کد خبر: ۴۰۶۸۶
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
گفت‌وگوی «شهرآرا آنلاین» با زوج دامپزشک و پزشک مشهدی:
همسر او، «دکتر وقار حجازی» نیز که پزشک و دانشجوی دوره تخصص بیهوشی است، می‌گوید: اهمیت دامپزشکی کمتر از پزشکی نیست ...
 

حکیم مهر: متخصص دامپزشکی و مدیر مجهزترین بیمارستان دامپزشکی مشهد است. ابتدا که به افتخاراتش نگاه می‌کنی، توقع داری مردی حداقل پنجاه‌ساله را ببینی در حالی‌که «دکتر داریوش بابازاده» تنها 31 سال دارد و متولد 1365 در مشهد است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شهرآراآنلاین، خودش موفقیتش را مدیون تسلطش به زبان می‌داند. قبل از اینکه به مدرسه برود و الفبای فارسی را یاد بگیرد حروف انگلیسی را یاد می‌گیرد و تا سوم راهنمایی به صورت کامل به این زبان مسلط می‌شود، به‌طوری که در دوران راهنمایی شروع به مطالعه رمان‌های علمی تخیلی ژول ورن به زبان انگلیسی می‌کند. به گفته خودش کتابخانه‌ای از کتاب های چارلز دیکنز تهیه می‌کند و تمام کتاب‌های او را چندین بار مطالعه می‌کند.

او که در دبیرستان حکیم توس در چهارراه مهدی درس می‌خوانده است، می‌گوید: از همان کودکی پدرم که فرهنگی است، میکروسکوپ ساده‌ای برایم خرید و من از همه چیز لام درست می‌کردم؛ از پوست یک پیاز گرفته تا آفت یک درخت. معلم زیستم را به خاطر مراجعات زیاد کلافه کرده بودم.

کوچه علمی محله!

تا دوره دبیرستان را در مشهد و در خیابان آزادی 18 می‌گذراند. کوچه‌ای که به گفته خودش موج علمی خاصی در آن وجود داشت و هم محله‌هایش در حال حاضر هر کدام در رشته خود افراد موفقی شده‌اند. خودش می‌گوید: از همین محله آقای مهندس شهابی توانست بالاترین نمره زبان انگلیسی را در مشهد در آزمون تافل بگیرد. مهندس جوادی نیز از دوستان دوران دبیرستان من در همان محله است که سیستم فوق‌العاده هوشمند و پیشرفته هواکش‌های این بیمارستان را مهندسی کرده است.

دکتر بابازاده پس از آن برای تحصیل در رشته دامپزشکی دانشگاه تبریز راهی این شهر می‌شود. دوره دکترای عمومی دامپزشکی‌اش را که تمام می‌کند، برای دوره تخصص در رشته پرندگان راهی شیراز می‌شود.

افتخارات

خودش از دوران کارشناسی و موفقیت‌های آن دوره‌اش این‌گونه تعریف می‌کند: «از سال دوم دانشگاه شروع به نوشتن مطالب تخصصی دامپزشکی به زبان انگلیسی کردم. سال اول توانستم یک مطلب تخصصی علمی را در یک مجله انگلیسی‌ زبان بین‌المللی چاپ کنم. پس از آن بسیاری از اساتید دانشگاه که تجربه چاپ مقالات در مجله‌های بین المللی را نداشتند برای چاپ و آماده‌سازی مقالاتشان به سراغ من می‌آمدند و من مقالات آن‌ها را ویرایش می‌کردم. رفته‌رفته سال سوم و چهارم دانشگاه ادیتور مجلات داخلی و خارج از کشور شدم. خدا را شکر جدیت و کیفیت کار من باعث شد که من سال 2010 ادیتور ارشد انتشارات ساینس نای ترکیه بشوم. پس از آن نیز در سال 2011 عضو نشریه ادیتال برد انتشارات ایکراین ایکن لندن شدم. سال 2013 هم مدیر ارشد انتشارات ساینس نای ترکیه و سال بعد از آن نیز سردبیر انتشارات ساینس اند ادوکیشن آمریکا شدم.»

وی می افزاید: «سال 2015 هم برای مدیریت بخش کشاورزی و دامپزشکی cabi که بزرگ‌ترین ارگان بین‌المللی در زمینه کشاورزی است، نامزد نهایی مدیریت حوزه برزیل شدم که البته به خاطر تحصیلم در ایران و مسائل خانوادگی انصراف دادم. در سال 2015 نیز مجله یونیورسال اینورسال اندونزی من را به عنوان مدیر یکی از بخش‌های خود انتخاب کرد. این مجله اولین مجله تخصصی دامپزشکی کشور اندونزی در سطح بین‌المللی بود که افتخار راه‌اندازی آن با من بود.»

