کد خبر: ۴۱۰۸۶


رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به شیوع آنفلوانزای پرندگان در برخی نقاط استان گفت: ضروری است هم استانی‌ها و مسافران از خرید مرغ زنده اجتناب کرده و مایحتاج خود را از فروشگاه‌های معتبر و از محصولات ذبح شده تحت نظارت دامپزشکی تامین کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر اورنگ ایلامی» اظهار داشت: مراکز خدمات درمانی و بهداشتی به صورت ۲۴ ساعته در ایام نوروز به هم استانی‌ها و مسافران خدمات لازم را ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۴۱ پایگاه اورژانس جاده‌ای و شهری، ۲ پایگاه هوایی، ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس و موتورلانس و بیمارستان ها به صورت شبانه روزی در ایام نوروز به مردم خدمت رسانی می‌کنند، عنوان کرد: همچنین در حوزه بهداشت ۲۳ مرکز بهداشتی درمانی شبانه روزی، ۳۵ تیم بازرسین بهداشت محیط و تیم های مبارزه با بیماری‌ها در ۸ شهرستان استان نیز به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: خدمات بهداشتی و واکسیناسیون نیز در مراکز بهداشتی و پایگاه ها به مادران باردار، کودکان زیر یکسال و کودکان زیر پنج سال ارائه داده می شود.

ایلامی در ادامه اشاره‌ای به بیماری‌ها و اتفاقاتی که منجر به بیماری در ایام نوروز می‌شود داشت و گفت: حوادث و سوانح، مسمومیت‌های غذایی و عفونت‌های دستگاه گوارش دو گروه از بیماری‌هایی است که در این ایام بیشتر رخ می‌دهند.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش حوادث و سوانح در روزهای آغاز سال جدید از هم استانی‌ها که همواره ایثارگری آنها به اثبات رسیده، دعوت می‌کنم تا با اهدای خون خود در زمینه حمایت از بخش درمان ما را یاری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین با توجه به شیوع آنفلوانزای پرندگان در برخی نقاط استان از هم استانی‌ها و مسافرین خواست، تا از خرید مرغ زنده اجتناب کرده و مایحتاج ماکیان خود از فروشگاه‌های معتبر و از محصولات ذبح شده تحت نظارت دامپزشکی استفاده کنند.

ایلامی با اشاره به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان، تصریح کرد: دانشگاه بر اساس برنامه عملیاتی یکساله تدوین شده در معاونت‌های آموزش، پژوهش، درمان، بهداشت، فرهنگی و امور دانشجویی و اجتماعی و توسعه مدیریت و منابع اهداف کلی و کمی خود را به نحو مطلوبی اجرا کرد.

وی ادامه داد: افتتاح اورژانس هوایی، تفاهم‌نامه ملی و بین المللی بین دانشگاه‌ها، افتتاح مجتمع آموزشی خرد وابسته به دانشگاه و همچنین افتتاح بیمارستان جامع زنان از جمله برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی استان بوده که برای اولین بار در استان صورت گرفته است.

ایلامی با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته نتیجه کار تیمی است، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مجموعه عظیمی از خدمات بهداشتی، درمانی، پیشگیری اولیه و ثانویه، آموزشی و پژوهشی است که بنده به عنوان هماهنگ کننده و مدیران و پرسنل زحمت کش پزشکی و پیراپزشکی نیز در این راستا اجرا کننده بودند.

وی در پایان با اشاره به اینکه مطالبات پرسنل تا پایان امسال پرداخت می‌شوند، خاطر‌نشان کرد: با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم سال مالی را به نحو مطلوبی به پایان برسانیم و قسمت عمده‌ای از مطالبات پرسنلی تا پایان سال پرداخت شود.

 
 
نظر شما
ادامه