کد خبر: ۴۰۴۲۳



اهالی هفت سنگان می گویند افراد ناشناس تعدادی لاشه مرغ آلوده را از پنج‌شنبه گذشته در هفت سنگان رهاسازی کرده‌اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیر کل دامپزشکی استان قزوین با تائید این خبر علت دیر اعزام شدن بازرسان جهت بررسی رهاسازی لاشه‌های مرغ آلوده به آنفولانزا در هفت سنگان را شرایط جوی نامناسب آب و هوا اعلام کرد .

«دکتر نقیبی» افزود: به دلیل شرایط جوی، بازرسان دامپزشکی دقایقی قبل عازم هفت سنگان شدند و به طور حتم تا دو تا سه ساعت آینده اقدامات لازم را در زمینه دفن بهداشتی مرغ‌های آلوده انجام می‌دهند.

وی گفت: برخی از مرغداری‌ها با توجه به اینکه امکانات و ادوات مکانیکی لازم را در اختیار ندارند ، نسبت به جمع آوری و رهاسازی در حاشیه جاده‌ها اقدام می‌کنند.

نقیبی از مرغداران استان خواست درصورت مشکلات احتمالی مرغ های آلوده خود تنها با ارسال پیامک به شماره 50001512 و یا تماس با اداره کل دامپزشکی بازرسان این اداره کل را درجریان قرار دهند.

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین گفت: مرغداران مطمئن باشند که بازرسان این اداره کل با در اختیار داشتن اداوات مکانیکی ضمن دفن بهداشتی مرغ‌های آلوده، بر ضدعفونی کردن محل نیز اقدام می‌کنند.

وی گفت: تلاش دامپزشکی این است که به محض دریافت خبر از رهاسازی پرندگان آلوده در حاشیه شهر و جاده ها با بکار‌گیری امکانات بهداشتی و ادوات مکانیکی از تهدید بیماری به سایر طیور و بحث انسانی جلوگیری کند.


نظر شما
ادامه