کد خبر: ۴۰۸۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: ۴۳ نقطه ورود ویروس آنفلوانزا در نقاط مختلف استان خراسان رضوی وجود دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شهرآرا آنلاین، «دکتر علی صفر ماکنعلی» شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد استانی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: آنفلوانزای پرندگان در سطح بین الملل بحران ایجاد کرده است، به نحوی که موارد این بیماری به صورت دقیق توسط مرکز فوریت بحران سازمان ملل رصد می شود.

وی افزود: طیور تخم گذار ۶۵ تا ۹۵ درصد بیشتر از دیگر انواع پرندگان و طیور در معرض مواجه با ویرویس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هستند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه دو مسیر از ۵ مسیر بین المللی مهاجرت پرندگان در داخل خاک ایران قرار دارد، گفت: این مسیرها دروازه ورود ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان محسوب می شوند و باید پیشگیری های لازم را در این رابطه انجام داد.

وی ادامه داد: ۴۳ نقطه در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد که محل توقف کوتاه مدت و بلندمدت پرندگان مهاجر بوده و به نوعی جزو دروازه های ورود ویروس این بیمار به شمار می روند.

ماکنعلی بیان کرد: کنترل های جاده ای در پیشگیری از تکثیر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان موثر است، بنابراین انتطار داریم نیروی انتظامی با خودروهای فاقد اسناد تایید سلامت بهداشتی، برخوردهای لازم را انجام دهد.

وی بیان اینکه از ۲ هزار و ۳۰۰ تن مصرف روزانه تخم مرغ در کشور، ۶۰۰ تن آن در خراسان رضوی تولید می شود، گفت: اگر بیماری آنفلوانزا در خراسان رضوی کنترل نشود، قطعاً تامین تخم مرغ مورد نیاز کشور با مشکل مواجه خواهد شد.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه ایران با تولید سالانه ۹۲۶ هزار تن تخم مرغ در رتبه نهم جهان قرار دارد، بیان کرد: تخم مرغ یک کالای استراتژیک است و باید در سبد غذایی همه اقشار جامعه وجود داشته باشد، بنابراین بروز کوچکترین مشکلی در این صنعت، به امنیت ملی خدشه وارد می کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی هم در این جلسه، بر لزوم برخورد با واحدهای فاقد مجوز پرورش طیور تاکید کرد و گفت: طبق آمارهای موجود، ۸۸۹ واحد غیرمجاز در استان وجود دارد که در قالب برنامه زمان بندی مشخص باید نسبت به ساماندهی یا تعطیلی آن ها اقدام شود.

«سید جواد حسینی» افزود: درخواست داریم از محل بودجه سازمان دامپزشکی کشور، ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان اعتبار ویژه مقابله با ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به استان خراسان رضوی اختصاص یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در ادامه، به چند نکته اشاره کرد و گفت: نقاط ورود ویروس آنفلوانزا در استان خراسان رضوی توسط ۳۰ اکیپ نظارتی پایش می شود تا در صورت مشاهده موارد ابتلا، اقدامات لازم انجام گیرد.

حمید صالحی افزود: برخی واحدهای پرورش بلدرچین در قالب مشاغل خانگی به صورت غیرمجاز راه اندازی شده اند که باید نسبت به پلمپ آن ها اقدام شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی هم در بخش پایانی جلسه ستاد استانی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: تا نیمه بهمن ماه امسال، ۲۰ هزار پرنده مهاجر مبتلا به ویروس آنفولانزا با تنوع ۴۰ گونه در سطح استان شناسایی و معدوم شد.

شریعتی افزود: دو واحد مبتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بینالود و نیشابور شناسایی شده بود که طی ۴۸ ساعت نسبت به معدوم سازی و ضدعفونی آن ها اقدام شد.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
اینجانب در ابندا نظر مثبتی نسبت به دکتر ماکنعلی داشتم ولی وقتی دیدم که ... از وزارت جهادکشاورزی که همگان از آن ناراضی هستند و وزیر آن در شرف استیضاح هم است، در صدا و سیما و در مواقع دیگر تعریف و تمجید می کند، واقعا از ایشان ناامید شدم و شدیدا گله مند هستم.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
.................... با این شیوه مدیریتی سازمان دامپزشکی استقلال و اعتبار خود را از دست خواهد داد.
نظر شما
ادامه