کد خبر: ۴۰۱۲۱
 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور به همراه فرماندار شهرستان جیرفت ضمن حضور در جمع کارکنان دامپزشکی جنوب کرمان، بیان داشت: از جمله افتخارات کارکنان دامپزشکی، خدمت به بهترین خلق خداوند یعنی تولیدکنندگان است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان، «دکتر علیرضا رفیعی پور» در ادامه افزود: حضور و فعالیت دامپزشکی آنقدر مهم است که تنها بواسطه شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بخشی از اقتصاد کشور و معیشت مردم دچار مخاطره شد، هزاران شغل به خطر افتاد و حیات وحش در معرض تهدید قرار گرفت. این کارکنان دامپزشکی هستند که از همه گیری صدها بیماری خطرناک جلوگیری می کنند که تنها یکی از این بیماری ها می تواند خسارات اقتصادی سنگینی به کشور وارد کند.

وی اضافه نمود: براساس آمار سازمان های بین المللی مرتبط، هر بیماری دارای همه گیری حداقل 2 تا 3 هزار میلیارد به هر کشوری حتی کشورهای پیشرفته می تواند خسارت وارد نماید.

وی افزود: دامپزشکی در دهه فجر تا پایان سال جاری بیش از 48 میلیارد تومان خدمات رایگان در کل کشور ارائه خواهد داد که شروع آن با واکسیناسیون آنتروتوکسمی شتر در جنوب کرمان خواهد بود.

رئیس سازمان دامپزشکی اظهار داشت: ماهیت فعالیت های دامپزشکی در راستای حوزه اقتصاد مقاومتی است. از جمله این فعالیت ها می توان به واکسیناسیون های رایگان برای تمام کشور من جمله مناطق دور افتاده اشاره نمود.

رفیعی پور عنوان داشت: دامپزشکی جزء مهمترین دستگاه های فعال در حوزه امنیت زیستی و حفاظت کشور در مقابل بیوتروریسم است.

«امینی روش» فرماندار شهرستان جیرفت در این دیدار ضمن تقدیر از مجموعه دامپزشکی در سرعت عمل در واجهه با کانون ایجاد شده آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان جیرفت و مهار آن در سال گذشته بیان داشت: دامپزشکی جنوب کرمان نیازمند نیرو و تجهیزات بیشتری در راستای انجام وظایف خود است و این مهم نیازمند کمک سازمان دامپزشکی کشور است.

وی در ادامه خواستار در نظر گرفتن بودجه لازم در مواجهه با رخ دادن کانون های احتمالی بیماری های مهم در منطقه جنوب شد.

در این دیدار «دکتر مشایخی» معاون سلامت اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: منطقه جنوب کرمان با مشکلاتی همچون سنتی بودن پرورش دام و طیور و خشکسالی های مدام رنج می برد. دامپزشکی جنوب با وجود پراکندگی جمعیت دامی و وسعت منطقه موفق به کاهش کانونهای تب برفکی، PPR  و پوشش کامل آبله شده است.

وی عنوان داشت: در سال گذشته در منطقه جنوب کرمان با یک کانون آنفلوانزا مواجه بودیم که با استفاده از توان کارکنان ظرف 48 ساعت موفق به مهار آن شدیم.

مشایخی اظهار داشت: منطقه جنوب کرمان دارای 4 کشتارگاه می باشد که متاسفانه هیچ کدام صنعتی نمی باشند و این منطقه از این نعمت محروم است.

 
 
نظر شما
ادامه