کد خبر: ۳۹۹۴۷
 

امکان بهره گیری از گوشت های تولیدی در آزمایشگاهها روز به روز جدی تر می شود. در آخرین تحولات نشریه مرکل صبح امروز با انتشار مقاله ای، به بررسی مزایا و معایب این سیستم تولیدی پرداخته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، در این مقاله که به قلم J.P.Bondrix نوشته شده است، از تمرکز فزاینده تیم های تحقیقاتی مختلف به منظور توسعه این روش تولید صحبت شده و از آینده جالب و جذاب این محصولات قلم رانده شده است.

نویسنده این مقاله از سویی از نگرانی های برخی افراد در جوامع مختلف صحبت نموده است و آینده این محصولات را متفاوت از نظر چنین افرادی دانسته است.

بوندریکس در ادامه با اشاره به گیاهخوار بودن جمعیت بسیار زیادی از مردم در سرتاسر دنیا، این فرضیه را مطرح نموده است که در صورت ساخت انبوه این فرآورده ها، افرادی چون گیاهخواران نیز احتمالا به خریداران پروپاقرص این محصولات مبدل شوند. اگرچه بر اساس تحقیقات بعمل آمده و درز اطلاعاتی نحوه تهیه این محصولات، به نظر می رسد تا بایستی از طیور پرورشی، بیوپسی (یا تکه ای گوشت) تهیه شده و سپس وارد سیستم تولید شود.

نویسنده این مقاله در پایان ابراز امیدواری نموده است تا طی سال های آینده، این سیستم و تکنیک تولید در سایر بخش های کشاورزی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 
 
نظر شما
ادامه