کد خبر: ۴۰۸۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: امیدواریم در آینده نزدیک بیماری کنترل شود و برای سال آینده با اقداماتی که انجام داده‌ایم، اپیدمی بیماری را شاهد نباشیم ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور از گزارش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بیش از ۲۰ استان کشور خبر داد و گفت: طی روزهای گذشته شدت و حدت بیماری کمتر شده است و امیدواریم در آینده نزدیک بیماری کنترل شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شبستان، «دکتر علیرضا رفیعی پور» در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر درخصوص آنفلوانزای طیور در ایران گفت: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دو سال است که به بسیاری از کشور های دنیا وارد شده است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه حدود 64 کشور دنیا از جمله ایران با این موضوع درگیر هستند،‌ خاطرنشان کرد: امسال نیز گزارش بیماری فوق حاد پرندگان شده است.

رفیعی پور با بیان اینکه ادامه این بیماری را که در سال 95 داشتیم، افزود: بیش از 20 استان کشور گزارش بیماری داشته ایم؛ ممکن است در یک استان یک کانون بوده و در استانی 50 تا 100 کانون درگیر این بیماری بوده اند.

وی با اشاره به اقدامات کنترلی و درمانی سازمان دامپزشکی افزود: کنترل و مبارزه بر علیه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان عبارت است از اینکه هر گاه اتفاقی رخ می دهد، بلافاصله دستگاه های متولی به ویژه دامپزشکی که مسئول اصلی حفظ و حراست از طیور کشور است، اقداماتی انجام داده است.

رفیعی پور تصریح کرد: طی روزهای گذشته شدت و حدت بیماری کمتر شده است و امیدواریم در آینده نزدیک بیماری کنترل شود و برای سال آینده با اقداماتی که انجام داده ایم، اپیدمی بیماری را شاهد نباشیم.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
0
0
فقط خراسان مانده و هيج كنترلي برجاده ها اعمال نميشود
مرغداران هر كار دلشان ميخواهد انجام ميدهند
مديران جهاد كشاورزي كمكي نميكنند
مديران جديد هم قبلا امتحان خود را پس داده اند
مقامات قضايي بايستي با دلالان متخلف ومرغداراني كه شرايط بهداشتي را رعايت نميكنند برخورد جدي تري بكنند
نظر شما
ادامه