کد خبر: ۴۰۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - دکتر پرویز تاجیک رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در خصوص تصویب بند "ی " ‌ماده 24 برنامه پنجم توسعه کشور مبنی بر جذب دانشجویان پولی در دانشگاه‌های دولتی گفت: کاملاً با این مصوبه مجلس موافقم و نمایندگان مجلس منتخبان مردم هستند که با توجه به درکی که از شرایط دارند، تصمیم می‌گیرند.

وی افزود: به عنوان یک رئیس دانشگاه معتقدم بسیاری از دانشجویانی ‌که فارغ‌التحصیل می‌کنیم، نیاز جامعه نیستند و ‌‌مصوبه قانون اساسی نیز ‌این است که تحصیلات در سطوح بالا تا زمانی که مورد نیاز کشور است، رایگان است، ‌اما بسیاری از دانشجویانی که تحصیل می‌کنند، دیگر در داخل کشور جذب نشده و به خارج از کشور می‌روند، یعنی در حال حاضر ‌با پول ملت نیروی متخصص تربیت می‌کنیم تا در خارج از کشور جذب کار شوند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه تهران در ادامه تصریح کرد: با توجه به این امر مناسب می‌بینم ‌دانشجویان ‌مازاد نیاز کشور ‌رایگان تحصیل نکنند و در قبال این امر دانشجویانی که انگیزه‌ای برای درس خواندن و تحصیل دارند، به صورت رایگان تحصیل کنند.

تاجیک افزود: مسئولان به این نتیجه رسیده‌اند که بخشی از دانشجویان که نیاز کشور هستند، به صورت رایگان تحصیل کنند اما مازاد پذیرش دانشجو به معنی بار اضافی بر گردن کشور است.

وی در پاسخ به این سؤال که عده‌ای از کارشناسان معتقدند تصویب این مصوبه در حق اقشار محروم جامعه نوعی بی‌عدالتی است،‌ گفت: در حال حاضر دانشجویانی که وارد دانشگاه می‌شوند، همگی از اقشار محروم جامعه نیستند و خیلی از این دانشجویان که رایگان تحصیل می‌کنند، از طبقات مرفه جامعه بوده و از یارانه‌ها استفاده می‌کنند.

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در پایان خاطرنشان کرد: دولت می‌تواند شرایطی را مدنظر قرار دهد تا دانشجویانی که مستضعف بوده و قشر پایین جامعه به حساب می‌آیند، از تسهیلات دولت استفاده کنند.


خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شلی
|
-
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
0
0
تا .............. همان بهتر که بروند و بگذارند اینجا......... شود
نظر شما
ادامه