم که یاری ام دهد تا با همکاری و همراهی همه عزیزانم در عرصه دامپزشکی کشور گامهای بلندتری در حهت خدمت به ملت شریف ایران برداریم.

بار دیگر فرارسیدن عید نوروز و بهار فرحبخش را به خانواده بزرگ دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران تبریک و تهنیت می گویم و ایامی شاد را برای همگان آرزومندم.

علیرضا رفیعی پور

رئیس سازمان دامپزشکی کشور

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
0
0
جناب آقای دکتر رفیعی
افزایش پایه حقوق شاغلین دولتی و خصوصی تا حد قابل قیاس با سایر مشاغل مشابه ، بالاترین تیریک و بهترین عیدی سال خواهد بود.
..................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
0
0
بهترین عیدی شما به جامعه ی دامپزشکی اعلام ................... و انتقال دامپزشکی به وزارت بهداشت و اعلام عدم اعتبار بیشتر دانشکده های دامپزشکی دانشگاه آزاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
0
0
سوالی که همه ما داریم اینست که اگرپرداختیهای ناچیزی به پرسنل داشتید،اگرپول کافی نداشتید وما راشرمنده خانواده کردید.حداقل انصاف داشته باشید ،درطول سال وهمیشه وهمیشه مدیران ومعاونان را ازما بهتردانستید وهرچه توانستید به ایشان پرداخت کردید.حداقل این آخرسالی پیام بزرگان کشور را بگیرید وعدالت داشته باشید.باورکنید آنچه مدیران ارایه میکنند حاصل زحمات کارشتاسان وکارکنان در کل کشور است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
0
0
امیدواریم در سال جدید جناب آقای دکتر علیرضا رفیعی پور همانطور که قول داده بودند،
به خواست اکثریت قاطع خانواده بزرگ دامپزشکی و دامپزشکان خصوصی و دولتی در انتقال سازمان مستقل دامپزشکی به زیر نظر شخص وزیر بهداشت پاسخ مثبت داده و دامپزشکی را از شر وزارت بی کفایت جهادکشاورزی نجات دهد و نامی نیک در تاریخ بهداشت مردم و دامپزشکی کشور به یادگار بگذارد!!! آرزویی که دکتر عبدالله حامدی برای تحقق آن جانفشانی کرد ولی متاسفانه با آه و حسرت شدید از گرفتار شدن دامپزشکی در چنبره وزارت تولیدمحور کشاورزی سر به گور برد و اکنون با چراغ سبز مکرر وزیران بهداشت و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و افزایش شدید آگاهی های عمومی و درک بسیار بالا و مثبت مسئولان عالی رتبه کشور از اصل حیاتی "پیشگیری بهتر از درمان است" زمینه تحقق آن فراهم شده است انشا، الله
انصافا درک ارزشهای والای از این روشنتر که مثلا در موضوع مبارزه با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مقامات ارشد و پزشکان فرهیخته وزارت بهداشت با تواضع و قدرشناسی غیر قابل انتظار اعلام کرده اند:
"وزارت بهداشت در مبارزه با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بازوی سازمان دامپزشکی است"؟!!
این را مقایسه کنید با عملکرد فضاحت بار وزارت جهادکشاورزی که با درک نکردن هشدارهای شدید سازمان دامپزشکی و ندادن اعتبار کافی باعث شد که مرغداران مستقیم و غیر مستقیم 3 تریلیارد تومان یعنی حتی بیشتر از کل بودجه وزارت جهادکشاورزی ضرر و زیان کنند!

واقعیتی که به وضوح اثبات می کند منافع مرغداران و دامداران در گرو انتزاع امر نظارت و مدیریت کل بهداشتی صنعت دام کشور از نهادهای تولیدی و تجاری یعنی وزارت جهادکشاورزی است و لاغیر!
نظر شما
ادامه