کد خبر: ۴۰۴۲۸



در جلسه تنظیم بازار استانداری همدان که به ریاست استاندار تشکیل گردید از عملکرد اداره کل دامپزشکی استان در کنترل و پیشگیری بیماری آنفلوآنزای فوق حاد طیور تقدیر شد

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان، «مهندس نیکبخت» استاندار همدان در جلسه تنظیم بازار استان با حضور تمامی مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط استان در سالن جلسات شهدای استانداری همدان که برای ازریابی و کنترل بازار در ایام پایانی سال تشکیل شده بود، دامپزشکی استان را دستگاه مهم و حساسی در جهت تأمین مواد غذایی سالم و پیشگیری و کنترل بیماری‌های دامی در استان دانست و بر لزوم تقویت اعتبارات و پشتیبانی عملیاتی از دامپزشکی تأکید کرد.

وی ضمن تقدیر از تمام زدر راستای پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد طیور انجام دادند، اظهار داشت: اگر تلاش و اقدام به موقع دامپزشکی نبود، ضررهای اقتصادی که به صنعت پرورش طیور وارد می شد غیرقابل جبران بود.

«استاندار همدان» پیگیری مدیران و آماده باش کارکنان اداره کل دامپزشکی استان همدان در زمان اجرای برنامه های کنترل و پیشگیری از این بیماری‌ها را بسیار مهم ارزیابی کرد و تشدید کنترل بهداشتی محموله‌های طیور وارده به استان را لازم دانست.

در ابتدای این جلسه «دکتر محمودرضا رسولی» مدیرکل دامپزشکی استانت همدان گزارشی از فعالیت های انجام گرفته در خصوص پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد طیور ارائه داد و گفت: اقدامات صورت گرفته سبب شد تا امنیت بهداشتی خوبی در استان مسقر شود و خوشبختانه با تشخیص سریع و واکنش به موقع توانستیم از بروز و شیوع بیماری به سرعت جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: تاکنون با افزایش بیش از سه میلیون جوجه ریزی در یازده ماه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 23 میلیون قطعه جوجه یک روزه به فارم‌های پرورش رسیده است که رشد قابل توجهی داشته است.



نظر شما
ادامه