کد خبر: ۴۰۷۹۴



شرکت فناوری خوراک JUST در سان فرانسیسکو خود را مکلف به ایجاد یک سیستم غذایی کرده که همه در آن خوراک خوب مصرف کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، این شرکت به تازگی در هنگ کنگ با شرکت Green Common همکاری می‌کند تا خوراک پایدار تولید کند. در همین راستا، تعدادی سرمایه‌گذار شناخته شده مانند «لی‌کا شینگ» در هنگ‌کنگ را به خود جذب کرده است.

«جاش تتریک» مدیر اجرایی Just، آسیا را به عنوان منطقه اصلی برای رفع معایب سیستم غذایی جهان می‌بیند. او در گفتگو با CNBC گفت: یکی از سریعترین بخش‌های رو به رشد بازار جهانی مواد غذایی و کشاورزی، صنعت تخم مرغ چند میلیارد دلاری است.

چین ۳۰ درصد از یک تریلیون تخم مرغ سال گذشته را تولید کرده که در بخش‌هایی از قاره آسیا باعث نگرانی‌های زیست محیطی زیادی شده است.

«ما باید به این سوال پاسخ دهیم که چگونه می توانیم تا سال ۲۰۵۰ غذای کافی برای سیاره ای با رشد ۷۰ درصدی تولید کنیم.»

تولید «تخم‌مرغ» از ماش

به منظور مقابله با این مسئله، شرکت JUST در فروشگاه جدید خود در آسیا Just Scramble را معرفی کرده است. Just Scramble از ماش ساخته شده است، ظاهر و طعم این محصول به تخم مرغ شباهت دارد، مقدار پروتئینش بالا است و کلسترول ندارد.

این محصول نیاز به آب کمتری دارد و نسبت به تخم مرغ معمولی کربن کمتری منتشر می کند. همچنین در بخش‌های ایالات متحده و مکزیک از طریق استارتاپ غذای گیاهی Hampton Creek به فروش می‌رسد.

دیوید یونگ، مدیر اجرایی Green Common گفت: مطمئن بودم که هنگ‌کنگ می‌تواند به عنوان دروازه به سایر نقاط آسیا، با معرفی گزینه‌های گیاهی از طریق رستوران‌ها و شرکت‌های پذیرایی، خدمات‌رسانی کند.


نظر شما
ادامه