کد خبر: ۴۰۹۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی در راس هیاتی از بزرگ ترین گاوداری سیمنتال خاورمیانه بازدید نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر احمد شریعتی» در این بازدید با اشاره به ظرفیت های بالای این واحد پرورش گاو شیری اظهار داشت: برابر بررسی های به عمل آمده مجوز این واحد پرورشی از سوی دامپزشکی صادر شده است و طبق توافق به عمل آمده با سازمان دامپزشکی کشور، هیات مدیره این مجتمع دامی قول ورود 1000 راس گاو شیری نژاد سیمنتال را از کشورهای اتریش و آلمان طی دهه اول فروردین ماه داده اند.

وی اعلام داشت: نژاد یاد شده دارای بازدهی بالاتر و افزایش شیردهی نسبت به سایر نژادها بوده و نیز میزان کنسانتره مصرفی آن نسبت به سایر نژاد ها کمتر است و علاوه بر این نژاد مقاوم تری نسبت به بیماری های دامی است.

شریعتی خاطرنشان ساخت: افزایش ظرفیت تولید شیر استان، ایجاد اشتغال پایدار، بکارگیری فناوری های نوین به ویژه دستگاه شیردوش تمام اتومات آن از جمله مزایای این واحد است که در مدت محدود، شیر تمام دام ها بدون دخالت دست و به صورت کاملا بهداشتی دوشیده می شود.

«مهندس طاهری» مشاور ارشد این پروژه عظیم دامی اظهار داشت: با بررسی های انجام شده به نژاد سیمنتال رسیدیم که دارای بازدهی بیشتری نسبت به سایر نژادها از جمله نژاد هلشتاین است.

وی گفت: این واحد دامی با سرمایه شخصی و همچنین تسهیلاتی به ارزش 200 میلیارد ریال طی فروردین ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سلماسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
4
در این گزارش محل و نام گاوداری ذکر نشده است. دیگر اینکه نژاد سیمنتال آلمان با اتریش متفاوت است. مثل هلشتاین آمریکا با اروپا. انتخاب این نژاد برای کشور ایران و خراسان ، باید توسط یک تحقیق میدانی انجام شود نه بر اساس نوشته ها که در هر صورت جزو تخصص دامپزشکان نیست. بنده به مزایای این نژاد واقف هستم. ولی بررسی اقتصادی قیمت گوساله نر گاو حذفی و تولید شیر هلشتاین و سیمنتال با ید در شرایط مساوی باهم مقایسه شود.
حسن
|
Switzerland
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
0
0
فروش باگاس.خوراکدام.ذرت علوفه بسته بندی.تفاله چغندرقندبرای دامداریها..۰۹۰۲۴۹۶۰۹۳۱-۰۹۳۶۴۱۸۰۴۶۵
نظر شما
ادامه