کد خبر: ۳۹۹۸۴
 

پرورش دهندگان و توزیع کنندگان تخم مرغ در بلژیک غرامت ۳۰ میلیون یورویی دریافت خواهند کرد.

پس از رسوایی اخیر فیپرونیل، پرورش دهندگان و توزیع کنندگان تخم مرغ بلژیکی، ۳۰ میلیون یورو از کمیسیون اروپا غرامت خواهند گرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، «دنیس داکارن» وزیر کشاورزی این کشور در این زمینه گفت: کمیسیون اروپا موافقت کرده است تا ۱۵ میلیون یورو به پرورش دهندگان و ۱۵ میلیون یورو دیگر به توزیع کنندگان اختصاص دهد.

درخواست های مالی تا پایان ماه آوریل

پرورش دهندگان و توزیع کنندگان تا پایان آوریل برای درخواست کمک مالی زمان دارند. داکارن در این باره گفت: «ما نمی توانیم برای کسانی که تحت تاثیر این بحران  قرار گرفته اند، چک های سفید بنویسیم. آنها می توانند تا پایان ماه آوریل درخواست شان را ارسال کنند. زمانی که در مورد آنها توافق ایجاد شود، قربانیان غرامت دریافت خواهند کرد.»

پرورش دهندگان تخم مرغ بلژیک بهتر از همسایگان هلندی برخورد کردند

دولت بلژیک در مقایسه با دولت هلند همدردی بیشتری با تولیدکنندگانش ابراز کرده است. وزیر کشاورزی بلژیک با قدردانی از عملکرد آژانس فدرال سلامت زنجیره مواد غذایی (Afsca ) گفت: «کار Afsca در بلژیک فوق العاده بود. به عنوان مثال در هلند، هنوز تخم مرغ های آلوده به فیپرونیل وجود دارند و بیش از ۱۰۰ مزرعه تعطیل هستند.»

هزینه های رسوایی فیپرونیل

وزیر کشاورزی بلژیک آمار تعداد پرنده های کشته شده و تخم مرغ های نابود شده به دلیل این رسوایی را ارائه داد. بیش از ۱٫۹ میلیون پرنده و ۷۷٫۴ میلیون تخم مرغ تحت تاثیر قرار گرفتند.

آخرین ارقام از تجزیه و تحلیل بازار تخم مرغ کمیسیون اروپا نشان داده است که چگونه مصرف تخم مرغ های تولید شده در هلند در سال ۲۰۱۷ با ۷٫۵ درصد کاهش از ۶۳۸،۰۰۰ تن به ۵۹۰،۰۰۰ تن رسیده است. با این حال پیش بینی می شود فروش در سال جاری همتراز با سال ۲۰۱۶ باشد.

مصرف تخم مرغ در کشور بلژیک نیز به همان میزان ۱۴۳۰۰۰ تن باقی خواهد ماند.

منبع: http://www.poultryworld.net/Eggs/Articles/2018/1/Fipronil-scandal-Belgium-egg-farmers-to-get-share-of-30m-240704E /

 
 
نظر شما
ادامه