کد خبر: ۴۰۳۰۶
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت:
«دکتر محمدمهدی گویا» افزود: به محض شناسایی و اعلام کانون بیماری توسط سازمان دامپزشکی، همکاران ما در دانشگاه‌های علوم پزشکی جهت انجام اقدامات لازم در محل حضور پیدا می‌کنند ...
 

حکیم مهر: رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه هر ریال سرمایه گذاری در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، صدها برابر سود نصیب کشور می کند، گفت: موسسه رازی توان بالقوه ای برای تولید واکسن آنفلوانزا در کشور دارد و در صورت حمایت مالی می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین نوع این واکسن ها را در حوزه انسانی و طیور تولید کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر محمد مهدی گویا» روز سه شنبه در همايش ملي آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان که با حضور دكتر علي اسحاقي رئیس موسسه رازي، دکتر علی صفر ماکنعلی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور و شماری از مسئولان، دامپزشکان، کلینیسین ها و بهره برداران صنعت طیور در سالن اجتماعات پروفسور میرشمسی موسسه رازی برگزار شد، با اشاره به اینکه وزارت بهداشت به عنوان بازوی سازمان دامپزشکی به ویژه در بحث کنترل آنفلوانزای فوق حاد طیور، مطرح است، اظهار کرد: به محض شناسایی و اعلام کانون بیماری توسط سازمان دامپزشکی، همکاران ما در دانشگاه های علوم پزشکی جهت انجام اقدامات لازم در محل حضور پیدا می کنند.

وی ادامه داد: برای تمامی کارکنانی که در معرض ارتباط و تماس با این پرندگان بودند، علاوه بر واکسیناسیون، 10 دز دارو تجویز می شود و همچنین 10 روز تحت مراقبت قرار می گیرند تا در صورت ابتلا به بیماری اقدامات تشخیصی و مراقبتی ویژه انجام شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در طول سال های گذشته نیز این اقدامات انجام می شده، خاطرنشان کرد: آموزش و اطلاع رسانی برای جلوگیری از آلودگی در زمان مواجهه و تماس با پرندگان و توصیه جدی جهت خودداری از شکار پرندگان مهاجر که امکان آلودگی آنان وجود دارد از جمله فعالیت هایی است که این مرکز با همکاری سازمان دامپزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه هیچ موردی از ابتلا انسان به ویروس جدید آنفلوانزای پرندگان (H5N8) در کشور گزارش نشده، تصریح کرد: البته باید به این موضوع توجه داشت که غیرقابل پیش بینی بودن یکی از ویژگی های خاص آنفلوانزا بوده و ممکن است در لحظه با تغییراتی برای انسان بیماری زا باشد.

دکتر گویا در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه و تولیدات موسسه رازی بر این موضوع که این موسسه افتخاری ملی است تاکید کرد و افزود: موسسه رازی در تاریخ ایران ثبت شده، خدمتی که موسسه رازی به سلامت مردم در کشور کرده و می کند، برهیچکس پوشیده نیست.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: این موسسه باید از هرجهت مورد حمایت قرار گیرد و با حداکثر توان خود همچون گذشته تاکنون در زمینه جنگ با بیماری های مشترک بین انسان و حیوان قدم بردارد.

وی به وظیفه تامین واکسن های انسانی کشور توسط موسسه رازی اشاره کرد و گفت: تامین این واکسن ها برای کشور و نظام سلامت از هر موضوعی با اهمیت تر است، اگر کوچکترین وقفه ای در تولید محصولات رازی ایجاد شود، خساراتی متوجه کشور می شود که به سادگی قابل جبران نخواهد بود.

دکتر گویا با تاکید بر اینکه موسسه رازی از تمامی ظرفیت های لازم برخوردار است، ادامه داد: نیروی انسانی یکی از مهمترین این ظرفیت ها به حساب می آید، در همین راستا یکی از کارآمدترین و سرآمدترین متخصصین جهان در این موسسه فعالیت دارند.

