کد خبر: ۳۹۷۶۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

«دکتر علی صفر ماکنعلی» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور از برگزاری نشست مشترک این سازمان با تولیدکنندگان واکسن کشور خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، دکتر ماکنعلی در گفتگوی اختصاصی خود با این رسانه گفت: ما نشستی مشترک را با تولیدکنندگان واکسن کشور که دو موسسه و شرکت مشخص هستند (شرکت پسوک و موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی) برگزار کردیم. در این نشست، صورتجلسه ای شش بندی تهیه شده است و سازمان دامپزشکی کشور اعتقاد دارد که در راستای اقتصاد مقاوتی و بحث های متعددی که در رابطه با واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هست، تقاضا داریم اطلاعات ویروس های در گردش یا سروتایپ ها در اختیار آنها قرار گیرد تا بتوانند با استفاده از ساخت واکسن های تولیدی داخلی بر اساس آن دسته از ویژگی هایی که مد نظر ماست، بر علیه این بیماری که اولویت سازمان دامپزشکی نیز بکارگیری آن در کنار سایر ابزارهاست، نیاز داخلی را پاسخگو باشند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: شرکت های ساخت واکسن ما به خصوص موسسه رازی، توانایی تولید این واکسن را دارند و ما به عنوان سازمان دامپزشکی کشور تمایل داریم تا به تولیدات این دو موسسه کمک کنیم و حتی واکسن های تولیدی را به کشورهای دیگر صادر نمائیم؛ بنابراین در این مسیر، اولین اولویت ما کمک به مؤسسات واکسن سازی داخلی است تا بتوانند این واکسن را نه تنها برای مصرف داخلی، بلکه صادرات به سایر کشورها تولید نمایند.

ماکنعلی در پایان گفت: در آخرین نشستی که در مورد آنفلوآنزای پرندگان برگزار شد، مقرر گردید تا سال 2020 تمامی کشورها بحث بانک واکسن یا Vaccine Bank را برای کنترل بیماری آنفلوآنزای پرندگان در نظر داشته باشند.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
0
0
ای بابا نمیدونستیم این دو تا واکسن سازاینقدر پیشرفته هستند .حداقل اجازه بدین به یک کشور مثلا همین عراق واکسنشونو رو صادر کنند اگه قبول کردند و تو اون کشور اثرشون رو دیدیم و بیماری در
کشور دوست و همسایه دیده نشد ما هم یه فکری به خال این واکسنی که هیچ جا ثبت نشده میکنیم
دکتر فاطمی متخصص بیماریهای طیور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
0
0
با وجود خطر بالقوه بیوتروریسم، واردات چنین واکسنی میتواند فاجعه بار باشد و با توجه به زیرساخت های خوبی که بخصوص موسسه رازی دارد، تولید چنین واکسنی در کشور کار چندان دشواری نخواهد بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
0
0
........................ خسته نشدین از انفولانزا. من که اینقدر کامنت گذاشتم آرتروز مفاصل گرفتم اگه از کره ماه به ایران نگاه کنید میبیند مشکلات در کشورمان پیچیده و چند وجهی است تقلا زیاد نکنین
نظر شما
ادامه