کد خبر: ۴۰۷۵۹



رئیس اداره دامپزشکی خرمشهر گفت: احداث کشتارگاه صنعتی خرمشهر روند خوبی را در پیش گرفته است و سوم خرداد سال آینده این کشتارگاه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر ایوب پدرام» در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان خرمشهر بیان کرد: بعد از گذشت بیش از 20 سال پروژه راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی در حال ساماندهی است و اگر طبق گفته پیمانکار مجری پروژه، کشتارگاه صنعتی خرمشهر سوم خرداد به بهره‌برداری برسد، مشکل عرضه دام زنده در خرمشهر حل خواهد شد.

وی افزود: پس از راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی، عرضه دام به صورت غیربهداشتی و در کنار خیابان از هیچ‌کس قابل‌پذیرش نیست.

رئیس اداره دامپزشکی خرمشهر همچنین از تهیه طرح جامع ایجاد محل عرضه دام و مرغ زنده خبر داد و اظهار کرد: طرح جامع ایجاد محل عرضه دام و مرغ زنده آماده و هزینه یک میلیارد تومانی برای آن برآورد شده است که تأمین اعتبار آن در سطح استان و منطقه آزاد اروند در دست بررسی است.

وی به ذبح و عرضه مرغ زنده در بازارهای خرمشهر در شرایط فعلی اشاره کرد و مقابله با عرضه مرغ زنده در خرمشهر را امری ممکن دانست.

پدرام توضیح داد: شمار عرضه‌کنندگان مرغ زنده در شهرستان خرمشهر رقمی بین 10 تا 12 نفر است که می‌طلبد سازوکاری برای مبارزه با این پدیده طراحی شود.

وی، پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفولانزای پرندگان را یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت این امر دانست و افزود: با وجود اینکه موردی از آنفولانزای پرندگان در منطقه مشاهده نشده است اما مبارزه با عرضه مرغ زنده باید به صورت جدی مد نظر قرار گیرد.

رئیس اداره دامپزشکی خرمشهر به عرضه ماهی در فضای باز و خیابان‌های خرمشهر نیز اشاره کرد و گفت: فضای بازار ماهی‌فروشان خرمشهر فضای کوچکی است که می‌طلبد محل بزرگ‌تری برای آن در نظرگرفته شود.


نظر شما
ادامه