وی بر لزوم مدرن و بروزرسانی امکانات تولید مواد بیولوژیک در این موسسه اشاره کرد و گفت: هر ریال سرمایه گذاری در این زمینه، صدها برابر سود نصیب کشور خواهد کرد و معتقدیم که موسسه رازی توان بالقوه ای برای تولید واکسن آنفلوانزا در کشور دارد و در صورت حمایت مالی می تواند در کوتاهترین زمان ممکن دست به تولید بهترین نوع این واکسن ها در حوزه انسانی و طیور بزند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: این موضوع باید به طور جدی مورد توجه مسئولین عالی رتبه کشور قرار گیرد.

 
 
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
دکترگویا و دکتر ماکنعلی در روز همایش ملی آنفلوانزای فوق حاد در موسسه رازی برروابط نزدیک وبدون مرز سازمان دامپزشکی کشور ووزارت بهداشت تاکید کردند درحالیکه در روز همایش 20 سئوال تخصصی دکتر گویا بدون پاسخ ماند.
ناشتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
دکتر گویا از دفاع جانانه تان از سازمان دامپزشکی تشکر میشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
چه عجبی بالاخره یه حرکتی واسه همکاری دیدیم. به امید روز یکی شدن بهداشت پزشکی و دامپزشکی
حبیب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
1
اگر خدایی نکرده...درگیری انسانس از آنفلوانزا پدید اومد؛ چه ارگانی مسئول مبارزه هست؟
چه نهادی تصمیم گیر و مدیریت خواهد کرد؟
چه نهادی بودجه را جذب و از آن خود خواهد کرد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
این برخوردهای صادقانه و در عین حال متواضعانه

مسئولان محترم وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت

و درمان مهر ابطال سیاه نمایی های متنفعان و

دارندگان رانت‌های گوناگون در وزارت جهادکشاورزی

که دامپزشکان در صورت الحاق سازمان مستقل

دامپزشکی و. مؤسسه تحقیقاتی رازیبه زیر نظر

مستقیم وزیر در وزارت

بهداشت تحقیر خواهند شد؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
هر کس بهره ای از انصاف را داشته باشد از ته دل

تصدیق می کند که واقعا بهداشتی ها،

در سطوح مختلف و به زبان های گوناگون در مقاطع

زمانی متعدد

حسن ظن و اشتیاق خود را

نسبت به دامپزشکان خصوصی و دولتی

و الحاق و نه ادغام؟!!

سازمان دامپزشکی

در وزارت

بهداشت نشان داده اند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
دکتر گویا و دکتر ماکنعلی ارکان اصلی کنترل بیماری در کشور هستند و چه جالب هماهنگ با هم میدان داری کردند
کارشتاس طیور سازمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
در برنامه واکسیناسیون هدفمند سازمان به نمامی جنبه های سخنرانی دکتر گویا پاسخ دقیق داده شده است و آقای دکتر گویا هم صرفا بعنوان سخنرانی در رابطه با بحث واکسیناسیون مطرح کردند نه اینکه پاسخی دریافت نکرده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
واقعا این تعبیر بی سابقه!

"وزارت؟!! بهداشت بازوی سازمان دامپزشکی است"

به خوبی نشانگر اوج نگرش مثبت مسئولان ارشد

وزارت بهداش نسبت

به دامپزشکی به دلیل ارزش بسیار زیاد و روزافزون

اصل جهانی

بهداشت واحد

Herd Heath

است!!!

این نحوه رفتار را مقایسه کنید با وضعیت دامپزشکی

در وزارت جهادکشاورزی که هر روز با ترفندی جدید

می خواهند سر سازمان دامپزشکی را زیر آب کنند که

آخرین نمونه آن تأسیس دفتری مشکوک به نام

"دفتر

محیط زیست و سلامت غذایی"

زیر نظر مستقیم شخص وزیر جهادکشاورزی است؟؟؟


مگر از دید وزارت جهادکشاورزی نهاد دیگری به جز

سازمان دامپزشکی هم می تواند متولی سلامت مواد

غذایی باشد؟!!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
دفتر سلامت غذایی مشکوک نیست.غذا که فقط گوشت نیست.گندم و جو و برنج و سیب زمینی و سبزیجات و صیفی جات هم غذا محسوب می شوند.چه اشکالی داره چند نفر از نور چشمی ها در آن دفتر از اینترنت رایگان استفاده کنند و چایی بخورند و منچ بازی کنند.بالاخره این هم اشتغالزایی است.نباید زیاد سخت گرفت که صد سال اولش مهم است
نظر شما
ادامه