دکتر بابازاده در ادامه اظهار می دارد: «پس از آن سازمان ایندکس اینگ جهانی که تمام مجلات دنیا را بررسی می‌کند، از من دعوت کرد و سازمان دی‌او‌آی‌جی، مهم‌ترین سازمان نشر علم در دنیا، نیز کار داوری کلیه نشریات منطقه خاورمیانه و شرق اروپا و آسیا را بر عهده من سپرد. من از همان زمان عضو ثابت سازمان ادیتوران جهان در زمینه پزشکی سازمان wam هستم. همچنین عضو ثابت جامعه ادیتوران آسیا در زمینه علوم مختلف و عضو ثابت ادیتورال رشته دامپزشکی در جهان هستم.»

پیشرفته‌ترین بیمارستان دامپزشکی در مشهد

ارتباطات خوب و نزدیک دکتربابازاده باعث قرار گرفتن اسم ایران در کنار کشورهای پیشرفته دنیا شده است و از این جهت به خودش افتخار می‌کند. می‌گوید: «دیدن امکانات کشورهای اروپایی در رشته دامپزشکی و تولید علم در این زمینه من را به سمت فعالیت عملیاتی در این رشته کشاند؛ فعالیتی که جدا از بحث‌های نظری در جامعه نیز مؤثر باشد.»

بابازاده درباره چگونگی راه‌اندازی این درمانگاه تخصصی می‌گوید: «برای اولین بار با همکاری آقای دکتر احسان صنعتی، یکی از دامپزشکان معتبر و خوب استان و کشور، و با همکاری و مشورت اساتید دانشگاه، بهترین دامپزشکان را کنار یکدیگر جمع کردیم و با سرمایه‌گذاری‌ای که بنده و آقای دکتر صنعتی انجام دادیم، این بیمارستان تخصصی را به کامل‌ترین شکل ممکن راه‌اندازی کردیم. جالب است بدانید که در رشته دامپزشکی در ایران ما غیر از دانشگاه‌ها مکانی نداریم که 10 تا 15 دامپزشک با مدرک تخصصی در کنار یکدیگر فعالیت کنند.»

او می‌گوید: «از نظر الگو هیچ بیمارستانی در کشور شبیه این بیمارستان نیست و حتی می‌توان گفت به ندرت در کشورهای پیشرفته چنین‌ بیمارستان‌ مجهزی به چشم می‌خورد. من نظیر این بیمارستان را فقط در کشورهایی مثل امریکا و چند کشور پیشرفته اروپایی دیده‌ام.»

داریوش بابازاده این را با اطمینان می‌گوید و ادامه می دهد: «چون با اساتید دانشگاه‌های مختلف دنیا دیدار کرده‌ام، از چین گرفته تا مصر و اروپا، و بیمارستان‌های تخصصی دامپزشکی‌شان را دیده‌ام به جرئت می‌گویم امکانات تخصصی مجموعه حاضر در زمینه تخصص‌هایی مثل رادیولوژی، فیزیوتراپی، جراحی، پاتولوژی، بیهوشی و دندانپزشکی منحصر‌به‌فرد است و کمتر کشوری آن‌ها را داراست. از طرفی تجهیزات آزمایشگاهی و داروخانه این بیمارستان نیز در مشهد وجود ندارد و این بیمارستان می‌تواند تمام درمانگاه‌های سراسر شهر را از این حیث پوشش دهد.»

جالب است که در این بیمارستان به غیر از مکان‌های مشخص برای پرندگان و حیوانات خانگی، برای کسانی که همراه حیوان خانگی هستند نیز مکانی فراهم شده است تا آن‌ها کنار حیوان خود بیمار به استراحت بپردازند. در کنار این امکانات مکان آموزشی بزرگی نیز وجود دارد تا دانشجویان و اساتید برای انجام سمینارهای علمی و آموزشی فضای مناسبی داشته باشند. همچنین این بیمارستان بیش از 30 کارمند دارد که همه با بالاترین امکانات در این بیمارستان مشغول فعالیت هستند.

