کد خبر: ۳۹۹۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

جنبش ضد واکسیناسیون مربوط به افرادی است که معتقدند واکسن‌ها به واقع باعث ایجاد بیماری‌های مختلف می‌شود و ارزش خطر کردن در رابطه با سلامت را ندارد؛ این جنبش در میان صاحبان حیوانات نیز به طور چشم‌گیری رو به رشد است.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، این جنبش مربوط به تعداد زیادی از صاحبان حیوانات خانگی، همچون سگ‌ها و گربه‌ها در انگلستان می‌شود. آنها معتقدند که این ابزار پیشگیری کننده قادر است باعث ایجاد بروز بیماری‌های مختلفی نظیر سرطان و حتی اوتیسم در سگ‌ها شود.

«دکتر جیمی لاوسون» رییس بخش پیشگیری از رفتارهای خشونت آمیز با حیوانات و دارای تجربه کاری 40 ساله در زمینه دامپزشکی، می‌گوید: هیچ مقاله علمی راجع به اثبات این ادعا وجود ندارد و وضعیت پیش آمده حاصل از یکسری مسائل شنیداری و شایعات است. آیا واکسن‌ها باعث ایجاد این همه مشکلات خواهد شد؟ من به شدت شک دارم و هیچ شاهد علمی واقعی در حمایت از این نظریه وجود ندارد.

 

لاوسون می‌گوید: در تمام مراحل درمانی دامپزشکی خطراتی وجود دارد اما آیا این مسئله باعث می‌شود صاحبان حیوانات از انجام آنها خودداری نمایند؟

هنگامی‌که شما به عواقب نامطلوب حاصله از بیماری‌ها نگاهی بندازید، به عنوان مثال، پاروو ویروس، دیستمپر گربه‌ها و حتی هاری، به مزایای واکسیناسیون که به مراتب بسیار قابل توجه‌تر از اثرات واکسیناسیون می باشد. پی خواهید برد.

او اذعان داشت: بیشتر افراد از ما در رابطه با اثرات سوء واکسیناسیون در حیواناتشان سوال می‌کنند. این افراد باید بدانند که، اگر حیوانات واکسینه نشوند در معرض ابتلا به بیماری‌های بسیار خطرناک و کشنده‌ای قرار می‌گیرند. امروزه  دامپزشکان، واکسیناسیون را جهت بهبود وضعیت سلامت عمومی حیوانات توصیه می‌کنند و هرگز به دلیل ترس از عوارض جانبی همچون اوتیسم، مشکلات تیروئید و یا آرتروز عدم واکسیناسیون را برای حیوانات صلاح نمی‌دانند.

البته لازم به ذکر است که، بر طبق آمار‌های ارائه شده در ایالات متحده آمریکا، سالانه، 22 هزار گربه در موضع تزریق واکسن دچار سرطان می‌شوند. لاوسون می‌گوید: من نمی‌دانم این موضوع تا چه حد صحت دارد، اما در بعضی مواقع، واکسن در گربه‌ها باعث ایجاد سرطان موضعی خواهد شد. البته این آمار در حدود 1 مورد از هر ده‌هزار واکسیناسیون را شامل خواهد شد. بنابراین دامپزشکان با توجه به این احتمال خطر 1 در ده‌هزار، تزریق واکسن را به جای نواحی گردن در اندامهای حرکتی و یا شانه به انجام می‌رسانند تا درصورت بروز این تومورها، بتوانند با استفاده از جراحی آن را برداشت کنند.

منبع: news1130

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
4
یه جنبش هم راه بندازیم جنبش نبستن کمربند ایمنی!!
آدم باورس نمیشه سال ۲۰۱۸ باشیم و چنین جهالت هایی ببینیم. تازه من دیدم طرف واکسن های بچه اش هم نمیخواد بزنه میگه ضرر داره!! همه متخصص همه چیز شدن
نظر شما
ادامه