کد خبر: ۳۹۸۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر



مدیرکل دامپزشکی استان از شناسایی اولین کانون ابتلا به ویروس آنفلونزای فوق حاد پرندگان در منطقه نجف آباد یاسوج خبرداد و گفت: 6 اکیپ برای مهار و پیشگیری از این بیماری به همراه یگان امداد نیروی انتظامی در این منطقه مستقر شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهکیلویه و بویراحمد، «دکتر عبداله بهمنش» افزود: پس از اطلاع از درگیری یکی از منازل نگهداری طیور بومی به بیماری تنفسی و بروز تلفات در واحد مذکور، اکیپ‌های تشخیصی به محل اعزام و پس از بررسی تخصصی و تایید آزمایشگاهی بیماری، مطابق با دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور اقدام به معدوم‌سازی طیور موجود در واحد و شعاع 3 کیلومتری آن و ضدعفونی محل نمودند.

وی با بیان اینکه تا زمان پاکسازی کامل ویروس کانون شناسایی شده در قرنطینه خواهد بود، اظهار کرد: تاکنون هیچ موردی در زمینه مشاهده ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری‌های استان گزارش نشده است.

دکتر بهمنش عامل انتشار این بیماری را عرضه مرغ زنده و طیور بومی و همچنین پرندگان آزاد پرواز و مهاجر دانست و افزود: در این کانون تعداد 266 قطعه انواع ماکیان از قبیل مرغ بومی ، خروس و اردک بهمراه تعداد 42 عدد تخم مرغ جمع آوری و به طریق بهداشتی معدوم گردید.

مدیرکل دامپزشکی استان از مرغداران خواست ضمن رعایت مسائل بهداشتی و بیوسکیوریتی از عرضه مرغ زنده به افراد متفرقه و خودروهای دورگرد جداً خودداری نموده و مرغ پایان دوره پرورشی خود را صرفاً به مقصد کشتارگاه حمل نمایند. همچنین از ورود افراد متفرقه به مرغداری خودداری و کارگران شاغل در این مراکز تا پایان دوره در مرغداری حضور و از رفت و آمد به خارج از مرغداری خودداری نمایند.

این مقام مسئول نیز از مردم خواست در صورت مشاهده تلفات غیرطبیعی در طیور خانگی موارد را به سامانه 1512 ارتباط مردمی دامپزشکی گزارش نمایند.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
0
0
باسلام متاسفانه انفلوانزای فوق حادخیلی وقته دامنگیرمرعداری استان اردبیل شده وهیچ کس صداشودرنمیارند
نظر شما
ادامه