کد خبر: ۴۰۵۸۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
«رادیو صنعت طیور ایران» نوشت:
در این میان دو انجمن و نهاد بوده‌اند که بیانیه‌هایشان به لحاظ متفاوت بودن، بیشتر در فضای مجازی و رسانه‌ها واکنش داشته است که عبارتند از جامعه دامپزشکان ایران و کانون سراسری مرغ تخم‌گذار ...
 

«رادیو صنعت طیور ایران» نوشت:

مدتی است سازمان دامپزشکی کشور اعلام نموده است که قصد ایجاد تغییرات اساسی در برنامه سابق مبارزه و کنترل بیماری آنفلوآنزای طیور را دارد، به نحوی که ادعا نموده است با ادامه سیاست سابق و همچنین شدیدتر شدن اقدامات افراد غیرمجاز و سودجو برای انتفاع حداکثری از شرایط پدید آمده در کشور، می بایست تغییرات اساسی در برنامه ریزی های کنترل و مبارزه با بیماری آنفلوآنزای طیور صورت پذیرد، چه در غیر اینصورت افزایش معدوم سازی ها از 15 میلیون به 25 میلیون امسال ممکن است در سال آینده تا 40 میلیون نیز برسد. در همین زمینه از تمامی فعالان و اتحادیه ها و اصناف نیز درخواست نموده است تا پیشنهادات خود را با ذکر دلایل و مبانی علمی و تجربی به این سازمان منتقل نمایند و حاصل این تضارب آراء منجر به تصمیم گیری مستقل و علمی برای صنعت طیور کشور گردد.

تا کنون فقط یک همایش علمی با مشارکت سازمان دامپزشکی کشور، وزارت بهداشت و موسسه رازی در این خصوص بصورت عمده برگزار گردیده است که بیانیه خروجی نداشته است و فقط همه بر کنترل و ریشه کنی بیماری با محوریت سازمان دامپزشکی کشور تاکید نموده اند که این تاکید می تواند موافقت تلویحی با آنچه سازمان دامپزشکی کشور اخیرا در پیش گرفته است تلقی گردد؛ در این میان اما دو انجمن و نهاد بوده اند که بیانیه هایشان به لحاظ متفاوت بودن بیشتر در فضای مجازی و رسانه ها واکنش داشته است که عبارتند از جامعه دامپزشکان ایران و کانون سراسری مرغ تخمگذار؛ با هم مروری می کنیم به نوع نگرش متفاوت این دو نهاد:

مطالعه سابقه بیانیه ها:

1. جامعه دامپزشکان ایران: طبق آخرین مصاحبه رئیس محترم جامعه دامپزشکان وزارت جهاد کشاورزی آنفلوآنزای طیور را جدی نگرفته است و حتی این سخن تبدیل به کاریکاتور در رسانه ها شد. چند سطر آتی را با من همراه باشید تا ببینیم جامعه دامپزشکان ایران چقدر آنفلوآنزای طیور را جدی گرفته است؟

مطابق با اطلاعات منتشر شده در سامانه های فضای مجازی، جامعه دامپزشکان در سال 1396 کلاً سه جلسه کمیته تخصصی طیور در محل جامعه دامپزشکان برگزار نموده است که نسبت به جلسات برگزار شده در سال 1395 که شروع درگیری بیماری در ایران بود رشد 300 درصدی را شاهد بود. به عبارت دیگر در معدوم سازی 15 میلیونی سال 1395 فقط یک جلسه توسط کمیته طیور جامعه برگزار گردید که در صورتجلسه خبری از توصیه در خصوص آنفلوآنزا نیست و در معدوم سازی 25 میلیونی سال 1396 سه جلسه برگزار گردیده است. اولین جلسه کمیته طیور جامعه دامپزشکان ایران در تاریخ 5 نوامبر معادل 14 آبان ماه در محل جامعه دامپزشکان ایران برگزار گردید که از میان اعضای امضاء کننده بیانیه 9 ژانویه 2018 که معادل 19 دی ماه بیش از سه چهارم اعضای امضاء کننده بیانیه در آن حضور ندارند؛ آیا به راستی می توان با این اعضاء متغیر و این تعداد جلسه برگزار شده، بیانیه ای تخصصی در خصوص بیماری که تهدید کننده شماره یک صنعت طیور کشور شده است داد؟

به نظر می رسد جامعه دامپزشکان نیاز دارد تا نظم و تعداد جلسات برگزار شده را غنای بیشتری بخشد تا به رونق گذشته بازگردد. متاسفانه بیانیه های حرفه شمول جامعه دامپزشکان کشور با اخبار تسلیت و تبریک و قسمت عمده ای نیز بیانیه ها و همایش های دام کوچک جایگزین شده است که در سایت و کانال جامعه دامپزشکان قابل مشاهده است؛ البته که پرداختن به این جنبه از حرفه دامپزشکی مطلقاً نه تنها نکوهیده نیست بلکه جای تقدیر دارد، ولی باید دقت کنیم که تعادل را در برگزاری جلسات آنهم جلسات تاثیر گذار مسبوق به سابقه همت بیشتری به خرج بدهیم و همچنین یادمان باشد که با برگزاری چهار جلسه در دو سال، آنهم با اعضاء کاملاً متفاوت (مراجعه کنید به تصاویر منتشر شده در سایت و کانال جامعه) نمی توان بیانیه محکمی در این خصوص صادر کرد که هم دارای ایرادات فنی نباشد و هم اعضاء امضاء کننده در بیانیه ها و مصاحبه های جداگانه نظر اصلی شان را ارائه دهند (مستندات فضای مجازی و کنگره برگزار شده در دانشگاه تهران و موسسه رازی) که در جهت عکس بیانیه کمیته طیور جامعه نباشد.
نکته دیگری که در این میان به چشم می آید عدم استناد به مفاد این بیانیه صادر شده توسط اعضاء کمیته طیور جامعه در مصاحبه های مطبوعاتی و تلویزیونی رئیس محترم جامعه دامپزشکان است که در برنامه نشست خبری صدا و سیما در مقابل دکتر ماکنعلی معاون سازمان عنوان نمودند که تصمیم سازمان دامپزشکی کشور در خصوص واکسیناسیون با اطلاعات کامل صورت می گیرد و معاون سازمان دامپزشکی کشور در خصوص انجام یا عدم انجام واکسیناسیون حاذق تر از ما می باشد! حال باید پرسید که کدام یک از این دو مورد یکی بیانیه صادر شده کمیته طیور جامعه و دیگری مصاحبه رئیس جامعه در خصوص قبول داشتن امر واکسیناسیون توسط سازمان موضع رسمی جامعه دامپزشکان به حساب می آید ؟....

ادامه دارد...

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
1
اصلا نباید جامعه دامپزشکان را جدی گرفت.کلا ......... عشق مصاحبه با مطبوعات را دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
1
جامعه دامپزشکان بدل به محل گپ و گعده دوستان خاصی شده متاسفانه.
رامتین
|
-
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
0
غریب به اتفاق عدم رعایت ضوابط و مقررات ابلاغی سازمان دامپزشکی و فرسودگی ساختمان و لوازم مورد استفاده در بعضی از مرغداریها و جابجایی کارگر و خرید دان از..... وجابجایی پرندگان در مرغداریهایی که حجم وسیعی درخت دارند مشاهده میشود....
نظر شما
ادامه