کد خبر: ۴۰۰۸۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: در یک مصاحبه گفتم که حوزه تعرفه‌های بخش خصوصی را از سازمان نظام دامپزشکی و دکتر صفری سوال کنید/ در حوزه بخشی خصوصی من چنین حرفی نزدم ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: چندی پیش مصاحبه‌ای به نقل از رئیس سازمان دامپزشکی کشور منتشر شد که ظاهراً بیانگر مخالفت «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» با افزایش تعرفه‌های درمانی دامپزشکی در سال ۹۷ بود (اینجا). این اظهار نظر، واکنش‌های منفی بسیاری را از سوی جامعه دامپزشکی کشور برانگیخت. حالا رئیس سازمان به حکیم مهر توضیح می‌دهد که آن مصاحبه حاصل اشتباه رسانه‌ای بوده است.

حکیم مهر: آقای دکتر، چند روز پیش مصاحبه‌ای از شما منتشر شده بود که گویا در آن خیلی موافق افزایش تعرفه‌های درمانی دامپزشکی در سال آینده نبودید. قضیه چه بود؟

در حوزه تعرفه‌ بخش خصوصی ما به نظام دامپزشکی کمک و آنها را حمایت می‌کنیم، اما تصمیم، نوشتن تعرفه‌ها و انتقال آن به مرجع حاکمیتی که وزیر است، توسط سازمان نظام دامپزشکی و دکتر صفری است. من در یک مصاحبه گفتم که حوزه تعرفه‌های بخش خصوصی را از سازمان نظام دامپزشکی و دکتر صفری سوال کنید؛ احتمالا اشتباه در نقل قول بوده است، کمااینکه ما در حوزه تعرفه‌ها، حمایت و حتی نظر کارشناسی را به نظام دامپزشکی می‌دهیم. چون خیلی از کارهای ما را نظام دامپزشکی انجام می‌دهد و ما از همکاران بخش خصوصی خرید خدمت می‌کنیم. لذا باید یک عددی داشته باشیم که آن عدد را به همکاران تخصیص دهیم و آنها هم واکسیناسیون کنند و کار ما را انجام دهند.

حکیم مهر: نظر شخصی خود شما در خصوص افزایش تعرفه‌ها در سال آینده چیست؟

ما هم حمایت می‌کنیم و هم نظر کارشناسی می‌دهیم. در حوزه تعرفه‌های دولتی گفتیم که در سال ۹۷ افزایشی نداریم که این مرتبط با خود سازمان دامپزشکی است. یعنی در واقع افزایش تعرفه‌ای در حوزه دامپزشکی دولتی نداریم؛ در حوزه بخشی خصوصی اما من چنین حرفی نزدم.

حکیم مهر:‌ گذشته از این موضوع، آیا کد IR حذف شده است؟

ما حذف کد IR نداریم. کدی که الان خیلی از شرکت‌های ما دارند و ما باز هم صادر می‌کنیم، الزامی است که خیلی از کشورهای وارد کننده محصولات ما به آن نیاز دارند. اما در این میان ممکن است تعدادی از کشورها بگویند شرایط، ضوابط و الزامات بهداشتی ما نیاز به کد IR ندارد. آن کشورها اگر از مرکزی که بدون کد IR هستند، اما پروانه بهداشتی دامپزشکی دارند و همه ضوابط ما را رعایت می‌کنند،‌ محصولی بیاورند، ما معذوریتی نداریم. اگر نه کد IR برای خیلی از کشورهای وارد کننده محصولات ایرانی الزامی است. پس فقط آن شرکت‌ها و کارخانجاتی که کد IR دارند، می‌توانند به آن کشورها صادر کنند. در کل به نفع تولید ما در همه حوزه کشتارگاهی، تولید خوراک دام و طیور و دیگر فراورده‌های دامپزشکی است که کد IR داشته باشند.

حکیم مهر:‌ اخیراً در سطح شهر شاهد افزایش فروشگاه‌های حیوانات خانگی مثل پت‌شاپ‌ها هستیم. مسئولیت نظارت بر این فروشگاه‌ها با کجاست؟

سلامت همه موجوداتی که خداوند روی کره زمین خلق کرده و حتی بهداشت عمومی انسان‌ها با دامپزشکی است. تلاش ماست که این وظیفه را از حیث تبلیغی، ترویجی و آموزشی از طریق رسانه‌ها انجام دهیم.

حکیم مهر: مسئولیت صدور پروانه فعالیت آنها چطور؟

پروانه‌ای که به آنها داده می‌شود، توسط دامپزشکی و نظام دامپزشکی صورت می‌گیرد و هر کدام کار قانونی خود را در این زمینه انجام می‌دهند.

حکیم مهر:‌ ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
آیا مخالفت در افزایش تعرفه بخش دولتی باتوجه به تعرفه های بسیار پایین مربوط به سالهای ماضی و تامین اعتبارات ماده 14تصمیم درستی است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
1
متاسفانه تعرفه های سازمان دامپزشکی چند 10 سالی است افزایش نیافته است پس چگونه می خواهند تسری بدهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
حالا بخش خصوصی ورشکسته هیچی....بخش دولتی نحیف و ضعیف دامپزشکی که در قیاس با دیگر ادارات و ارگانهای دولتی تعرفه هایش بیشتر شبیه عهد قاجار است و یا زایگان....ایا این افتخار است که زیرمجموعه خود را روز به روز تضعیف کنیم بعد با افتخار از این تعرفه ها دفاع هم بکنیم؟!!!
بهاران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
1
این فرمایش اقای دکتر رفیعی پور "سلامت همه موجوداتی که خداوند روی کره زمین خلق کرده و حتی بهداشت عمومی انسان با دامپزشکی است "با ماده 2 قانون سازمان دامپزشکی مصوب سال 1350منافات دارد.
طبق ماده 1 این قانون تامین بهداشت دام و فراورده های دامی بر عهده دامپزشکی است.
در ماده 2 هم دام اینگونه تعریف شده"در این قانون دام به حیوانات اهلی -طیور- ماهی-زنبورعسل-کرم ابریشم-حیوانات باغ ازمایشگاهی و حیوانات باغ وحش اطلاق می شود..." . بنابراین سلامت همه موجوداتی که خدا روی زمین خلق کرده با دامپزشکی نیست.
ناشناس
|
-
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
1
0
جناب بهاران سلام
منظور آقای دکتز این است که بهداشت دام مستقیم و بهداشت عمومی و انسان بصورت غیر مستقیم وابسته به خدمات دامپزشکی است. اما به نظرم منظور خبرنگار از سوال موضوع دیگری است.
نظر شما
ادامه