کد خبر: ۳۹۹۴
تعداد نظرات: ۹ نظر

حکیم مهر - سید حبیب حبیب‎پور در سایت تابناک در مطلبی مفصل با عنوان "ناگفته‎های زندگی قیصر شعر ایران" به گفتگوی با معلم ادبیات آن مرحوم پرداخته (اینجا) و در بخشی از آن نوشته است :

در اوایل سال 1357 به همراه دکتر «محمدرضا مخبر دزفولی» در رشته دامپزشکی در دانشگاه تهران پذیرفته شد که به درگیری‌های انقلاب اسلامی انجامید. دانشگاه ها تعطیل شد و او به دزفول بازگشت و به همراه دوستانش در دزفول و شوشتر و گتوند در فعالیت‌های انقلابی و پخش و تهیه اعلامیه‌های ضدرژیم، برگزاری تجمعات و اعتراضات، پیشتاز بود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دوباره به تهران و دانشگاه برگشت که به انقلاب فرهنگی و تعطیلات دانشگاه برخورد کرد.

 در سال 1358 و تسخیر سفارت آمریکا در ایران که عنوان «لانه جاسوسی» را گرفت، «قیصر» از دانشجویان مؤثر و فعال آن حماسه بزرگ بود که در آن موضوع، ضربه مهلکی به استکبار و آمریکا زده شد. «قیصر» در کنار دوستانش از جمله دکتر «نوروزی»، دکتر «فخرایی»، دکتر «پوررضاییان» و مهندس «مشکی‌زاده» از افرادی بود که در تهیه شعارها و اشعار و نیز اجرای برنامه‌ها و صدور برخی از بیانیه‌های این جریان بسیار فعال بود و در کنار دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، آنجا را به محلی برای رسوایی آمریکا تبدیل کردند.

پس از باز شدن دانشگاه‌ها، رشته خود را به جامعه‌شناسی تغییر داد و مدت سه چهار سالی جامعه‌شناسی خواند تا آن‌که در سال 63 به ادبیات فارسی تغییر رشته داد و تا دکترا پیش رفت.

 

تصویری از مرحوم دکتر قیصر امین‎پور

حضور محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای انقلاب فرهنگی در مراسم سالگرد مرحوم محسن روح الامینی

دکتر محمدرضا مخبر دزفولی عضو هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی

 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدرحيم احمدي
|
-
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۸
0
0
با سلام،
لطفاً قبل از درج مطالب در سايت خود يكبار آنرا مرور كنيد و دقت كنيد تا مطالب از منابع موثق دريافت شود. مطلبي كه در خصوص مرحوم روان شاد دكتر قيصر امين‌پور درج شده كاملاً كذب است. من به عنوان همكلاسي و هم خوابگاهي (همسايه اتاق) ايشان از درج اين مطالب در مورد كسي كه دستش از اين دنيا كوتاه شده شرم دارم. يقينآ اين مطالب مورد آزار روح بلند قيصر شده است.
همکار دامپزشکی
|
-
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۸
0
0
هدف از درج این مطلب چیست؟ او هم دوره {دکتر} مخبر بوده که چی؟ قیصر از نظر خصوصیات اخلاقی و رفتاری تفاوتهای زیادی با بقیه از جمله آقای مخبر دزفولی، داشته است
سید حسین حسینی ورودی 57
|
-
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۸
0
0
باسلام
روز گار عجیبی است چندی پیش مصاحبه ای از آقای دکتر ......... پخش نمودید بگونه ای بیان شد که ایشان در طول جنگ همواره در جبهه حضور داشته اند و این درحالی بود که در طول مدت جنگ ایشان یک روز هم به جبهه نرفته اند و امروز در مورد آقای دکتر مخبر؟... آقای دکتر مخبر ورودی 58و مرحوم دکتر امین پور ورودی 57بودند ودر روزگار بیماری و درد قیصر دوستان کجا بودند . ضمنا عکس دوم درج شده نیز ربطی با موضوع ندارد.
عادل حق گو
|
-
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۰
0
0
واقعا روزگار عجیبی است! در زمان بیماری و درد روان شاد دکتر امین پور، که 4-3 روز در هفته مورد دیالیز قرار می گرفت، و در زمان مسئولیت آقای دکتر ......... بعنوان معاون آموزشی دانشگاه تهران، به همراهی دوستانش، نه تنها سراغی از آن مرحوم گرفته نشد، بلکه وضعیت استخدامی ایشان از تمام وقت به نیمه وقت تبدیل شد و حقوق دانشگاهی آن مرحوم نصف گردید. اما با پیگیریهای آقای دکتر مخبر وضعیت استخدامی آن مرحوم مجددا به تمام وقت تبدیل شد.
صداقت و مردانگی در بیان مطالب زیبنده هر انسانی، و تقوای الهی زیبنده هر مومنی است.
مهدوي
|
-
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۰
0
0
دكتر لطفي پشت سر مرده ها هم دروغ؟؟؟؟ بابا دست وردار . يك ماه قبل نوشتي فلاني در سازمان دامپزشكي كارشناس ........... بوده و كلي دروغ راجع به ايشان نوشتي الان اين دروغها. راستي يك تحقيقي بكن ببين انيشتين دانشجوي دامپزشكي تهران نبوده يا لااقل عضو سازمان نظام دامپزشكي ولو در ساير رده نبوده . خجالت بكش دكتر لطفي نان به نرخ روز خوري بر شما مبارك باد
علی
|
-
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۵
0
0
با سلام

تا جایی که میدانم دکتر امین پور تا زنده بود در تنگدستی زندگی کرد و هرگز حاضر نشد خود را به بندگی بفروشد و همیشه از .......... دوری میکرد حالا........ از این مرحوم هم نمیگذرد البته ایشان را همگان میشناسند همه ......... است ........... و دیگران که نام نبرده اید شخصیتشان است که به پستشان اعتبار میدهد و با کنار رفتن از پست تازه مقبول تر میشوند
مکار دامپزشک
|
-
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۵
0
0
به بهانه مرحوم قیصر، امام زاده ای را مطرح کرده اید که نه تنها شفا نمی دهد بلکه شاید کور هم بکند. این دامپزشک معروف شما نه تنها اقدامی برای قیصر امین پور نکرده بلکه هیچ حرکت مثبتی در جهت ارتقاء دامپزشکی نداشته. علت ..................... می باشد
همکار ورودی 56
|
-
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۶
0
0
با سلام . هدف شما چیست ؟ آیا میخواهید قیصر را بزرگ کنید؟ او به اندازه کافی بزرگ هست. اما اگر میخواهید این آقا را بزرگ کنید تو را به خدا دست از سر مرحوم قیصر بردارید و جنازه اش را نلرزانید. من به عنوان یکی از نزدیکان او میگویم که قیصر تا آخر عمر از اینها دوری میکرد. در مورد تمتم وقتی و نیمه وقتی شدنش هم یادم هست این اواخر دعا گوی دکتر س. ح.ح بود و میگفت او وقتی فهمید ریس دانشکده قیصر را نیمه وقت کرده با ریس دانشکده برخورد کرده و از قیصر عذر خواهی نموده و حتی معوقه هایش را هم داده است.همه این حرفها بدلیل فراموشی مرگ و دوری از خداست.
همکار دامپزشک
|
-
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۹
0
0
با سلام به آقای دکتر لطفی - شما آدم صادقی هستید اما بد جوری با سرعت زیاد دارید به مسیرهای خاصی کشیده می شید. حتما به روند زندگی خودتان مروری داشته باشید
نظر شما
ادامه