کد خبر: ۴۰۳۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا اکبرشاهی» افزود: از ابتدای سال، ۲۶ میلیون قطعه پرنده معدوم شده است/ آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان به یک بحث ملی تبدیل شده است ...
 

حکیم مهر: مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور سازمان دامپزشکی کشور گفت: دامپزشکی بحث واکسیناسیون هدفمند در سال 97 را در برنامه کاری خود قرار داده است که با این وجود طی یک برنامه 3 تا 4 سال امکان کنترل بیماری در کشور وجود دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر علیرضا اکبرشاهی» با اشاره به آخرین اقدامات این سازمان جهت مقابله با سویه جدید آنفلوانزا اظهار کرد: طی روزهای اخیر در کشور، سازمان دامپزشکی اقدامات بهداشتی نظیر قرنطینه کردن تالاب‌ها، ضدعفونی و پالایش تالاب‌های اطراف برای جلوگیری از ورود ویروس سویه جدید به بیماری به کشور انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به یک بحث ملی تبدیل شده است، افزود: با همکاری ستاد ملی آنفلوانزا، اقداماتی نظیر ساماندهی کارگران موقت، آمایش مرغداری‌ها و ساماندهی کود را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و تمامی این کارها به عنوان زیرساخت‌های اولیه آغاز شده است.

اکبرشاهی از معدوم‌سازی 19 میلیون مرغ تخم‌گذار در 6 ماهه دوم سال خبر داد و گفت: از ابتدای سال، 26 میلیون پرنده معدوم شده که از این تعداد 21 میلیون مربوط به مرغ‌های تخم‌گذار و مابقی سایر پرندگان نظیر پرندگان بومی، وحشی و مرغ مادر است.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان دامپزشکی بحث واکسیناسیون هدفمند در سال 97 را در برنامه کاری خود قرار داده است که با این وجود طی یک برنامه 3 تا 4 سال امکان کنترل بیماری در کشور وجود دارد.

اکبرشاهی در پاسخ به این سوال که با توجه به روند شیوع آنفلوانزا امکان پیشگیری بیماری به منظور کنترل قیمت تا پایان سال وجود دارد یا خیر، گفت: با توجه به آنکه یک سوم ظرفیت مرغ تخم‌گذار نابود شده است، هم‌اکنون امکان جوجه‌ریزی و تولید تخم مرغ در این بازه زمانی وجود ندارد و به همین خاطر نوسان قیمت تا پایان سال امری طبیعی است.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور سازمان دامپزشکی ادامه داد: اگرچه امور دام وزارت جهاد کشاورزی از طریق واردات درصدد کنترل بازار تخم مرغ است، اما با وجود افزایش مصرف تخم مرغ به سبب بحث شیرینی در ماه‌های بهمن و اسفند نوسان قیمت در بازار را باید پذیرفت.

وی از کاهش تعرفه واردات پودر تخم مرغ خبر داد و گفت: تعرفه واردات پودر تخم مرغ برای مصارف صنعتی کاهش پیدا کرده است، اما با وجود افزایش تقاضا برای تخم مرغ، نوسان قیمت تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
0
تمام تلاش اقایون خلاصه شده در 3 تا 4 سال اینده چنین وچنان خواهیم کرد.
بهتر نیست کمی هم در حال سیر کنیم شاید شرایط عوض بشه و با کمک دلسوزان واقعی این حرفه از بحران خارج شیم
نظر شما
ادامه