کد خبر: ۳۹۸۲۵
 

تحقیقات در مورد سوئیسی ها نشان داده آنها در مقایسه با معدوم سازی جوجه های نر، ایده طیور دو منظوره را ترجیح می دهند اما پرداخت هزینه های بیشتر همچنان مسئله مهمی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، محققان موسسه علوم کشاورزی دانشگاه زوریخ، تمایل مصرف کنندگان سوئیسی را به پرداخت هزینه و استفاده از مرغ و تخم مرغ دومنظوره در این کشور مورد بررسی قرار داده اند. این در حالی است که نگرانی ها در مورد معدوم سازی جوجه های نر در اروپا همچنان رو به افزایش است.

هزینه تخم مرغ های دو منظوره 24 درصد بیشتر از تخم مرغ های ارگانیک

فروش مرغ و تخم مرغ دو منظوره که در آن نرها  پرورش می یابند و ماده ها برای تولید تخم مرغ مورد استفاده قرار می گیرند، از ژانویه ۲۰۱۴ در پروژه ای آزمایشی توسط یک سوپرمارکت زنجیره ای در سوئیس آغاز شده است.

قیمت تخم مرغ دو منظوره ۲۴ درصد بیشتر از تخم مرغ های ارگانیک و ۴۱ درصد بیشتر از تخم مرغ های معمولی محاسبه می شود.

بازار جاویژه محصولات دو منظوره

ارزش اخلاقی و استانداردهای رفاه حیوانات بزرگتر، مهمترین استدلال فروش برای محصولات دو منظوره است، اما جاویژه همچنان  فقط ۰٫۴ درصد تولید تخم مرغ ارگانیک در سوئیس را نشان می دهد.

این مسئله ممکن است در صورت ممنوعیت معدوم سازی جوجه ها و یا تغییر استراتژیک در بخش تخم مرغ ارگانیک که در اتریش اتفاق افتاد، گسترش یابد.

محققان معتقدند با توجه به قیمت بالای پروژه های دو منظوره، بررسی میزان استقبال مصرف کنندگان از  این محصولات و درک عوامل موثر بر تمایل آنها برای پرداخت هزینه امری ضروری به نظر می رسد.

مصرف کنندگان سوئیسی از کشتار جوجه های نر مطلع نیستند

در تحقیقاتی که در هلند صورت گرفت، آگاهی مردم از معدوم سازی جوجه های نر مهمترین عامل علاقه مند شدن هلندی ها به استفاده از به محصولات دو منظوره بود. این در حالی است که نتایج حاصل از یک نظرسنجی در میان ۴۰۲ مصرف کننده در ۸ سوپرمارکت سوئیس نشان می دهد ۷۵ درصد از پاسخ دهندگان نسبت به معدوم سازی جوجه های نر آگاهی نداشتند.

قیمت بالاتر تخم مرغ های دو منظوره

نتایج تحقیقات نشان می دهد احتمالا به دلیل قیمت های مختلف بین محصولات، تمایل کمتری به پرداخت هزینه بیشتر برای محصولات دو منظوره مرغ نسبت به تخم مرغ وجود دارد.

تمایل برای خرید محصولات دو منظوره ارتباط مستقیمی با دانش مربوط به تولید مرغ، عادات خرید محصولات طیور ارگانیک (free-range) و آشنایی با محصولات دومنظوره دارد.

گفتنی است؛ Poultry science در این گزارش پیشنهاد می دهد تا از ترکیب جایگزینی دومنظوره با برچسب ارگانیک استفاده شود.

 
 
نظر شما
ادامه