رویکرد باز علمی

دکتربابازاده نقش مهمی برای توسعه علم و دانش قائل است؛ برعکس آن دسته از اساتید و پژوهشگرانی که از دریای علم و اطلاعاتشان قطره آبی هم نصیب دانشجویان نمی‌شود، او دریچه‌های جامعه علمی دنیا را بر روی این بیمارستان باز کرده و دانشش را بر طبق اخلاص گذاشته است. برای همین راه تمام نشریاتی را که در آن‌ها یا سردبیر است و یا ادیتور ارشد، به این بیمارستان باز کرده است و دوست دارد از این مجموعه عظیم همکاران و دوستانش نیز در جهت توسعه علوم دامپزشکی بهره ببرند.

خودش در این زمینه می‌گوید: «دوست دارم با ارتباطی که من با سراسر دنیا برقرار می‌کنم، کیفیت کارهای پژوهشی و عملی این بیمارستان‌ رشد کند و بتوانیم تحقیقات این مرکز تخصصی را در دنیا منتشر کنیم. درواقع این کاری است که وظیفه دانشگاه‌های ماست که بین اساتید و دانشجویان و نشریات دنیا ارتباط برقرار کند اما من سعی کردم این خلأ آموزش کشور را نیز برطرف کنم و برای کشور خودم تولید علم نیز انجام دهم.»

حلقه نزدیک پزشکی و دامپزشکی

اما این‌طور که خودش می‌گوید علت تمرکز او و همکارانش بر مسئله دامپزشکی و تأسیس این بیمارستان تخصصی جدا از رشته تحصیلی و حرفه‌ای او، مسئله تأثیر سلامت دام بر سلامت انسان است. یعنی بسیاری از بیماری‌هایی که در سراسر دنیا از جمله ایران وجود دارد از دام به انسان منتقل می‌شود. بنابراین دامپزشکان در این بین نقش پیشگیری را ایفا می‌کنند و اگر بتوانند بیماری دام را قبل از شیوع آن کنترل کنند، مانع از انتقال آن به انسان می‌شوند؛ در نتیجه سلامت حیواناتی که در روی کره زمین زندگی می‌کنند، ارتباط مستقیمی با سلامت انسان پیدا می‌کند. به طور مثال بیماری آنفلوآنزایی که اخیرا در پرنده‌ها شایع شده است، بیماری‌ای به شدت مسری است که اگر کنترل نشود شاید این بیماری در کمتر از یک ماه بتواند تمام کشور را درگیر خودش کند؛ چون این بیماری از طریق هوا منتقل می‌شود.

صحبت که از اهمیت دامپزشکی می‌شود، یاد سختی‌ها و مشکلات این حوزه می‌افتد. در همین زمینه می‌گوید: «متأسفانه ما هم در علم وارد کننده هستیم و هم در تولیدات مرتبط با این رشته. از طرفی با مجلات تخصصی و تولیدکننده علم در دنیا ارتباط نداریم و به این خاطر بیشتر مصرف‌کننده شده‌ایم. یکی دیگر از مشکلات دامپزشکان در ایران نشر پایین محتوای تخصصی دامپزشکی است.»

این را بابازاده می‌گوید و ادامه می‌دهد: «متأسفانه ما در ایران به نسبت جمعیت تحصیل کرده مجلات بسیار کمی در حوزه دامپزشکی داریم؛ در صورتی که تولید مقالات ما بی‌نهایت است، این مسئله نشان می‌دهد ما بیشتر از اینکه علم خودمان را خودمان استفاده کنیم تولیدات خود را به دیگران می‌دهیم و بیشترین استفاده را کشورهای دیگر می‌برند.»

سختی کار در ایران

آن‌قدر افتخار کسب کرده است که بعضی‌هایش را با فکر زیاد باید به یاد بیاورد. می‌گوید: «چندی پیش به عنوان بهترین پژوهشگر باشگاه نخبگان پژوهشگران استان آذربایجان شرقی انتخاب شدم. این برای من خیلی ارزشمند است، چراکه در ایران رسیدن به یک سری موفقیت‌ها بسیار دشوار است.»

شنیدنش سخت و دردناک است، وقتی نخبه جوان و پرافتخار کشور ما می‌گوید که اگر من می‌خواستم همه این مراحل را در ایران طی‌کنم، به هیچ جایی نمی‌رسیدم اما در خارج از کشور به من اعتماد شد و من را با وجود سن کمم به عنوان سردبیر خیلی از نشریات معتبر انتخاب کردند؛ درحالی که عضویت در همین نشریات کشور حتی به عنوان ادیتور ساده بسیار سخت است. جالب اینجاست که این عنوان هم در استانی به او تعلق گرفته است که او سال‌هاست در آن تحصیل نکرده و این عنوان به خاطر یکی از مقالات قدیمی او در سال‌های گذشته است!

