کد خبر: ۳۹۹۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

شبکه دامپزشکی بیرجند 410 کیلوگرم گوشت گاو به ارزش 130 میلیون ریال را بدلیل باقیمانده دارویی حذف و معدوم سازی کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند، «دکتر حسن علیزاده» رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند با بیان این مطلب گفت: در پی بازرسی‌های روزانه بهداشتی از دام‌های ذبح‌شده و مراکز عرضه فراورده های خام دامی در سطح شهرستان بیرجند مقدار 410 کیلوگرم گوشت گاو بدلیل استفاده دارو ضبط گردید که از محموله فوق نمونه اخذ و به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی ارسال گردید که با حصول نتایج آزمایشگاهی مبنی بر مصرف دارو در محموله توقیف شده، این محوله با شرایط کاملاً بهداشتی معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

علیزاده اظهار نمود: گوشت قرمز و فراورده های حاصل از آن به سبب داشتن پروتئین، مواد معدنی و اسید آمینه های ضروری، نقش مهمی در تامین نیازهای تغذیه ای جوامع بشری دارد. اما تولید وعرضه گوشت در شرایط غیر بهداشتی تهدید علیه بهداشت عمومی و باعث شیوع انواع بیماری ها شده که عواقب بسیار خطرناکی را به همراه خواهد داشت .

علیزاده با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی دامپزشکی، نظارت بر سلامت فرآورده‌های خام دامی در کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه است، اظهار داشت: بازرسی و نظارت بر کشتارگاه بیرجند روزانه قبل و بعد از کشتار، توسط کارشناسان دامپزشکی انجام می‌گیرد.

وی از شهروندان خواست گوشت مصرفی خود را تنها از مراکز عرضه یا قصابی‌های مجاز تهیه نمایند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را با شماره ۱۵۱۲ و یا شماره تماس 32214361 اطلاع دهند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
0
رفته اند گوشت یک قصاب را ضبط کرده اند و چیزی ازش بیرون نیومده بعدش بدلیل مصرف دارو معدومش کرده اند.این مدل آزمایش را هم اخیرا داریم مشاهده می کنیم.زورتان فقط به قصاب و سلاخ میرسه
نظر شما
ادامه