کد خبر: ۴۰۴۶۹
 

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: تعداد سه واحد صنعتی در شهرستان های ساوه و زرندیه تاکنون آلوده به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شدند که ۱۴۰ هزار قطعه مرغ از آنها معدوم‌سازی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از نارخبر، «دکتر محسن شانقی» مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در خصوص وضعیت شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ساوه و زرندیه گفت: تعداد سه واحد صنعتی در شهرستان های ساوه و زرندیه تاکنون آلوده به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شده‌اند که ۱۴۰ هزار قطعه مرغ از آنها معدوم‌سازی شد.

وی افزود: این ۱۴۰ هزار قطعه مربوط به دو واحد صنعتی آلوده شهرستان زرندیه و یک واحد غیرمجاز ۱۴ هزارتایی در ساوه بوده است.

شانقی بیان کرد: یک واحد روستایی هم در شهرستان‌ زرندیه با کاربری مکانیکی مبادرت به نگهداری چند قطعه مرغ کرده بود که با مشاهده آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، مرغ ها معدوم شدند.

وی ادامه داد: با توجه به ورود نوع جدیدی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان به کشور از طریق پرندگان مهاجر، لازم است تا هم استانی های عزیز اقدامات مراقبتی را انجام دهند و به محل زندگی پرندگان مهاجر تا حد امکان وارد نشوند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اظهار کرد: نوع جدید این ویروس که ابتدا در چین و روسیه شناسایی شد، حیات وحش استان گیلان را هم درگیر کرده ولی خوشبختانه در استان مرکزی تاکنون نمونه ای مشاهده نشده است.

 
 
نظر شما
ادامه