کد خبر: ۴۱۰۱۶
 

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور از زیستگاه های پرندگان مهاجر استان گیلان بازدید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی گیلان، در راستای بررسی عملیات اجرایی کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال 96 و انجام برنامه ریزی های آتی جهت مراقبت و مقابله با بیماری در سال آینده، «دکتر علی صفر ماکنعلی» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور به همراه مدیرکل دفتر طیور این سازمان، از پارک ملی حیات وحش بوجاق شهرستان آستانه اشرفیه و تالاب امیرکلایه در شهرستان لاهیجان بازدید نمودند.

لازم به ذکر است در سال جاری بروز بیماری آنفلوانزای پرندگان در پارک ملی بوجاق ناشی از تحت تیپ H5N6  ویروس آنفلوانزای پرندگان، سبب بروز تلفات شدید در پرندگان مهاجر شد، که متعاقب آن اداره کل دامپزشکی گیلان با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و سایر نهادها و دستگاه های ذیربط جهت کنترل بیماری، اقدامات شدید امنیت زیستی را در منطقه به اجرا در آورد. حاصل این اقدامات عدم سرایت بیماری به طیور بومی و صنعتی استان بوده است.

معاون بهداشتی پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور  پس از بررسی منطقه، اقدامات اداره کل دامپزشکی استان در زمینه تشدید مراقبت بهداشتی و قرنطینه ای و همچنین پایش روستا ها و مرغداری های حاشیه تالاب و نیز برگزاری کلاس های آموزشی را بسیار خوب ارزیابی نمود.

 
 
نظر شما
ادامه