کد خبر: ۴۱۰۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

با وجود بیش از 15000 مرکز تولید و عرضه فرآورده خام دامی دراستان، 33 کشتارگاه دام و 16 کشتارگاه صنعتی طیور و 2800 واحد مرغداری دارای پروانه  فعالیت های مناسبی در زمینه دامپزشکی و بهداشت عمومی در استان به انجام رسیده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی روز پنج شنبه در مراسم آغاز طرح تشدید اقدامات نوروزی دامپزشکی خراسان رضوی  افزود: در سال جاری بیماری آنفلوانزای پرندگان ۲۲ استان کشور را درگیر کرد و ۲۵ میلیون قطعه طیور از این بابت معدوم شدند‌ .

 «دکتر سید جواد حسینی» بیان کرد: خوشبختانه استان خراسان رضوی با مشاهده موارد محدود از بیماری به سرعت وارد عمل شد و با عملیات معدوم سازی و قرنطینه هم اکنون آنفلوانزای پرندگان در سطح استان مهار و کنترل شده است .

وی افزود: در سال 96 بیش از 28 میلیون زائر به استان و مشهد وارد شدند که از این میزان، در ایام نوروز، 12 میلیون به استان  و 8 میلیون به مشهد سفر کردند و پیش بینی می کنیم این میزان، حداقل امسال 10 درصد افزوده خواهد شد و لذا بایستی آمادگی لازم در تمام دستگاه ها وجود داشته باشد و یکی از این عرصه های این خدمت رسانی، امنیت غذایی است که در حوزه دامپزشکی است.

حسینی گفت: در کمترین جلسه ای دراستان، این تعداد از مدیران استانی و دستگاه قضایی را دیده ام که نشانگر اهمیت موضوع امنیت غذایی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی هم اکنون به عنوان سالم ترین استان کشور در عرضه فراورده های دام و طیور در سطح کشور مطرح است.

وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که آسیب پذیری استان خراسان رضوی از  نظر ابتلا به آنفلوانزای پرندگان بسیار  بالا است .

وی بیان کرد: به طور مثال سالانه ۲۰ هزار پرنده مهاجر از پنج مسیر به خراسان رضوی مهاجرت می کنند و ۴۳ نقطه خطر پذیر از این بابت در استان شناسایی شده است .

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی در ادامه گفت: این استان رتبه اول تا سوم تولید فراوده های خام دامی و طیور را در سطح کشور به خود اختصاص داده است .

حسینی ادامه داد: هم اکنون دو هزار و ۸۰۰ واحد طیور مجاز ، 33 کشتارگاه دام و 16 کشتارگاه صنعتی طیور و۱۵هزار واحد عرضه فراورده های دام و طیور در استان خراسان رضوی دایر است .

وی ضمن قدردانی از اجرای این طرح توسط دامپزشکی استان، در پایان سخنانش سلامت و امنیت غذایی را یکی از محورهای مهم خدمات رسانی به زائران و مسافران نوروزی  عنوان و اظهار کرد: امید است با همکاریهای بین بخشی در تعطیلات نوروز امسال شاهد ارائه  بهترین خدمات به زائران باشیم.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
0
0
البته اگه تبریز نباشه
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
0
0
استان خراسان رضوی همیشه به لحاظ سلامت اداری در دامپزشکی و سلامت محصولات و فرآوردهای خام دامی در کشور ............... سر آمد بوده است
نظر شما
ادامه