کد خبر: ۳۹۶۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر



میدان عرضه دام سبک و سنگین نهاوند با مجوز دامپزشکی در مساحت ۵ هزار متر مربع، هفته گذشته با حضور مسئولان افتتاح شد تا هم به تنظیم بازار قیمت گوشت در شهرستان کمک کند و هم سلامت گوشت‌های عرضه شده در بازار مصرف را تضمین کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از همدان پیام، این میدان با ۷۵۰ میلیون تومان آورده شخصی مالک، به بهره‌برداری رسیده است و قرار است برای ۱۵۰ نفر بطور مستقیم ایجاد اشتغال کند.

سرمایه‌گذار و مدیر این مرکز خصوصیات این میدان را مجهز بودن آن به اتاق قرنطینه،محل نگهداری دام،نظارت مستقیم دامپزشک و روحانی در مرحله ذبح و هم‌ چنین رستوران، محل خواب و نمازخانه عنوان کرد و اظهار داشت: در میدان عرضه دام، دام‌ها قبل از کشتار کاملا معاینه می‌شوند ضمن اینکه اجازه کشتار دام‌های مولد(دام ماده) به منظور جلوگیری از انقراض نسل دام ماده داده نخواهد شد و هم چنین بازار گوشت کاملا کنترل می‌شود.

«علی پیزاری» ادامه می‌دهد: بعضا اتفاق می‌افتد که دام‌ها از شهرهای همجوار وارد نهاوند می‌شوند و‌ ممکن است آلوده باشند و این آلودگی در شهر شیوع پیدا کند یا برای مصرف‌کننده تبعات داشته باشد اما این مرکز کمک می‌کند هر دامی بعد از ورود به نهاوند کاملا معاینه شود و بعد از احراز صحت و سلامت دام توسط دامپزشک، دام خریداری و ذبح شود.

پیرزادی که ۲۰ درصد گوشت استان همدان را در کشتارگاه زاگرس دام تامین می‌کند می‌گوید: اولین بار است که میدان عرضه دام دارای مجوز، در استان فعالیت می‌کند و اگر در استان ۲ یا ۳ میدان عرضه دام با مجوز فعالیت کند هم به یکسان‌سازی قیمت گوشت کمک می‌کند و هم به مصرف‌کننده و دامدار.

وی در پایان هم از کمک‌ها و پیگیری‌های مدیر کل دامپزشکی، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، فرماندار محترم و مدیریت جهاد کشاورزی برای اخذ مجوز میدان دام نهاوند تشکر و قدردانی کرد.

میدان دام نهاوند تضمین کننده سلامت گوشت قرمز

فرماندار نهاوند هم در ادامه اظهار داشت: هدف از ایجاد و بهره‌برداری از میدان عرضه دام تنظیم بازار گوشت قرمز در شهرستان و تضمین سلامت کامل گوشت در بازار مصرف است.

کریم حمیدوند هم چنین افزود: این مرکز بر مجاز یا غیر مجاز بودن دام برای کشتار و تحویل گوشت دام به قصابی‌های شهرستان نظارت خواهد داشت.

وی هم چنین اظهار امیدواری کرد با توجه به تعطیل شدن میدان دام سابق، این مرکز بتواند در بحث اشتغال تحول چشمگیری در شهرستان ایجاد کند

کشتارگاه سنتی در استان نداریم

مدیر کل دامپزشکی استان همدان در ادامه با تاکید بر اینکه در استان، کشتارگاه سنتی نداریم و ۱۰۰ درصد کشتارگاه‌های استان صنعتی هستند اظهار داشت: صدور پروانه بهداشتی و مجوز میدان دام نهاوند هم در این راستا و با هدف ارتقاء کیفیت و بهداشتی شدن ذبح ها در تمام مراحل انجام شده است.

«دکتر محمود رضا رسولی» ادامه داد: فعالیت میدان های دامِ با پروانه بهداشتی و مجوز، گامی است برای ارتقاء سلامت لذا در شهرهای دیگر هم اگر متقاضی بخش خصوصی برای مجوز میدان دام اقدام کند قطعا استقبال خواهیم کرد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Koorosh kiani
|
Germany
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
اولا که چندین و چند ساله که همه جور دام در منطقه و در سطح شهرستان عرضه میشه و اگه قرار بود از شهرهای همجوار بیماری وارد دام های هاوند بشه که بهتره جهت ارائه خدمات بروید اونجا و اونا رو از بیماری دام ها نجات بدید. ثانیا نهاوند خودش صادر کننده گوشت به تهران و سایر شهرستانهای همجوار هست
ثالثا با اون مخارجی که کردی شما فقط یک نفرو سر کار میذاری و نه ۱۵۰ نفر
رابعا آقای سرمایه گذار که مشخص شده با مشارکت و همیاری چه افرادی اقدام به ساخت اون میدان دام کذایی کردی
........................
نظر شما
ادامه