علاقه خاص داریوش بابازاده به حیوانات باعث می‌شود از او درباره حیوان خانگی‌اش در دوران کودکی بپرسم که در پاسخ می‌گوید: «در کودکی در حیاط منزلمان همیشه مرغ نگه می‌داشتیم. همیشه هم آخر سر نصیب گربه‌ها می‌شد. اما بعد از دوران دانشجویی سعی کردم بیشتر وقتم را برای درس خواندن بگذارم.»

زوج موفق پزشک مشهد و تبریز!

اما همسر او، «دکتر وقار حجازی» نیز پزشکی عمومی است که در حال حاضر مشغول دوره تخصص بیهوشی در مشهد است. آشنایی دکتر حجازی با دکتر بابازاده بر می‌گردد به سال‌های تحصیل دکتر بابازاده در مقطع عمومی. یک آشنایی جالب در همایش‌های علمی. او که پابه‌پای دکتر بابازاده در زندگی همراهی‌اش کرده است، همه جا همراه و همدل او بوده است و در حال حاضر نیز زندگی‌اش را از تبریز به مشهد آورده و میهمان ما مشهدی هاست.

دکتر حجازی که دغدغه همسرش را می‌ستاید، می‌گوید: «اهمیت دامپزشکی کمتر از پزشکی نیست؛ چرا که به نظر من از نظر خلقت، جان انسان و حیوان هر دو مهم است و باید محترم شمرده شوند. از طرفی کار بر روی حیوان به علت نداشتن زبان بسیار سخت است و یک دامپزشک برای موفقیت باید سختی‌های زیادی متحمل شود.»

 
 
