کد خبر: ۳۹۹۹۵
 

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی دومین کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در منطقه شرف آباد یاسوج خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر عبدالله بهمنش» اظهار داشت: دومین کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در منطقه شهری شرف آباد یاسوج شناسایی که در کمترین زمان ممکن اقدامات لازم برای معدوم سازی طیور محلی انجام شد.

وی با بیان اینکه تاکنون دو کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در منطقه نجف آباد و شرف آباد یاسوج شناسایی شده است، عنوان کرد: بیش از 100 نفر از پرسنل دامپزشکی در قالب اکیپ‌های 5 نفر برای مهار و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان آمده باش هستند.

بهمنش با بیان اینکه طیور صنعتی استان تاکنون عاری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بوده‌اند، بیان کرد: در صورت استفاده از مرغ استحصالی از کشتارگاه‌ها به دلیل پایش بیماری توسط کارشناسان دامپزشکی بر روند کشتار در کشتارگاه‌های جای هیچ نگرانی نیست.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر مهمترین و تنها توصیه سازمان دامپزشکی به مردم داشتن حداقل تماس با پرنده زنده است، ادامه داد: در صورتی افراد در خانه مرغ دمحلی داشته آنان را در یک محیط محصور و سربسته نگهداری کنند که حتی امکان تماس گنجشک با آنان نباشد.

بهمنش تصریح کرد: در صورت هرگونه تلفات طیور ضمن گزارش به سازمان دامپزشکی و سایر مسئولان و متولیان امر ضروری است در محیطی دفن شوند زیرا رها سازی آنان سبب شیوع بیماری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم از خرید مرغ زنده باید پرهیز کنند، اظهار داشت: توصیه می‌شود در زمینه خریداری مرغ به طور حتم از مرغ کشتارروز استفاده کنید زیرا در صورت آلوده بودن یک مرغ فروشی تا سه ماه در کود می‌ماند و یک گرم کود آلوده یک میلیون قطعه طیور را نابود می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد خواستار رعایت مسائل ایمنی توسط مرغداری‌ها شد و افزود: کارگر مرغداری‌ها تا پایان دوره حق بیرون آمدن از محیط کار را ندارند.

 
 
نظر شما
ادامه