کد خبر: ۴۰۸۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

دبیر انجمن مرغداران اصفهان گفت: بیش از سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از صنعت مرغ گوشتی خارج شده است و این نشان از آینده تاریک برای صنعت مرغ گوشتی دارد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «بهرام پاکزاد» اظهار داشت: مسئولان دولتی تصور می‌کنند با توزیع مرغ منجمد می توانند بازار هدف اقشار مستضعف را تامین کنند در صورتی که بیشتر مرغ های منجمد وارد رستوران و فست فودی ها می شود.

وی بیان داشت: بهترین گزینه برای کمک به نیازمندان و قرار دادن مرغ در سبد کالایی و خانوار آنها، مرغ منجمد به صورت یارانه در اختیار این خانواده ها در قالب سبد خانوار است.

دبیر انجمن مرغداران اصفهان اعلام کرد: به جای اینکه مرغ منجمد به دست چند میلیون نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی برسد وارد رستوران ها و اغذیه فروشی ها و غیره می شود.

قیمت واقعی مرغ با توجه به افزایش نهاده های مرغی ۱۰ هزار تومان است

وی با بیان اینکه به خاطر مابه التفاوتی که بین قیمت تمام شده مرغ و قیمت فروش مرغ گوشتی وجود دارد، بیش از سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از صنعت مرغ گوشتی خارج شده است و این نشان از آینده تاریک برای صنعت مرغ گوشتی دارد، ادامه داد: فروش مرغ در دو روز مانده به آغاز نوروز شدت می گیرد و در حال حاضر بازار فروش مثل روال روزهای عادی است.

پاکزاد با اشاره به اینکه قیمت واقعی مرغ با توجه به افزایش نهاده های مرغی، ۱۰ هزار تومان است و این در حالی است که امروز مرغ به قیمت هفت هزار و ۵۰۰ به دست مصرف کننده می‌رسد، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت مرغ زنده پنج هزار تومان است که قیمت واقعی آن باید بین شش تا شش هزار و ۵۰۰ تومان باشد.

وی با بیان اینکه در حالی از تولیدکننده می خواهند مرغ را با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسانیم که قیمت نهاده های مرغ در حال افزایش است در صورتی که دولت باید از مرغداران حمایت و وقتی قیمت نهاده های مرغ را برای مرغ داران کم کند به طور قطع فروش مرغ به قیمت فعلی برای مرغداران هم صرفه اقتصادی خواهد داشت، اضافه کرد: هزینه تولید ما امروز بسیار بالا رفته و با این روند قطعا صنعت مرغ ضربه خواهد خورد.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
تنها راه تولید نجات تولیدات دامی شامل شیر، گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ این است
که دولت اگر واقعا می خواهد همزمان هم به تولیدکنندگان داخلی و هم به مصرف کنندگان کمک کند،
دست از دخالت مستقیم در بازار عرضه و تقاضا بردارد و به جای دادن یارانه برای تامین نهاده های دامی که تجربه نشان داده است محل رانت، فساد و نوشداروی بعد از مرگ سهراب است،
بگذارد که قیمتها واقعی شود و تولیدکننده با یک سود معقول محصول خود را به بازار عرضه کند!

با این روش
هم کشاورزان تولیدکننده نهاده های دامی اساسی مانند دانه های ذرت، جو، سویا و کلزا جانی تازه خواهند گرفت و کشور بتدریج از واردات این محصولات راهبردی بی نیاز خواهد شد، و از طرف دیگر یارانه صرف خرید تولیدات دامی از بازار داخلی و تحویل دادن آنها با قیمتی پایین تر به اقشار نیازمند واقعی خواهد شد!
نظر شما
ادامه