کد خبر: ۴۰۶۹۵



پایگاه اطلاع رسانی جهان مرغداری با انتشار گزارشی به آخرین تحولات مرتبط با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان پرداخت .

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، بر اساس آن در طی هفته گذشته، بیماری‌های آنفلوانزای فوق حاد پرندگان کشورهای مختلفی را در قاره‌های اروپا، آسیا و آفریقا، تحت تاثیر قرار داده است.

کشورهایی چون هلند، هند، آفریقای جنوبی و عربستان سعودی. بر این اساس، مقامات هلندی گزارش داده‌اند که عامل شیوع ویروسی که طی روزهای گذشته در نزدیکی شهر Oldekerk روز داده بود، ویروس H5N6 بوده است. این مورد توسط سازمان جهانی بهداشت حیوانات نیز مورد تایید قرار گرفته است. از سوی دیگر، ساعاتی پیش، مقامات دامپزشکی این کشور، گزارشی جدید را نیز از رخداد همین ویروس در شمال هلند در لاشه کشف شده از یک قطعه اردک وحشی، منتشر نموده‌اند.

اما صنعت طیور آفریقای جنوبی که از شیوع ویروس عامل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به شدت زیان دیده است، شیوعی مجدد از ویروس H5N8 را در طیور بومی این کشور، مخابره نموده است. موردی که بار دیگر در منطقه تولیدی کیپ تاون غربی و در پرندگان آبزی گزارش شده است.

در این بین، عربستان سعودی نیز با اعلام ۷ مورد جدید از رخداد ویروس H5N8 طی روزهای گذشته ۴۵۰ هزار قطعه انواع طیور خود را نیز از دست داد تا روند زنجیره‌ایی معدوم سازی‌های خود را ادامه دهد. و در نهایت، هند، اعلام نموده است که ویروس H5N1 را در گونه‌های مختلف کلاغ‌های ساکن در شهر Pardeep در ایالت اوریسا در بخش شرقی این کشور شناسایی کرده‌اند اما هنوز منبع این درگیری ناشناس باقی مانده است.


نظر شما
ادامه