کد خبر: ۴۰۲۴۱
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
عضو دامپزشک کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد:
«دکتر یوسف داودی» افزود: حدوداً دو ماه است که شیوع تب برفکی آغاز شده و به‌صورت تدریجی در استان‌های کشور پیشروی می‌کند ...
 

حکیم مهر: عضو دامپزشک کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه تلفات مرغ تخم‌گذار از ۲۲ میلیون گذشت، گفت: سال ۹۴ شاهد شروع موج تب برفکی بودیم که در سال جاری نیز مجدداً این بیماری شیوع پیدا کرده و تلفات بسیار زیادی را از جمعیت دامی کشور می‌گیرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «دکتر یوسف داودی» در خصوص تنظیم بازار شب عید توسط وزارت جهاد کشاورزی و نظارت و همکاری کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس بر آن، اظهار داشت: کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در این زمینه جلساتی را با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی برگزار می‌کند.

تلفات مرغ تخم‌گذار از 22 میلیون گذشت

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری این جلسات با توجه به اینکه بیش از 22 میلیون مرغ تخم‌گذار معدوم شده لازم است، گفت: تخم مرغ یکی از مواد غذایی مورد نیاز و اصلی کشور است که باید به‌منظور تصمیم‌گیری جبران کاهش میزان تولید آن از طریق واردات جلساتی برگزار شود.

حذف مرغ‌های تولیدی در کانون‌های بیماری آنفلوانزای پرندگان بر افزایش قیمت گوشت مرغ تاثیرگذار است

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه احتمالاً شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به دلیل کوتاه بودن دوره پرورش آن در بین واحدهای تولید مرغ گوشتی بسیار کم است، ادامه داد: برخی از واحدهای تولیدی که در کانون‌های شیوع بیماری قرار دارند به ناچار باید معدوم شوند که همین مسئله نیز بر افزایش قیمت گوشت مرغ نیز اثرگذار است.

وی اضافه کرد: 22 میلیون تلفات مرغ تخم‌گذار رقم بسیار بالایی است، باید جلساتی را برای نظارت و کنترل بازار در زمینه تمامی اقلام مورد نیاز شب عید برگزار شود.

موج جدید تب برفکی در کشور آغاز شده است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سال 94 شاهد شروع موج تب برفکی بودیم که در سال جاری نیز مجدداً این بیماری شیوع پیدا کرده و تلفات بسیار زیادی را از جمعیت دامی کشور می‌گیرد، تصریح کرد: حدودا دو ماه است که شیوع تب برفکی آغاز شده و به‌صورت تدریجی در استان‌های کشور پیشروی می‌کند، تب برفکی و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان جمعیت دام و طیور کشور را کاهش داده‌اند و همین مسئله یکی از دلایل افزایش قیمت‌ها است.

پیشروی تب برفکی از آذربایجان تا قم

داودی با تاکید بر اینکه موج دوم تب برفکی از استان آذربایجان شروع شده است و تا قم پیشروی کرده است، عنوان کرد: نوع جدید بیماری تب برفکی به‌صورت مستقیم بر قلب دام‌های بیمار شده تاثیر می گذارد؛ جمعیت دامی کشور حدود 120 میلیون راس بود و این تعداد کافی و کامل دام قیمت بازار را کنترل می‌کرد، در حال حاضر جمعیت دامی کشور ارمنستان حدود 10 میلیون راس است.

وزارت کشاورزی باید اقدام به واردات گوشت قرمز کند

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت باید ناچارا برای کنترل بازار شب عید اقدام به واردات گوشت قرمز کند، اضافه کرد: باید کمک کنیم به وزارت جهاد کشاورزی تا افزایش قیمت گوشت قرمز را کنترل نماید، باید از کشورهایی مانند روسیه، آذربایجان و ارمنستان که در آنها گوشت قرمز قیمت پایین‌ و کیفیت بالایی دارند اقدام به واردات کنیم.

کمیسیون کشاورزی مجلس آمادگی همکاری با وزارت جهاد کشاورزی را دارد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید با کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ارتباط تنگاتنگی داشته باشد، گفت: کمیسیون آمادگی کامل را برای کمک به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور را دارد، ما می‌توانیم به دلیل کمبود فاصله با برخی از کشورها به راحتی گوشت گرم را با کیفیت مناسب وارد کنیم، روش‌های نیز برای کاهش قیمت وجود دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در پایان با تاکید بر اینکه طبق قانون در شرایط بررسی لایحه بودجه امکان برگزاری جلسات کمیسیون وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اما این امکان وجود دارد تا با ایجاد هماهنگی جلساتی را با سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی برگزار کنیم و نظرات خود را به آنها اعلام کنیم.

