کد خبر: ۴۰۴۲۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا اکبرشاهی» افزود: به محض انتخاب نوع واکسن آنفلوانزای حاد پرندگان، ۱۰ میلیون دز واکسن خریداری و بین مرغداری‌ها توزیع خواهیم کرد ...



حکیم مهر: مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور گفت: مورد جدیدی از انتشار ویروس H5N6 آنفلوآنزای حاد پرندگان در کشور نیست و در حال انتخاب و خرید واکسن آنفلوانزای پرندگان هستیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر علیرضا اکبرشاهی» در مورد آخرین وضعیت شیوع سویه جدید آنفلوانزای حاد پرندگان در کشور، اظهار داشت: به جز کیاشهر گیلان، دیگر موردی از ابتلا به ویروس آنفلوانزای H5N6 در کشور مشاهده نشده است و ما همچنان کارهای پیش‌گیرانه و رصدهای خود را انجام می‌دهیم.

وی همچنین در مورد آخرین وضعیت آنفلوانزای پرندگان تیپ H5N8 نیز گفت: در شش ماهه دوم امسال به دلیل شیوع این ویروس در مرغداری‌های کشور، تا این لحظه 24 میلیون و 300 هزار قطعه مرغ معدوم شده است و بیشترین درگیری در استان قم است،‌‌ اما بیماری روند کاهشی داشته است.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی در مورد کارهای پیشگیرانه سازمان دامپزشکی از جمله تزریق واکسن برای پیشگیری از ابتلا گفت: از آنجایی که تولید واکسن در داخل سه تا چهار ماه زمان می‌برد، برای فاز اول فراخوان داده‌ایم که نمایندگان شرکت‌های خارجی در فراخوان شرکت کرده‌اند و 9 مدل واکسن تاکنون معرفی شده که در حال بررسی و انتخاب واکسن هستیم.

اکبرشاهی تصریح کرد: به محض انتخاب نوع واکسن آنفلوانزای حاد پرندگان، 10 میلیون دز واکسن خریداری و بین مرغداری‌ها توزیع خواهیم کرد که می‌تواند نقش مؤثری در کاهش ابتلا به بیماری داشته باشد.


انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمدیان
|
United States of America
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
1
مدیران سازمان دامپزشکی توان علمی و اجرایی مقابله با بیماری آنفلوانزا را ندارند و بجای ریشه کنی بیماری در شعاع کانونی ۳ و ۱۰ کیلومتر ، کشور را در مقابل بیماری تسلیم کرده و به دنبال واردات واکسن هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
0
1
خاطره من :
چقدر در مرغداری ها عملیات معدوم سازی انجام دادم و دریغ از تخم مرغی در سالن ها ,رفتار این مرغداران را باید تحسین کرد !!!چقدر دلال ها که مرغهای مریض جابجا کردند که باید تبریک گفت به این هموطنان ؟دلال های عزیز ,بارفروشان ,زنده باد که شما یاران صدیقی برای آنفلوانزا بودید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
0
0
آیینه چون نقش تو بنمود راست _ خود شکن، آیینه شکستن خطاست
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
0
0
بهتر است سازمان دامپزشکی در مبدا روی پروسه واردات هم نظارت داشته باشند.مطمئن باشید بخش عظیمی از واردات واکسن توسط شرکتهای وابسته به جهاد انجام خواهد‌گرفت که نه می دانند واکسن‌ چی هست و‌ نه مشکلات مرغدار و دامپزشکی و نه منابع مالی دولت .یک دفعه دیدی واکسنها را به همراه یونجه و‌گوساله زنده وارد می کنند.خلاصه برنامه های سازمان دامپزشکی با روشهای خیلی جهادی به فنا نرود
نظر شما
ادامه