کد خبر: ۴۱۰۰۹
 

مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: قطعه بندی گوشت در فروشگاه های عرضه فرآورده های دامی خطری است که سلامت و بهداشت غذایی مردم را تهدید می کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از عصر اترک، «دکتر محمد مهدی احمدی» مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی در جمع خبرنگاران، مهمترین دغدغه اداره کل دامپزشکی استان را حفظ سلامت و بهداشت غذایی مردم عنوان کرد و گفت: متاسفانه شماری از قصابان، فروشندگان و توزیع کنندگان فرآورده های دامی در برابر قوانین دامپزشکی و حتی در بازرسی ها در برابر هشدارهای دامپزشکان نیز مقاومت می کنند.

احمدی در این باره توضیح داد: شماری از قصابان خود گوسفند را می خرند و در کشتارگاه های سنتی استان کشتار می کنند و در قصابی های خود به مردم می فروشند و این در حالی است که هیچ یک از اصول بهداشتی کشتار و عرضه گوشت را رعایت نکرده اند .

وی در ادامه با اشاره به گوشت مرغ عنوان کرد: با توجه به اینکه گوشت مرغ در کشتارگاه ها قطعه بندی می شوند، چرا شهروندان از فروشنده می خواهد که مرغ را در فروشگاه قطعه بندی کند .

وی افزود: اگر مرغ آلوده باشد، در هنگام قطعه بندی گوشت مرغ، آلودگی از گوشت به چاقو و تخته گوشت فروشنده منتقل می شود و دیگر مرغ هایی که قطعه بندی خواهند شد نیز آلوده می شوند .

احمدی تصریح کرد: قطعه بندی گوشت ها در فروشگاه ها اشکال دارد .

وی در ادامه تاکید کرد: مردم به این نکات یاد شده توجه کنند همچنین فروشندگان و عاملان توزیع فرآورده های دامی نیز باید به قوانین دامپزشکی عمل کنند .

وی در خاتمه درباره ساختمان های دامپزشکی استان که در دست ساخت هستند نیز اظهار کرد: ساختمان پست قرنطینه ای چمن بید به 70 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است .

مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: موافقت برای احداث ساختمان اداره دامپزشکی شهرستان گرمه همچنین ساختمان شبکه دامپزشکی شهر بجنورد اخذ شده اند و ساخت آنها در سال آینده آغاز می شوند .

احمدی خاطر نشان کرد: احداث ساختمان پست قرنطینه ای یک صعود در شهرستان راز و جرگلان و پست قرنطینه ای شهر شوقان در شهرستان جاجرم منتظر تامین اعتبار از سوی دفتر مدیریت و برنامه ریزی استان است

 

 

نظر شما
ادامه