کد خبر: ۴۰۱۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر



صبح امروز «دکتر ماکنعلی» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور به همراه مدیرکل دامپزشکی استان گیلان و مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از پارک ملی حیات وحش بوجاق بازدید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان گیلان، در این بازدید وضعیت پایش بیماری در جمعیت پرندگان مهاجر، میزان تلفات و وضعیت تجهیزات برای اجرای عملیات دامپزشکی و محیط زیست مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های مستمر سازمان دامپزشکی کشور رصد، ردیابی و بررسی بیماری در حیات وحش است که در قالب برنامه ملی کنترل آنفلوانزا و با همکاری و هماهنگی با سازمان محیط زیست صورت می‌گیرد. در این راستا در قالب سیستم پایش بیماری در حیات وحش در هفته گذشته بیماری آنفلوانزای فوق حاد H5N6 گزارش و تائید شد و همچنین این موضوع در مجامع بین‌المللی انتشار یافت.

دکتر ماکنعلی خاطر نشان ساخت: به دنبال این گزارش تمامی دستورالعمل‌های پیشگیرانه در رابطه با کنترل تردد و رعایت موازین امنیت زیستی در سطح مزارع مرغ صنعتی به کلیه استان‌ها ابلاغ شد.

وی افزود: تمام فعالیت‌هایی که برای جلوگیری از انتشار بیماری صورت می‌گیرد، در سطح استان و کشور رصد می شود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور به مردم توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیر طبیعی در پرندگان، مراتب را سریعا به نزدیکترین دامپزشکی گزارش کنند تا بلافاصله مراجعه و نمونه‌برداری انجام گیرد، و درصورت مثبت و آلوده بودن نمونه درخصوص دفن بهداشتی لاشه‌ها و ضدعفونی منطقه اقدام شود.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
من که گفتم به ویروس کار نگیرید حالا خوب شد رفت قوم هاش هم اورد
نظر شما
ادامه