کد خبر: ۴۰۸۵۳
 

کلینیک سیار دامپزشکی توسط سازمان بسیج مهندسی کشاورزی سپاه نینوا استان گلستان با هدف ارائه خدمات دامپزشکی به دامداران بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس، در روستای کرند این شهرستان مستقر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، مسئول سازمان مهندسی کشاورزی سپاه نینوا گلستان در مراسم آغاز به کار این کلینیک و همچنین غرس 600 اصله نهال در روستای مرزی کرند، هدف از اجرای این طرح را ارائه خدمات دامپزشکی شامل معاینه و واکسیناسیون دام ها و نیز آموزش و ترویج مباحث دامداری ذکر کرد.

«رضا خزائیان» در این مراسم که روز گذشته برگزار شد، گفت: برای راه اندازی این کلینیک و تجهیزات و داروهای مورد نیاز آن مبلغ 700 میلیون ریال هزینه شده و قرار است به صورت سیار و سالی دو بار به 61 روستای زیرپوشش این طرح در استان گلستان خدمات بدهد.

وی افزود: طرح راه اندازی کلینیک سیار دامپزشکی به صورت پایلوت در سه استان گلستان، مازندران و آذربایجان غربی اجرا می شود.

خزائیان همچنین بااشاره به اجرای طرح شبکه همراه کشاورز در گلستان، گفت: دراین طرح که از سال گذشته و با همکاری نظام مهندسی کشاورزی در 200 روستای این استان آغاز شده در سال آینده به 300 روستا افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: در این طرح در هر روستا یک مهندس کشاورزی حضور یافته و ضمن بررسی مشکلات کشاورزان و با هدف افزایش تولید و بهره وری به آنان خدمات فنی و مشاوه ای در مراحل داشت، کاشت و برداشت محصول می دهد.

به گفته خزائیان، این طرح در سه دهستان گلستان واقع در شهرستان های مراوه تپه، گنبد و علی آباد کتول اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا استان گلستان نیز در مراسم غرس نهال در روستای مرزی کرند با اشاره به برخی فعالیت های قرارگاه سازندگی سپاه در مناطق محروم کشور و گلستان از جمله راه آهن اینچه برون به گرگان و سد نرماب چهل چای مینودشت، گفت: این اقدامات با هدف محرومیت زدایی انجام می شود.

حسن ملک حسینی با اشاره به وقوع پدیده ریزگردها در مناطق شمالی استان گلستان، غرس نهال و نگهداری از آن در این مناطق را برای مقابله با این پدیده مهم دانست و از مردم بویژه نسل جوان خواست توجه ویژه ای به درختکاری و نگهداری آن داشته باشند.

شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و بخش مرزی داشلی برون آن با حدود 30 روستا و جمعیت تقریبی 26 هزار نفر در قسمت شمالی این شهرستان واقع است.

 
 
نظر شما
ادامه