کد خبر: ۴۰۷۹۱



آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به بخشهای طیور ویتنام و هلند بازگشته است و همچنان به جولان خود در کشورهای کامبوج، عراق، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی و تایوان ادامه می‌دهد .

به گزارش رادیو صنعت طیور ایران، بر اساس اعلام رسمی سازمان جهانی بهداشت حیوانات موسوم به OIE ، پس از چهار ماه غیبت این ویروس در ویتنام، ویروس H5N6، به این کشور بازگشته است. گله‌ای 3200 قطعه‌ای در استان شمالی هیوفنگ در اواسط فوریه با این بیماری دچار شد.

عربستان سعودی نیز طی هفتۀ اخیر، میزبان هفت شیوع جدید و تایید شده سویه H5N8 آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بوده است. با این حساب، تاکنون بیش از نیم میلیون قطعه انواع پرنده در این کشور به کام مرگ کشیده شده اند و 22 کانون آلوده در این کشور مورد تائید قرار گرفته است.

عراق، دیگر کشور حاضر در این منطقه نیز هشت شیوع جدید دیگر را گزارش نموده است و بیش از 70 هزار قطعه انواع طیور را از دست داده است. منطقه پنوم پن کامبوج نیز با ویروس H5N1 درگیر شده است و بیش از 28000 قطعه طیور پرورشی در شهرستان یونلین تایوا، بدلیل آلودگی با ویروس H5N2 از گردونه تولید خارج شده‌اند .

در نهایت، ایالت اوریرای هند نیز با اعلام رسمی به سازمان جهانی بهداشت حیوانات، در زمره مناطق آلوده با ویروس H5N1 قرار گرفته است.


 

نظر شما
ادامه