کد خبر: ۴۰۵۱۹
 

 «دکتر  علی صفر ماکنعلی» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور و «دکتر محمد مهدی گویا» رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر از تالاب ازباران بازدید کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران، این سفر که با هدف مشترک بین سازمان دامپزشکی کشور، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای فراهم نمودن تمهیدات لازم جهت اجرای پلان A  برنامه ملی کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور صورت گرفت.

ماکنعلی در این سفر اظهار داشت: این برنامه در 31 استان کشور اجرا خواهد شد و استان مازندران به همراه استانهای گلستان و گیلان بعنوان منطقه نخست در شمال کشور مد نظر می باشد.

وی در ادامه با اشاره به مقصد پرندگان مهاجر آبزی در تالابهای شمال کشور گفت: وجود صنعت عظیم پرورش طیور در مازندران، ما را بر این داشت تا با اجرای این طرح گام موثری برای کنترل این بیماری ویروسی بر داریم.

ماکنعلی تصریح کرد: با اجرای این طرح، سیستم ردیابی، کانون یابی و معدوم سازی در استانهای شمالی کشور به روز خواهد شد و سیستم تشخیص نیز در این منطقه ارتقا خواهد یافت و آموزش و اطلاع رسانی لازم در قالب بسته ای اختصاصی برای شمال کشور عملیاتی می شود.

وی پایش پرندگان مهاجر و جلوگیری از ورود و پخش ویروس آنفلوانزا و محافظت از طیور بومی و صنعتی را از اولویت های سازمان برشمرد.

 
 
 
نظر شما
ادامه