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
1
1
زیرتیتر قشنگی انتخاب نکردید دوستان، جمله نقل شده از طرف خانم دکتر رزیدنت بیهوشی باعث ارتقای ارزش دامپزشکی در جامعه شده یا اعتماد به نفس همکاران را افزایش میدهد؟
شهرآرا آنلاین هم که از آن نقل کردید کلا تیتر و... دیگری دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
2
3
مثلي ايتاليايي است كه ميگويد چاقوي بزرگ داشتن دليل بر آشپزي خوب نيست
متاسفانه مدتي است مد شده مراكز .... مجهزي با صرف هزينه هاي نا معقول و البته بيشتر هرينه ها براي دكوراسيون و جنبه هاي نمايشي تاسيس ميشود و البته مردمي هم به هر حال به اينگونه مراكز مراجعه ميكنند اما نتيجه نهايي براي حيوان بيچاره و صاحب آن اغلب در حد فاجعه است بخصوص در زمان بروز بيماري واقعي وگرنه درمان بيماريهاي .... يكي از راههاي در آمد زا براي اغلب اينگونه مراكز كوچك و بزرگ شده است
از آنجا كه مار گزيده از ريسمان سياه و سفيد هم ميترسد ديگر بقيه ماجرا نيازي به بيان نيست
يكي ديگر از مدهاي اين روزها در دامپزشكي رفتن روي پله آخر از همان اول است اغلب اين دوستان چند تا يكي پله هاي موفقيت را بدون كسب تجربه و مهارت طي ميكنند هنوز يك مطب ساده نزده بيمارستان تاسيس ميكنند !!! ؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
0
3
ای کاش دامپزشکان متخصص این مجموعه هم معرفی بشوند.
ناشناس
|
Canada
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
9
2
والا مدیر نشریات تامسون رویترز انقدر دچار ........ بزرگی نیست که ایشون دچارشون هستند! متاسفانه وقتی نخبگان واقعی یا از کشور خارج شدن یا در کشور زمینگیر شدن، ...................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
4
12
یاشاسین آقای دکتر بابازاده و خانم دکتر حجازی که هر دو عزیز باعث افتخار و الگویه جامعه بهداشتی کشور هستند
ناشناس
|
-
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
11
0
با مرور افتخارات!!! ایشون، به یاد فیلمهای Arnold Schwarzenegger افتادم!
علی جهرمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
1
13
افرادی همچون دکتر بابازاده افتخار کشور هستند
انشالله همیشه موفق وسلامت باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
9
3
حکیم مهر عزیز لطفا قبل از انتشار اخبار راستی آزمایی بفرمایید.
در این مجموعه ..........................
من شاغل در مشهد نیستم، فیلد کاریم هم اسب هست و رقابتی ندارم با این بزرگواران اما انتشار این اخبار ...... آدم رو حساس میکنه که پرس و جو کنه...
از دید من عدم انتشار یا سانسور احتمالی این پیام هم چیزی جز تایید هر چه بیشتر شنیده هام نیست...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
9
4
تاسیس این بیمارستان نه زبان انگلیسی نیاز داره، نه مقاله نویسی و نه هیچ چیز دیگه ای شبیه این. شاید ایشون باید هیات علمی دانشگاه میشدن.
تاسیس این بیمارستان فقط و فقط نیاز به پول داشته که ایشون از این نظر بسیار پیشرفته بودن با این سن کم. به عبارت بهتر جذابیت خواندن این خبر برای من همکار صرفا این هست که این همه پول از کجا میاد...
دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
0
10
تاسيس چنين مراكزي از يك منظر مي تونه نقش مثبتي در معرفي رشته دامپزشكي و خدمات دامپزشكي در جامعه داشته باشه.
چه خوبه كه فرايند درمان و خدمت رساني در چنين مراكزي كاملا علمي صورت بگيره.
و چه خوب ميشه اگر سازمان از تاسيس چنين مراكزي استقبال كنه و همكاري هاي لازم و انجام بده.
اميدوارم چرخ روزگار به خوبي بچرخه و باعث تعطيلي چنين مراكزي در سال هاي آتي نشه.
ناشناس
|
Australia
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
1
2
این همه افتخارات؟؟؟؟
.........................
بهار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
0
9
کادرشون حرفه ایی هستن و بهتره کسانی که نظراتی منفی دارند قبل از هر چیزی اطلاعات کسب کنند بعد اظهار نظر کنند
با آرزوی موفقیت هر چه بیشتر برای این بیمارستان تخصصی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
در مشهد !!!؟؟ حرفه ای هستن!!!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
2
10
خداوند صفت حسادت را از ما مردم ایران دور کنه. من خودم کلینیکم تعطیل شد چون پول نداشتم ولی هرگز به خودم اجازه نمیدم به کسی که پول داشته, جرات داشته هنرشم داشته حسادت کنم. امیدوارم چرخت بچرخه و ده تا دیگه از دامپزشکای باسواد رو توی مجموعت شاغل کنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
حسادت نیست دوست عزیز. واقعیت جامعه سیاه است. وقتی پول زیاد رو کنار انبوه آدمایی میبینی که در بهترین حالت همیشه هشتشون گرو نهشونه. یا حتی نون شبشون رو ندارن، با خودت میگی این همه پول از کجا میاد که فقط بعضیا دارن و بیشتر مردم ندارن.
دکتر بدیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
2
8
آفرین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
7
0
این رپرتاژ اگهی بود یا خبر؟!
ناشناس
|
Japan
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
6
5
یک بیمارستان مجهز با کلی امکانات و سرمایه گذاری و کلی هیاهو و ...که در نحوه ی انجام خدمات درمانی فرقی با بقیه ی کلینیکها و بیمارستانها ندارد ........................... ای کاش افرادی که پول و سرمایه ی آنچنانی برای راه اندازی چنین مراکزی دارند به جای زرق و برق کار و هیاهوی بیخود ، به فکر بهبود کیفیت خدمات دامپزشکی و ارتقا فرهنگ مردم در برخورد با دامپزشک و جایگاه دامپزشکی در کشور باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
8
2
پول خیلی چیزها رو ممکن میکنه. تخصص هم نمیخواهد، متخصص رو هم با پول جذب میکنی. پول، پول هم میاره. مطمئنا با همچین پولهایی هرکسی میتونه بیمارستان بزنه. البته بودن افرادی که کار کردن با ایشون. امیدوارم انها هم مثل من فکر نکنن دارن گزارش فیلم هندی میخونند.........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
7
2
زمانی که دکتر بابا زاده کنکور میداند که اصلا دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز تأسیس نشده بود!!! احتمالا منظورشان دانشگاه آزاد واحد تبریز بوده .............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
0
8
واقعا دکتر بابازاده از بهترین های دامپزشکی هستن
اصلا مبالغه نیست و چه خوب میشد همکاران ما کمی دید وسیع تر داشته باشند و به اینکه مجموعه های مجهز با قدرت اشتغال زایی ایجاد میشوند افتخار کنند...براشون آرزوی موفقیت دارم
شهریار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
0
5
میشد آدرس رو میگفتید خوب بود
پاسخ ها
آیدین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
انتهای بلوار سجاد، نرسیده به بلوار آزادی، جنب بانک سینا
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
0
4
ادرس شون كجاست؟لطفا پاسخ گو باشيد مشهد هستن كجاي مشهد ادرس بفرمايد
پاسخ ها
آیدین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
انتهای بلوار سجاد، نرسیده به بلوار آزادی، جنب بانک سینا
نظر شما
ادامه