کد خبر: ۴۰۳۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر



رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت با توضیح در خصوص لاشه‌های مبتلا به آنفلوانزای پرندگان گفت: ازمردم درخواست می کنیم تا در صورت مشاهده موارد مشکوک از نزدیک شدن و دست زدن به لاشه خودداری کرده و با سازمان دامپزشکی یا نزدیک‌ترین مرکز بهداشت تماس بگیرند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شهردار آنلاین، «دکتر عباس زارع نژاد» رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت درخصوص لاشه‌های پرندگان مبتلا به آنفلوانزا یافت شده در دریاچه خلیج فارس تهران و همچنین شیوع آنفلوانزای پرندگان در ایران گفت: آنچه که باعث نگرانی شده است لاشه‌های مشکوک در دریاچه خلیح فارس نبوده، بلکه لاشه‌های مبتلا به ویروس در گیلان بوده است، چرا که مشابه این ویروس در کشور چین مورد ابتلای انسانی نیز داشته است.

او ادامه داد: این ویروس جدید با ویروسی که در حاشیه دریاچه خلیج فارس دیده شده، متفاوت است و با توجه به اینکه در کشور چین مورد ابتلای انسانی داشته است، مردم باید بیش از پیش به توصیه‌های بهداشتی توجه کنند و از شکار، بازی، تماس و خرید لاشه پرندگان وحشی در بازارهای غیرمجاز خودداری کنند.

زارع نژاد همچنین درباره درمورد شبهات ایجاد شده در خصوص لاشه‌های پرندگان مبتلا به آنفلوانزا در حوالی دریاچه خلیج فارس تهران گفت: لاشه‌های پرندگانی که در اطراف دریاچه خلیج فارس پیدا شده، مبتلا به آنفلوانزای نوع H5N8 هستند که مدت زمان طولانی در بخش‌های مختلفی در کشور در میان پرندگان دیده و منجر به تلفات زیادی در پرندگان شد.

مشاور وزیر بهداشت تاکید کرد: تاکنون بیماری انسانی ناشی از این نوع ویروس نه تنها در ایران بلکه در هیچ جای دنیا دیده نشده است، به همین دلیل جزو ویروس‌های آنفلوانزایی است که احتمال خطر پایینی برای انسان دارد. اما نکته قابل توجه این است که ویروس آنفلوانزا به سرعت می‌تواند تغییر کند و ممکن است به بیماری خطرناک‌تری تبدیل شود.

رئیس مرکز روابط عمومی با بیان اینکه پرچم‌دار مبارزه با این ویروس سازمان دامپزشکی است، گفت: از مردم درخواست می‌کنیم تا در صورت مشاهده موارد مشکوک از نزدیک شدن و دست زدن به لاشه خودداری کرده و با سازمان دامپزشکی یا نزدیک ترین مرکز بهداشت تماس بگیرند.

او در پایان گفت: در حال حاضر همکاری نزدیکی میان سازمان محیط زیست، وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی کشور برای مقابله با ویروس آنفلوانزای پرندگان صورت گرفته است.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
کاش همکاری رو زودتر اعلام میکردی آخه این بچه یتیم بدبخت دامپزشکی ،تنهایی با اون مادر اندرش( جهاد) چیکار میتونه انجام بده
نظر شما
ادامه