 
 
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
بازم داستان تب برفكي وتلفّات، مگه إنفلونزا كافي نبود!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
مادامیکه چشم هاتون رو ببندید همین میشه.جانی دپ یه حیون بدون مجوز میبره استرالیا .دامپزشکی اون کشور علیه اش اعلام جرم میکنه و مجبور به معذرت خواهی میشه.اون وقت از شرایط مرزها و کنترل ناقص قاچاق دام تا وصعیت نامناسب اجرای دستورالعمل رعایت بهداشتی شرایط قرنطینه ای در دامداریها و از طرفی سهم اعتبارات نامید کننده مبارزه با بیماریها،با کدام ابزار باید به مقابله با بیماریها پرداخت.اختیارات کم وظایف گسترده همخوانی با هم ندارد
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
1
دامداران توان پرداخت هزینه های واکسیناسیون دارند پس واکسنها تزریق نمیشود و دامها حساس میمانند روسای محترم ادارات مبارزه تجربه فیلدی ندارند خلاص
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
شگفتا!!!ا
نفلوانزا از قم!!
تب برفکی از قم!!!
چه خبره قم؟؟؟
دكتر موسي خاني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
چه تدبيري براي رهايي از اين وضع داريد جناب دكتر تا زماني كه جايگاه دامپزشكي در اين كشور مشخص و تعريف اصولي نشود و و تدبيري بر ظلم بعضي مسولين بي درايت و بي سواد نفوذ كرده در سيستم نيانديشيده شود وضع بدتر از اين خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
1
اینهمه جنجال بر علیه موسسه رازی شد که واکسنهاش کیفیت نداره و اگر بره بخش خصوصی دیگه مشکلات حل میشه.
چی شد پس؟ باز هم که مشکلات هست؟
گفتن واکسنهای طیور موسسه رازی کیفیت نداره و باید وارد بشه.
اینهمه واکسن وارد شد. حالا میگن ژنوتیپ سون اومده !!
چی شد پس ؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
باید توجه شود که واکسیاسیون در موضوع تب برفکی یک اقدام نا کافی و شاید در مواردی بیهوده باشد. تدوین سیاست کنترل بیماری بدون محوریت واکسن برای کنترل همه گیری های این بیماری از ضروریات است. البته اجرا آن با توجه به سنت روش پیش گیری،کمی شجاعت و حمایت میخواد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
2
تو این کشور همه مواظب پست و مقام خود هستند کسی به فکر پایش و کنترل بیماری نیست کسی هم جوابگو نیست . انتظار بیشتری باید نداشته و خود باید مواظب فارم و گله های خودمان باشیم.
سهیل - تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
این تعداد دامپزشک بیکار - این همه دانشکده دامپزشکی - حقوق و درآمد حقوق پایه (کارگری ) اگر وضعیت غیراز این باشد باید شک کرد ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
متاسفانه شعار حمایت از تولید سر میدهیم ولی... از 1 طرف قیمت نهاده های دامی بالا رفته و به تبع هزینه تمام شده تولید و از طرفی سیاست انقباضی دولت در راستای کاهش قیمت فراورده ها. متاسفانه دامدار مظلوم واقع شده. صنعت خودرو سازی با 2 ملیون اشتغالن همواره مورد حمایت دولت بوده اما اقایان هیچوقت اشتغال بخش کشاورزی و دامداری را به حساب نیاورده تیشه به ریشه صنعت زده و از طرفی گلایه مند از مهاجرت
در مورد شیوع تب برفکی بهادار شدن واکسن از سویی و واردات واکسنهای بی کیفیت ک سویه های درگیر کننده را پوشش نمیدهند سوالیست ک باید از مسئولین مربوطه پرسید. واقعا وجدان من بعنوان دامپزشک ناراحت از اینکه واکسنی را تزریق میکنم ک ایمنیت 50 درصدی را نیز ایجاد نمیکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
جناب دکتر داودی
انشاالله اگر با دوستان سازمان دامپزشکی یه هماهنگی کوچولو بکنید و بتونیم یک بیماری و همه گیری بیماری برای آبزیان کشور هم ترتیب بدین ، هم کلکسیون کامل می شود و هم انشاالله ریشه تمامی حیوانات زنده باقیمانده در کشور کنده خواهد شد... یک یا علی
نظر شما
ادامه